Gik alene hjem fra BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2014

stjernehimmel

seje fyr... nu har han prøvet, og kan garanteret ikke passe sine bukser fordi han er vokset 10 cm 

I de børnehaver jeg har været, må hverken søskende under en vis alder(mener det er 15) eller børn selv gå hjem... 

og det synes jeg egentlig er ok....

i kunne holde øje med ham hele vejen hjem, så der har jo været styr på situationen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2014

sandramor

MorDk skriver:

Her for leden dag ringede min kæreste over til BH'en og bad dem sende Bassen ud af lågen så ville vi tage imod ham. Han havde spurgt om han måtte gå alene hjem fra BH en dag. Vi bor klods op af BH'en så han skal IKKE over nogen veje. Men Men Men jeg er bare ikke meget for det. Min kæreste synes jeg pylre lidt. Som mor må man give sig nogen gange. Jeg har jo ikke ene-ret på min søn. Så længe min søn ikke udsættes for fare så er det "ok" med mig. (til en vis grænse)

Nå, men Bassen kom helskindet hjem. Han var MEGET stolt! Og vi ringede til BH'en for at fortalte at han var hjemme. Pædagogen var ikke meget for det. Det var mod BH'ens principper. Vi lovede at vente med, at han skulle "gå alene hjem" til han var noget ældre. Og jeg klappede i mine små hænder... for så var jeg ikke den eneste som synes det var for tidligt. Thank You! 

Ja det er tidligt!! Som alle har været meget flinke og pointere plus en masse andet 

Det vigtigste er at drengen har det godt... Kom godt hjem og helt sikkert sys han er verdens sejeste dreng lige nu 

Og som du selv siger så sys du også det er for tidligt meeeen tror folk glemte herinde at du rent faktisk er enig med dem  

Anmeld

13. august 2014

MorDk

L&V skriver:

Jegsyntes os det er voldsomt tidligt om i bor tæt på eller ej. Jeg ville ik kun bekymre mig om trafikken men os alle de syge mennesker der bor her i verdenen. Og hvem har ansvaret hvis der sker noget på vejen hjem alligevel

Det er VORES ansvar som forældre da det var vores valg. 

Ja der er mange syge mennesker i verden. Men det er der også når knægten fylder 18. 

Igen ja det er for tidligt - enig! Men man skal heller ikke gøre verden mere farlig end den er. 

Anmeld

13. august 2014

MorDk

Rosa-Sofia skriver:

Er godt nok meget imponeret over, at nogen mennesker har så stor tillid til at omverden passer på deres børn. Altså både i som at gå alene hjem fra børnehaven (selv om barnet kan ses) og det med at lade børn løbe langt foran sig selv, når man skal noget.

Ja man kan se dem, men der er bare forskel på at kunne se og kunne nå at gribe ind. Jeg tænker ikke kun biler, men også cykler, folk, der bare ikke ser sig for og løse hunde og den slags. Men jeg er også en hønemor :-)

Vi passer på vores børn. Men vi pakker dem ikke ind i vat. De har fået knobs med på vejen. Har aldrig lade ham gå langt alene hvor der er meget trafikeret, men han cykler altså også på cykelsti (2 hjulet) og ja han har hjelm på. Han fylder 4 til sep. Han har cyklet på 2 hjulet siden 1. august 2013. Han har cyklet 5 km. med far ved siden af. Han er væltet. hvordan skal børn lærer at færdes i verden hvis ikke vi giver dem lidt snor engang imellem. Nå det var et mindre sidespring. MEN igen jeg er enig i det er for tidligt at gå "alene" hjem fra BH i en alder af knapt 4

Anmeld

13. august 2014

MorDk

Hold da op det er tidlig ... Uanset hvor kort der er hjem. 

Undre mig også noget over "ring-og-send-ud-til-lågen" konceptet. Det har jeg aldrig hørt om at man gør i en børnehave. Men kan da godt se, at det er en service, der kan spare en en del tid. 

Koncept? Lyder jo som om jeg ikke gider hente min søn og at vi benytter os vildt meget af det. Come on!

Det var ikke for at spare tid overhovedet. Jeg og min kæreste henter aller-hjertens-gerne vores søn. Det var et ønske han havde - som han havde. Han havde flere gange efterspurgt om han ikke selv måtte prøve at gå hjem fra BH. Denne dag skulle han hentes tidligere... og så fik kæresten denne idé. Han ringede og aftale det det med pædagogen. Men nu kan han lig'som ikke selv åbne lågen... så derfor bad vi pædagogen om at hjælpe med at åbne den. 

Anmeld

13. august 2014

MyLove E

Seje dreng og far

Jeg synes det er i orden.  

Da jeg gik på fritidshjem (7-8år) ved godt jeg var ældre. Men der var en dreng som var blind, han ville bare så gerne cykel selv hjem fra fritter. ( de boede også lige bag ved) Han ville bare gerne være almindelige han fik lov og klarede det uden problemer.  Og din søn vil være stor

Anmeld

13. august 2014

MorDk

MyLove E skriver:

Seje dreng og far

Jeg synes det er i orden.  

Da jeg gik på fritidshjem (7-8år) ved godt jeg var ældre. Men der var en dreng som var blind, han ville bare så gerne cykel selv hjem fra fritter. ( de boede også lige bag ved) Han ville bare gerne være almindelige han fik lov og klarede det uden problemer.  Og din søn vil være stor

Ja det vil han... men vi skal jo heller ikke gøre ham større end han er. Men jeg kan heller ikke se det STORE problem i det. Jeg kender min søn. Men ærligt, jeg var ikke meget for det. Men jeg "overgav" mig... og sådan er det altså engang imellem. 

Anmeld

13. august 2014

MyLove E

MorDk skriver:

Ja det vil han... men vi skal jo heller ikke gøre ham større end han er. Men jeg kan heller ikke se det STORE problem i det. Jeg kender min søn. Men ærligt, jeg var ikke meget for det. Men jeg "overgav" mig... og sådan er det altså engang imellem. 

Uden at kende din mand er jeg sikker på ikke ville lade ham gå selv, hvis ikke han også vidste at jeres søn godt kunne 

Anmeld

13. august 2014

L&V

MorDk skriver:

Det er VORES ansvar som forældre da det var vores valg. 

Ja der er mange syge mennesker i verden. Men det er der også når knægten fylder 18. 

Igen ja det er for tidligt - enig! Men man skal heller ikke gøre verden mere farlig end den er. 

Oki jamen hvis bare du er sikker på det for ellers ka det da blive en frygtelig situation for børnehaven. . Jo jo men der ka han jo både selv skelne og reagere.

Anmeld

13. august 2014

Mumto3

I min søns børnehave er det tradition at børnene skal gå en tur ALENE rundt om blokken når de går ud af børnehaven. Her taler vi altså om en boligblok i indre København, og er er ingen til at holde øje med dem undervejs. Jeg ved godt at de fleste børn er 5 år når de stopper i børnehave og dermed ældre end 4 år, men jeg vil bare lige nævne at børn altså kan en hel del mere end vi i vores overbeskyttende tider tror de kan.

Min datter er lige startet i skolen, og går alene frem og tilbage. Det er der også mange der er bestyrtede over, inklusiv skoleinspektøren, men jeg mener ikke at vi gør vores børn en tjeneste ved at hente og bringe dem til al ting.

Jeg synes at det lyder helt fint at et barn på 4 år går hjem selv, når forældrene kan se barnet hele vejen og barnet ikke skal krydse nogen vej.

Så tillykke med din selvstændige dreng! Dejligt at pædagogerne gik med til det, for denne ene gangs skyld, og måske kan han gøre det igen om et år.... det må tiden vise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.