Gik alene hjem fra BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2014

bøllen

Her for leden dag ringede min kæreste over til BH'en og bad dem sende Bassen ud af lågen så ville vi tage imod ham. Han havde spurgt om han måtte gå alene hjem fra BH en dag. Vi bor klods op af BH'en så han skal IKKE over nogen veje. Men Men Men jeg er bare ikke meget for det. Min kæreste synes jeg pylre lidt. Som mor må man give sig nogen gange. Jeg har jo ikke ene-ret på min søn. Så længe min søn ikke udsættes for fare så er det "ok" med mig. (til en vis grænse)

Nå, men Bassen kom helskindet hjem. Han var MEGET stolt! Og vi ringede til BH'en for at fortalte at han var hjemme. Pædagogen var ikke meget for det. Det var mod BH'ens principper. Vi lovede at vente med, at han skulle "gå alene hjem" til han var noget ældre. Og jeg klappede i mine små hænder... for så var jeg ikke den eneste som synes det var for tidligt. Thank You! 

Pu ha det ville jeg godt nok ikke turde . Vil sige som minimum, at de skal gå i skole før de er klar til dette , trods kort afstand og i kunne se ham.

Er enig om at man som forældre ikke har eneret om at bestemme , men her havde der ikke været diskution . 

Dejligt det gik godt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2014

MorDk

asff skriver:

Han er da super dygtig! Sikke en portion selvtillid han sikkert fik 

Han var SÅ dygtig og jeg er stolt af ham. Men det kommer ikke til at ske igen foreløbig *S*

Anmeld

13. august 2014

MorDk

S*DD skriver:

Nej, det er ikke forældrene deri sidste ende bestemmer om barnet skal sendes alene hjem,  selvom barnet kan ses hele vejen.

Jeg ville ikke gå med til at sende et barn alene hjem. Barnet er mit ansvar indtil det bliver hentet.

Det kan være men vi sagde vi ringede når han var fremme. Er sikker på pædagogerne ikke havde sendt ham afsted hvis 1. de vidste han ikke ville kunne klarer det 2. vi boede langt væk eller 3. han skulle krydse nogle veje. 

Anmeld

13. august 2014

MorDk

TrineMine86 skriver:

Puha det ville jeg have det ufattelig dårlig med.. 

Og selvom man kan se dem fra vinduet vil du jo aldrig kunne nå at få fat i ham hvis han rendte ud foran en bil :-( forstår virkelig ikke din kærestes behov for at han skal gå alene hjem som 3 årig.. Nu arbejder hermed multi handicappede børn og et par stykker er endt sådan pga de er rendt ud foran biler, bl.a på parkerings plads hvor biler jo ikke kører ret stærkt.. 

Havde det ikke fedt med det. Og du har ret i at jeg ikke ville kunne redde ham oppe fra vinduet. (Nu kan han også falde ned fra træet i børnehaven) Men enig det er for tidligt, men tror nu min kæreste gjorde i god mening for at glæde min søn som havde efterspurgt det. At jeg så ikke var enig er en anden ting. Han kom hjem og han var stolt og meget glad. Og desuden har han STOR respekt for biler, veje osv. Han får også tit lov at gå i forvejen hvor vi kan se ham. Han stopper ALTID ved brosten, veje m.m Det har han gjort længe. Jeg ved godt det er vores ansvar og at han ikke skal pålægges så stort et ansvar. Også derfor det ikke kommer til at ske igen. Men han er meget dygtig og meget fremmelig. 

Anmeld

13. august 2014

MorTil4<3

MorDk skriver:

Her for leden dag ringede min kæreste over til BH'en og bad dem sende Bassen ud af lågen så ville vi tage imod ham. Han havde spurgt om han måtte gå alene hjem fra BH en dag. Vi bor klods op af BH'en så han skal IKKE over nogen veje. Men Men Men jeg er bare ikke meget for det. Min kæreste synes jeg pylre lidt. Som mor må man give sig nogen gange. Jeg har jo ikke ene-ret på min søn. Så længe min søn ikke udsættes for fare så er det "ok" med mig. (til en vis grænse)

Nå, men Bassen kom helskindet hjem. Han var MEGET stolt! Og vi ringede til BH'en for at fortalte at han var hjemme. Pædagogen var ikke meget for det. Det var mod BH'ens principper. Vi lovede at vente med, at han skulle "gå alene hjem" til han var noget ældre. Og jeg klappede i mine små hænder... for så var jeg ikke den eneste som synes det var for tidligt. Thank You! 

jeg gik hjem da jeg var træt af børnehaven da jeg gik i børnehaven heeh

jeg klatrede bare over hegnet og gik når jeg ville hjem ..

også selvom jeg ikke måtte hihi, jeg var de der 4-5 år da jeg gjorde det mest, og jeg havde små 1 ½ km hjem igennem en masse småstier, men det var også 20 år siden og der var det jo anderledes for børn end det er idag med hensyn til at gå og være alene

Anmeld

13. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Puha kan godt forstå du ikke er meget for det. Det er også et stort ansvar at give en 4årig. 

Anmeld

13. august 2014

L&V

Jegsyntes os det er voldsomt tidligt om i bor tæt på eller ej. Jeg ville ik kun bekymre mig om trafikken men os alle de syge mennesker der bor her i verdenen. Og hvem har ansvaret hvis der sker noget på vejen hjem alligevel

Anmeld

13. august 2014

Michella2

Trods det er ret tidlig din søn er gået hjem selv, som alle jo er så søde at påpege hele tiden, så ville jeg da bare lige skrive at jeg synes det er mega sejt 

Og ja det er lige tidligt nok, men herregud, i kiggede jo selv med hele vejen altså!

vi bor selv 300m fra bh, dog er vejen ikke lige. Vores datter cykler selv hver dag frem og tilbage (sammen med mor eller far). Har tit tænkt tanken at det kunne være så fedt at hun fik lov at prøve at cykle hjem selv fra bh, dog kun med overvågning hvor far selv cykler bagved  Men bare for at hun kunne føle sig mega sej og voksen 

Cykle helt alene hjem fra bh bliver nok aldrig aktuelt her, det har jeg skutte nerver til.. Heller ikke selvom hun er 6 år. Jeg er nok lidt af en pylre mor 

Anmeld

13. august 2014

RosSofi

Er godt nok meget imponeret over, at nogen mennesker har så stor tillid til at omverden passer på deres børn. Altså både i som at gå alene hjem fra børnehaven (selv om barnet kan ses) og det med at lade børn løbe langt foran sig selv, når man skal noget.

Ja man kan se dem, men der er bare forskel på at kunne se og kunne nå at gribe ind. Jeg tænker ikke kun biler, men også cykler, folk, der bare ikke ser sig for og løse hunde og den slags. Men jeg er også en hønemor :-)

Anmeld

13. august 2014

Mum33

Hold da op det er tidlig ... Uanset hvor kort der er hjem. 

Undre mig også noget over "ring-og-send-ud-til-lågen" konceptet. Det har jeg aldrig hørt om at man gør i en børnehave. Men kan da godt se, at det er en service, der kan spare en en del tid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.