snobberi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2009

Balderson

Mette+Mathias skriver:

Se, det kan jeg så synes er lidt snobbet.

Vi bruger - blandt andet - ecco, -men jeg vælger sko efter hvad der sidder godt og hvad jeg synes der er pænt og hvad jeg mener er kvalitet.

Nogle gange bliver det ecco, - andre gange angulus eller naturino, - men hvis man siger man kun køber x mærke, så er det jo netop MÆRKET og ikke SKOEN (eller flyverdragten) man går efter, og det er - i min verden - snobbet.

Vi har f.eks. også en reima-hue som vi er meget glade for, men det betyder da ikke at jeg nødvendigvis køber Reima næste gang, - jeg er ligeglad med hvad den hedder, - bare den er varm og pæn.

Kan godt se hvad du mener, men nu skrev jeg så også kun ecco fordi at det er de sko der passer til min søn's fod.. Har prøvet mange andre mærke, men dem har han bare ikke gået særlig godt i, så derfor har jeg holdt mig til et mærke..

Og med hensyn til det andet, så er det bare at jeg synes at Reima er af en bedre kvalitet end de skihuer man køber i Bilka  f.eks...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

Ni-ko-li-ne

Marcus' Mor skriver:

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er så vigtigt for dig, at få bekræftet om det er det ene eller det andet når du (forhåbentligt) selv ved hvad du står for og hvorfor du gør de ting du gør.
Kan det ikke egentlig være ligemeget hvad andre synes?

Jeg selv er personligt komplet ligeglad med om folk mener jeg er det ene eller det andet, jeg har de godt med de valg jeg træffer og det er hvad der er afgørende for mig.
Mht flyverdragter så har jeg da råd til, at købe en Reima om det måtte være men jeg vil da hellere købe en flyverdragt fra førvinterens kollektion og spare penge så jeg føler jeg virkelig har fået noget godt for pengene.
Jeg lægger meget arbejde i, at lede på nettet efter noget godt til min søn - eks fandt jeg en helt ny Okker Gokker flyverdragt til 499 fra 2008, hvor førprisen var 999 og der følte jeg mig fandeme heldig!! Endvidere har jeg også købt Okker Gokker regntøj til 230 kr som har kostet 600 sidste år - alt helt nyt!!
Og det er et lækkert mærke i rigtig god kvalitet og derfor købte jeg det... altså både pga kvaliteten og mærket!
Hvis jeg ikke havde haft pengene til det ville jeg ikke gå i Tøj & Sko eller Bilka og købe disse ting idet jeg mener, at overtøj og sko skal være af en ordentlig kvalitet. Så ville jeg nok gøre det du gør og det er ikke en skid snobberi - det handler om, at man gerne vil være sikker på det man køber er varmt, vandtæt og ordentligt.

Kh Mariann

det er heller ikke SÅ vigtigt for mig :0) blev bare nysgerrig på om det var den generelle holdning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.