snobberi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2009

tascia

det er for mig ikke snobbet når man vælger noget fra pga. kvaliteten!

jeg tror bare man skal huske på at fordi der står et kendt mærke i nakken, er det ikke nødvendigvis bedre.

vi har haft, idat, mikk-line, reima og hm, og der er ingen tvivl om at jeg til hver en tid fortrækker mikk-line og hm frem for de to andre. deres detaljer og holdbarhed er ligeså god som de to andres, men prisen er bare lige en tand billigere, og så er det altså min pung der taler.

for mig er det vigtigst at se på kvaliteten frem for mærket

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

SaNiNa

Jamen så er jeg da en snob for jeg køber stort se kun mærketøj til min søn, det er dog altid på tilbud det jeg k'øber.

Og jeg ville da helt sikker købe den flyverdragt jeg selv syntes bedst om og så må alle i verden da gerne kalde mig snob hvis de syntes jeg er det.

Vil ikke give penge for noget jeg ikke syntes om, ellers syntes at kvaliteten er god nok.

Anmeld

17. august 2009

BinaMor

ka-ri-na skriver:

jeg har bestemt heller ikke råd at købe mærke varer.... men når det kommer til overtøj og sko så er kvaliteten alt afgørende for mig :0) så må jeg sgu undvære selv :0)

det er jo det. bodyer fra føtex holder nul og niks men fra et mærke er de fine og stadig i form efter flere måneders vask.

man får hvad man betaler for jo. nogle gange er det dyrer at købe ikke-mærker end mærketøj.

mærketøj kan man jo også sælge videre efter brug, for det er stadig pænt.

Anmeld

17. august 2009

sarahb

Overhoved ikk, jeg har det sådan at du vælger hva du vil bruge dine penge på, om det er mærker, kvalite, design mm. Jeg er ligeglad det er dine penge og dine valg. hvis folk ser det som snobberi at vælge at vægte kvalitet højt, så ser jeg mere dem som misundelige.

Anmeld

17. august 2009

Mette+Mathias

Balderson skriver:

Ej, det er bestemt ikke snobberi..

Så er jeg for den sags skyld også snobbet, for jeg kunne aldrig finde på at købe flyverdragt, vintertilbehør og støvler i Bilka, Føtex eller sådanne nogle butikker..

Jeg bruger kun Ecco i skomærke til min søn, og især nu hvor det er vinterstøvler der skal købes.. Huer, vanter osv. er kun af mærket Reima og begge hans flyverdragter er faktisk også  af mærket Reima...

Jeg kan sagtens finde noget i eks. Bilka af tøj jeg synes der er pænt, så det er ikke sådan at jeg slet ikke vil købe noget...

Men i sko og vinterudstyr går jeg bare ikke på kompromi...

Se, det kan jeg så synes er lidt snobbet.

Vi bruger - blandt andet - ecco, -men jeg vælger sko efter hvad der sidder godt og hvad jeg synes der er pænt og hvad jeg mener er kvalitet.

Nogle gange bliver det ecco, - andre gange angulus eller naturino, - men hvis man siger man kun køber x mærke, så er det jo netop MÆRKET og ikke SKOEN (eller flyverdragten) man går efter, og det er - i min verden - snobbet.

Vi har f.eks. også en reima-hue som vi er meget glade for, men det betyder da ikke at jeg nødvendigvis køber Reima næste gang, - jeg er ligeglad med hvad den hedder, - bare den er varm og pæn.

Anmeld

17. august 2009

LotteGabriella

Mette+Mathias skriver:

Vi bruger - blandt andet - ecco, -men jeg vælger sko efter hvad der sidder godt og hvad jeg synes der er pænt og hvad jeg mener er kvalitet.

Nogle gange bliver det ecco, - andre gange angulus eller naturino, - men hvis man siger man kun køber x mærke, så er det jo netop MÆRKET og ikke SKOEN (eller flyverdragten) man går efter, og det er - i min verden - snobbet.

Vi har f.eks. også en reima-hue som vi er meget glade for, men det betyder da ikke at jeg nødvendigvis køber Reima næste gang, - jeg er ligeglad med hvad den hedder, - bare den er varm og pæn.

enig

Anmeld

17. august 2009

Mette+Mathias

ka-ri-na skriver:

jeg mener slet ikke begge dele..... men de fra Bilka kunne godt bruges en halv dag mens den anden vaskes :0)

jeg har det bare sådan at det også er synd at have to ens dragter og så bliver den ene slet ikke brugt måske :0) så for mig er det mere som et slags nødstilfælde eller hvis man ikke skal ud at lege men bare lige en tur i f.eks. bilka...

Okay, jeg havde ikke lige fanget at du mente det sådan, - men der er andre som mener det, - for jeg har set det i debatter før, og har spekuleret over det længe (jo, jeg HAR altså et liv, men alligevel)

Jeg plejer at købe 2 gode, og så har det været sådan at den ene har været lidt rigelig stor i det, - så har den været nr. 2, og så året efter har den enten passet (og blevet forfremmet til nr 1) eller også har den været lidt lille i det (ikke for lille selvfølgelig) og så er den blevet nr. 2 igen.

Anmeld

17. august 2009

Tynen

Mette+Mathias skriver:

I princippet kan det vel også forståes på den måde at man ikke "gider" skifte eller synes det er nødvendigt at prøve sig frem med andre mærker hvis man bare er super glad for det man plejer at købe

Anmeld

17. august 2009

LotteGabriella

sabina22 skriver:

det er jo det. bodyer fra føtex holder nul og niks men fra et mærke er de fine og stadig i form efter flere måneders vask.

man får hvad man betaler for jo. nogle gange er det dyrer at købe ikke-mærker end mærketøj.

mærketøj kan man jo også sælge videre efter brug, for det er stadig pænt.

jeg vil så ikke give dig ret i at man i alle tilfælde får hvad man betaler for....desværre er det ikke  sådan at alle mærker er bedre end ikke-mærker og sådan noget som f.eks. h&m kan man også sælge videre hvor det stadigvæk er pænt...det kommer jo også an på om du f.eks. tørretumbler dit tøj og hvor meget du slynger det mv.

Daniella har masser af langærmet bodystockings fra Kvickly og fra name it og de har holdt lige godt selvom dem for Kvickly har været en del billigere - nu synes jeg så ikke at name it's bodystockings er særlige dyre, men det er bare lige et eksempel

Anmeld

17. august 2009

BinaMor

LotteGabriella skriver:

jeg vil så ikke give dig ret i at man i alle tilfælde får hvad man betaler for....desværre er det ikke  sådan at alle mærker er bedre end ikke-mærker og sådan noget som f.eks. h&m kan man også sælge videre hvor det stadigvæk er pænt...det kommer jo også an på om du f.eks. tørretumbler dit tøj og hvor meget du slynger det mv.

Daniella har masser af langærmet bodystockings fra Kvickly og fra name it og de har holdt lige godt selvom dem for Kvickly har været en del billigere - nu synes jeg så ikke at name it's bodystockings er særlige dyre, men det er bare lige et eksempel

nu har jeg solgt meget tøj og H&M tøj kan jeg næsten ikke få noget for brugt. det er næsten tidsspilde at sælge. men faktisk lige nu sidder jeg med en bestilling fra H&M på baby tøj hvor jeg har købt for 1100 kr. så jeg syntes selv det er fint nok. men ofte er jeg blevet imponernet over hvordan mine molo heldragter stadig er i pasformen og mine tiny minimo tøj stadig er som nyt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.