så blev jeg lige inspireret.... har en "søges annonce" herinde hvor jeg søger en flyverdragt str. 80... og en bruger minder mig så venligt om at Bilka har flyverdragte på bud til 129kr, jeg svarer så med at det havde jeg godt set og overvejet at købe een som reserve... vedkommende spørg så om jeg hellere vil købe en brugt "mærkevare" end en ny fra Bilka.... hvortil jeg må svare: "ja hvis den er meget lidt brugt, eller fejlkøb så vil jeg hellere det"....
der bliver så ikke spurgt om mit grundlag for dette, men vurderet at det er snobberi (på en venlig måde)...
jeg har det sådan at jeg synes det er lidt snobbet hvis man altid kun køber mærkevarer af den grund at det hele skal se meget fint ud.... men hvis man gør det fordi man har mulighed for at købe dem billigere eller sådan noget så kan jeg ikke se snobberi i det...
min vurdering er at vintertøj fra diverse mærker er af bedre kvalitet mht. regntæthed, åndbarhed osv... og det betyder noget for mig... og jeg har kigget på MANGE flyverdragter for at finde frem til at mange af de dyre mærker bare er bedre kvalitet (MIN vurdering)... og det er det som er vigtigt for mig...
til daglig går Nikoline lige så fint i arvetøj, tøj fra Bilka, Føtex eller Kvickly som hun går i Nike eller Me Too.....
er jeg så snobbet? hvordan vurderer i snobberi?
Anmeld