snobberi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.933 visninger
41 svar
0 synes godt om
17. august 2009

Ni-ko-li-ne

så blev jeg lige inspireret.... har en "søges annonce" herinde hvor jeg søger en flyverdragt str. 80... og en bruger minder mig så venligt om at Bilka har flyverdragte på bud til 129kr, jeg svarer så med at det havde jeg godt set og overvejet at købe een som reserve...  vedkommende spørg så om jeg hellere vil købe en brugt "mærkevare" end en ny fra Bilka.... hvortil jeg må svare: "ja hvis den er meget lidt brugt, eller fejlkøb så vil jeg hellere det"....

der bliver så ikke spurgt om mit grundlag for dette, men vurderet at det er snobberi (på en venlig måde)...

jeg har det sådan at jeg synes det er lidt snobbet hvis man altid kun køber mærkevarer af den grund at det hele skal se meget fint ud.... men hvis man gør det fordi man har mulighed for at købe dem billigere eller sådan noget så kan jeg ikke se snobberi i det...

min vurdering er at vintertøj fra diverse mærker er af bedre kvalitet mht. regntæthed, åndbarhed osv... og det betyder noget for mig... og jeg har kigget på MANGE flyverdragter for at finde frem til at mange af de dyre mærker bare er bedre kvalitet (MIN vurdering)... og det er det som er vigtigt for mig...

til daglig går Nikoline lige så fint i arvetøj, tøj fra Bilka, Føtex eller Kvickly som hun går i Nike eller Me Too.....

er jeg så snobbet? hvordan vurderer i snobberi?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

Ni-ko-li-ne

linket til min annonce:

https://www.baby.dk/debat/24397pi1/toej/flyverdragt-str-80-soeges.aspx

Anmeld

17. august 2009

Mca<3

ka-ri-na skriver:

så blev jeg lige inspireret.... har en "søges annonce" herinde hvor jeg søger en flyverdragt str. 80... og en bruger minder mig så venligt om at Bilka har flyverdragte på bud til 129kr, jeg svarer så med at det havde jeg godt set og overvejet at købe een som reserve...  vedkommende spørg så om jeg hellere vil købe en brugt "mærkevare" end en ny fra Bilka.... hvortil jeg må svare: "ja hvis den er meget lidt brugt, eller fejlkøb så vil jeg hellere det"....

der bliver så ikke spurgt om mit grundlag for dette, men vurderet at det er snobberi (på en venlig måde)...

jeg har det sådan at jeg synes det er lidt snobbet hvis man altid kun køber mærkevarer af den grund at det hele skal se meget fint ud.... men hvis man gør det fordi man har mulighed for at købe dem billigere eller sådan noget så kan jeg ikke se snobberi i det...

min vurdering er at vintertøj fra diverse mærker er af bedre kvalitet mht. regntæthed, åndbarhed osv... og det betyder noget for mig... og jeg har kigget på MANGE flyverdragter for at finde frem til at mange af de dyre mærker bare er bedre kvalitet (MIN vurdering)... og det er det som er vigtigt for mig...

til daglig går Nikoline lige så fint i arvetøj, tøj fra Bilka, Føtex eller Kvickly som hun går i Nike eller Me Too.....

er jeg så snobbet? hvordan vurderer i snobberi?

Nej syntes da ikke det er snoppet  Du vil tilmed købe det brugt ...

Du har ret i at noget mærketøj er kvalitet men for søren hvor er det ikke alt ..

Mine store unger går i mærketøj og for søren hvor både Diesel.G star. og Killah er noget lort   De slider deres bukser op i løbet af 3 mdr ??? 

Måtte lige af med noget brok   Men rigtigt nogle mærkevarer holder bedre .. Købte en meget dyr lego flyverdragt da mine unger var små .. Den brugte de begge og i alt blev den brugt i 3 år .. Farverne var stadig pæne og den var vandtæt .

Anmeld

17. august 2009

Ni-ko-li-ne

Tanja.. skriver:

Nej syntes da ikke det er snoppet  Du vil tilmed købe det brugt ...

Du har ret i at noget mærketøj er kvalitet men for søren hvor er det ikke alt ..

Mine store unger går i mærketøj og for søren hvor både Diesel.G star. og Killah er noget lort   De slider deres bukser op i løbet af 3 mdr ??? 

Måtte lige af med noget brok   Men rigtigt nogle mærkevarer holder bedre .. Købte en meget dyr lego flyverdragt da mine unger var små .. Den brugte de begge og i alt blev den brugt i 3 år .. Farverne var stadig pæne og den var vandtæt .

præcis..... det kommer helt an på hvilken årstid man køber ind til og om det er tøj eller overtøj :0)

Anmeld

17. august 2009

Tynen

Jeg synes bestemt ikke at det er snobbet - Men det er nok fordi jeg er af samme mening som dig
Der er bare nogle ting jeg ikke vil gå på kompromis med (Overtøj, vintertøj og sko), og da jeg ikke føler for Bilkas mærker kunne jeg derfor ikke finde på at putte Stella en flyverdragt derude fra 

Jeg vil dog gerne købe alm. tøj til hende fra Bilka m.m.
Sådan skal det heller ikke lyde!

Jeg synes da at folk skal have lov at købe det de synes er bedst for deres barn - Det er jo i sidste ende en selv der skal stå med følelsen/ansvaret for om tøjet er ok, og ikke alle andre

Anmeld

17. august 2009

3rollinger

Jeg synes ikke det er snobberi hverken paa den ene eller den anden maade. Bare forskellige vaerdier og forskellige maade at prioterer paa.

Jeg koeber meget sjaeldent maerkevarer fordi jeg ikke har de store penge. Men var jeg rig ville jeg da nok altid koebe maerketoej og nyt toej.

Synes bare ikke man kan saette folk i baas som snobber fordi de vaelger maerketoej. Det betyder ikke at de ikke kan vaere snobber, men det er ikke to ting der noedvendigvis behoeves at haenge sammen.

Anmeld

17. august 2009

Ni-ko-li-ne

Trina skriver:

Jeg synes ikke det er snobberi hverken paa den ene eller den anden maade. Bare forskellige vaerdier og forskellige maade at prioterer paa.

Jeg koeber meget sjaeldent maerkevarer fordi jeg ikke har de store penge. Men var jeg rig ville jeg da nok altid koebe maerketoej og nyt toej.

Synes bare ikke man kan saette folk i baas som snobber fordi de vaelger maerketoej. Det betyder ikke at de ikke kan vaere snobber, men det er ikke to ting der noedvendigvis behoeves at haenge sammen.

præcis... jeg har heller ikke råd til at købe mærkevarer hele tiden :=)

Anmeld

17. august 2009

Mira0911

Kan nu ikke se noget snobberi i det..

Anmeld

17. august 2009

Bondepigen

På ingen måde snobberi. Jeg køber oftest billigt tøj i bilka og sådanne steder, men lige netop overtøj synes jeg er ret vigtigt er ordenlig kvalitet, så min datter ikke bliver fugtig og klam, fordi huden ikke kan ånde eller fordi det ikke holder tæt...

Anmeld

17. august 2009

NaFe

Bestemt ikke snobberi...langt fra. Som du selv skriver, går du efter hvad der er bedst for din datter, at det god kvalitet, ikke fordi det er et mærke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.