snobberi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2009

Vingummien

Jeg syntes ikke det er snobberi, jeg går personligt ikke så meget efter mærker. Men køber hellere billigt end brugt, så må det jo også kunne betegnes som snobberi. Da Emil var helt lille kunne jeg godt finde på at købe det brugt, men nu hvor han er så gammel han skal bruge det længere, vil jeg ikke have det brugt.

Vi køber efter hvad vi har råd til og hvad jeg syntes er smart osv. Køber selvfølgelig ikke noget lort som man bare tudelig kan se vil  gå op i syninger efter en måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

TbCp

ka-ri-na skriver:

jeg mener slet ikke begge dele..... men de fra Bilka kunne godt bruges en halv dag mens den anden vaskes :0)

jeg har det bare sådan at det også er synd at have to ens dragter og så bliver den ene slet ikke brugt måske :0) så for mig er det mere som et slags nødstilfælde eller hvis man ikke skal ud at lege men bare lige en tur i f.eks. bilka...

Liva har fået en flyverdragt fra Bilka til denne vinter, ved siden af har jeg så købt et brugt to delt sæt af et lidt dyrere mærke. Er spændt på om der er meget stor forskel på de to sæt.
Men ja ind imellem hænger pris og kvalitet altså sammen, det gælder bare lige om at gennemskue hvilke mærker det drejer sig om

Hvorfor ikke bruge lidt ekstra penge på noget super godt, i stedet for at risikere at skulle bruge endnu flere penge fordi man er nødt til at købe mere, hvis den billige slides for hurtigt.... øh var det noget rod jeg fik sagt?

Anmeld

17. august 2009

Susan1978

Mie A skriver:

Sidste år købte vi netop flyverdragt i Bilka - og magen til L***!!! Skulle jeg da lede længe efter. Den gik op i syningerne og Ea brokkede sig over at hun frøs. Så jeg skal have en ordenlig flyvedragt til ungerne i år.
Så jeg synes bestemt ikke at det er snobberi at ville give sin børn ordenligt overtøj på

Jeg købte også flyverdragter til ungerne i Tøj og sko. De var absolut heller ikke en pind værd.

Eas måtte vi skrotte efter et par måneder da den simpelthen også gik i stykker og hun frøs - emils var dog ok. Men han brugte den heller ik på samme måde da han kun var 1½ år og Ea 5.

så vi måtte ud og finde en ny i en sportsforretning til Ea.

så jeg ville også gerne købe et godt mærke og jeg har intet imod at det er brugt lidt.. bare det stadig er velholdt og i orden.

Anmeld

17. august 2009

Stumpen

Jeg har de sidste to år købt flyverdragt til Mathilde i A-z -mærket alpine.. Har selv en jakke i samme mærke og den er ganske udemærket og jeg har aldrig oplevet at Mathilde var kold på nogen måde eller våd eller at dragterne er i stykker.. Så i år har jeg atter været i a-z efter 2 flyverdraget til tøzen..

Men som svar på dit spørgsmål, nej det er ikke snobberi, det er et valg du har
truffet

Anmeld

17. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Vi bruger Kvicklys - det er flere gange blevet kåret som testvinder, hvor de dyre mærker er endt længere nede på listen. Så jeg går efter kvalitet, og da jeg ikke selv har den store viden om dette, må jeg gå efter tests som Tænk og Rabatten f.eks. Netop flyverdragter er noget der år efter år tages op i test, og de sidste par år har det netop været fremme, at de dyre mærker ikke er garanti for kvalitet.

Man kan så diskutere om Kvicklys er billigt, da man sidste år skulle give 500 kr. for deres testvinder.

Men nej, kan ikke se at det er snobberi - så burde det omvendte også være tilfældet (at ens børn KUN måtte gå i nyt).

Glemte lieg: Kvicklys vinterstøvler blev også kåret som testvindere sidste år - vi havde begge dele, og var ovenud tilfredse. Selvom der var masser af sjap, var hun aldrig våd eller fugtig, men altid dejlig lun - så for os havde testene ret.

Anmeld

17. august 2009

Balderson

Ej, det er bestemt ikke snobberi..

Så er jeg for den sags skyld også snobbet, for jeg kunne aldrig finde på at købe flyverdragt, vintertilbehør og støvler i Bilka, Føtex eller sådanne nogle butikker..

Jeg bruger kun Ecco i skomærke til min søn, og især nu hvor det er vinterstøvler der skal købes.. Huer, vanter osv. er kun af mærket Reima og begge hans flyverdragter er faktisk også  af mærket Reima...

Jeg kan sagtens finde noget i eks. Bilka af tøj jeg synes der er pænt, så det er ikke sådan at jeg slet ikke vil købe noget...

Men i sko og vinterudstyr går jeg bare ikke på kompromi...

Anmeld

17. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

ka-ri-na skriver:

så blev jeg lige inspireret.... har en "søges annonce" herinde hvor jeg søger en flyverdragt str. 80... og en bruger minder mig så venligt om at Bilka har flyverdragte på bud til 129kr, jeg svarer så med at det havde jeg godt set og overvejet at købe een som reserve...  vedkommende spørg så om jeg hellere vil købe en brugt "mærkevare" end en ny fra Bilka.... hvortil jeg må svare: "ja hvis den er meget lidt brugt, eller fejlkøb så vil jeg hellere det"....

der bliver så ikke spurgt om mit grundlag for dette, men vurderet at det er snobberi (på en venlig måde)...

jeg har det sådan at jeg synes det er lidt snobbet hvis man altid kun køber mærkevarer af den grund at det hele skal se meget fint ud.... men hvis man gør det fordi man har mulighed for at købe dem billigere eller sådan noget så kan jeg ikke se snobberi i det...

min vurdering er at vintertøj fra diverse mærker er af bedre kvalitet mht. regntæthed, åndbarhed osv... og det betyder noget for mig... og jeg har kigget på MANGE flyverdragter for at finde frem til at mange af de dyre mærker bare er bedre kvalitet (MIN vurdering)... og det er det som er vigtigt for mig...

til daglig går Nikoline lige så fint i arvetøj, tøj fra Bilka, Føtex eller Kvickly som hun går i Nike eller Me Too.....

er jeg så snobbet? hvordan vurderer i snobberi?

Jeg synes bestemt IKKE at du er snobbet.

Nu er jeg ikk den som kan prale a at jeg har flest penge, derfor får Astrid ikk de dyre mærke, men dog pænt og ren tøj på hver dag.. Jeg går gerne i bilka og køber flot (syns jeg selv) tøj til hende, da jeg syns name it og babysam er lidt dyrt i forhold til mine penge.
Men når det kommer til at gælde fodtøj og udendørs tøj vil jeg hellere give lidt mere for det, og så være sikker på det noget der holder til noget - dermed så ikk sagt at jeg ikke kunne finde at købe fra bilka fx. for det kan jeg nu godt hvis jeg virkelig ikk har pengene til det. Men for mig er det lige meget hva mærke tøj har også når det er til mig selv. Bare man ser ordenlig ud, og er ren og pæn især når man skal noget med andre mennesker.. !
Men okay, det jo min holdning..

Anmeld

17. august 2009

Ni-ko-li-ne

sabina22 skriver:

så skal jeg da være den første til at indrømme, at jeg udemærkende godt ved at det udadtil ser bedre ud med en molo dragt end end en bilka model.. sådan er denne dumme verden bare skruet sammen i mange tilfælde.
personligt køber jeg begge steder. og meget i genbrug.. men sjældnet mærker.  men havde jeg flere penge købte jeg nok mere mærkevarer..

men skal jeg i byen vælger jeg mærket.

snobbet måske? men jeg ser ikke ned på andre. jeg gør bare hvad jeg sys er smart og lækkert.

og herre gud. vi er jo lige gode forældre om der står gaia og co eller der står H&M..

jeg har bestemt heller ikke råd at købe mærke varer.... men når det kommer til overtøj og sko så er kvaliteten alt afgørende for mig :0) så må jeg sgu undvære selv :0)

Anmeld

17. august 2009

qp

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er så vigtigt for dig, at få bekræftet om det er det ene eller det andet når du (forhåbentligt) selv ved hvad du står for og hvorfor du gør de ting du gør.
Kan det ikke egentlig være ligemeget hvad andre synes?

Jeg selv er personligt komplet ligeglad med om folk mener jeg er det ene eller det andet, jeg har de godt med de valg jeg træffer og det er hvad der er afgørende for mig.
Mht flyverdragter så har jeg da råd til, at købe en Reima om det måtte være men jeg vil da hellere købe en flyverdragt fra førvinterens kollektion og spare penge så jeg føler jeg virkelig har fået noget godt for pengene.
Jeg lægger meget arbejde i, at lede på nettet efter noget godt til min søn - eks fandt jeg en helt ny Okker Gokker flyverdragt til 499 fra 2008, hvor førprisen var 999 og der følte jeg mig fandeme heldig!! Endvidere har jeg også købt Okker Gokker regntøj til 230 kr som har kostet 600 sidste år - alt helt nyt!!
Og det er et lækkert mærke i rigtig god kvalitet og derfor købte jeg det... altså både pga kvaliteten og mærket!
Hvis jeg ikke havde haft pengene til det ville jeg ikke gå i Tøj & Sko eller Bilka og købe disse ting idet jeg mener, at overtøj og sko skal være af en ordentlig kvalitet. Så ville jeg nok gøre det du gør og det er ikke en skid snobberi - det handler om, at man gerne vil være sikker på det man køber er varmt, vandtæt og ordentligt.

Kh Mariann

Anmeld

17. august 2009

Tynen

mor_sabina skriver:

Men en lille teori som jeg godt vil be- eller afkræftes i: kommer det an på hvor i landet man kommer fra? Er der vigtigere at ens børn går i mærketøj i storbyerne end det er i småbyerne (jeg tænker på at blive accepteret osv.)?

Det tror jeg bestemt ikke, men nu kan jeg kun svare for mit eget vedkommende

Bor i en lille flække 14 km. udenfor Viborg, men køber kun Reima- overtøj og flyverdragt til ungen, ganske enkelt fordi jeg har det bedst med at vide at hun for 4. dag i træk med snestorm og regn kan have den på uden at jeg behøver at bekymre mig om den nu holder tæt eller bliver våd, tung og klam.

Som flere har skrevet, så er det ikke pga. mærket, men pga. deres definitation af kvalitet at de køber "mærker" til deres børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.