Godmorgen

Jeg har så meget brug for nogle råd.
Jeg har en skøn pg dejlig kæreste, som jeg elsker meget højt.
Men desværre er vi ofte ved at køre sur i hinanden, fordi vi diskuterer omkring oprydning. Min kæreste er meget afslappet omkring det. I de første år sagde han at det var fordi vi var ved at bygge og han kunne ikke overskue det fordi intet længere havde en fast plads. Nu har vi et færdigt hjem og ALT har sin faste plads. Men han efterlade stadig sit snavset tøj alle mulige steder, stiller ikke de ting på plads han bruger, i en måned havde han sit rene vasketøj liggende og fylde flere forskellige steder i soveværelset. Vi har kat og den må være i soveværelset om dagen, dog skal der være sengetæppe på så der ikke kommer en masse hård i sengetøjet og det er en KAMP, han smider det bare tilfældigt over sengen så det ligner noget der er løgn osv osv.
Han vasker ikke sit tøj, i stedet låner han mine sokker, eller i panik beder mig om at gøre det.
Hvis jeg beder ham om lige at hænge vasket tøjet op, så lover ham men gør det ikke.
Når vi skal til at lave mad sætter han sig i sofaen og forventer jeg gør det. Bedre jeg om hjælp snerre han af mig og påstår jeg altid er efter ham.
Han gider aldrig tage opvaske og det er altid en kamp og så tager han kun den halve og efterlader det vådt på et viskestykke.
Jeg hopper og springer for ham. Så brækkede han sig over at der var uorden i køkkenetskabet og den nye pande blev ridset, så omrokkerede jeg så dervar bedre plads til den.
Han har eget firma og alt bliver væk til regnskabet og det var fordi han ikke havde et sted til det. Så vi købte et skrivebord.
Nu have vi så et skrivebord der flyder med papire, vasketøj, slik og altmuligt andet og han smider stadig sine papirer væk

Jeg kunne blive ved og ved. Jeg gør ALT og han føler sig så uretfærdigt behandlet og jeg er grædigfærdig. Jeg kan ikke klare ALT jeg står tidligt op med vores barn altid jeg går sent i seng og de aftner hvor jeg går tidligst i seng kan jeg så bruge min morgen på at rydde op efter ham. Tallerkner på sofabordet, papirer han har brugt til at tørre næse med, tæppet på gulvet, rykke tingene på plads igen da han flytter lænestolen Så den står midt på gulvet (til hans fødder).
Ville virkelig ønske han bare gjorde nogen af de ting selv. Jeg har en psykisk diagnose og jeg har brug for ro i mine omgivelser og jeg kan blive modløs og ked når jeg fx skal starte min dag med at skulle vaske et bjerg af op vaks fordi han stadig ikke har vasket op som han har lovet. Og jeg må ikke gentage mig for han skal nok gøre det når HAN gider

Er jeg bare en forfærdelig kæreste?
Undskyld det er lidt rodet jeg har ret svært ved at formulere mig på skrift.