Aghh bliver skør men måske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.610 visninger
50 svar
4 synes godt om
26. juli 2014

Anonym trådstarter

jeg er helt galt på den

Hvad laver I når I holder fri sammen ? tænker på eftermiddage & weekend.

Her laver vi ingenting, manden vil slappe af , fair nok men hele tiden  Han sidder stort set i sofaen hver gang han har fri eftermiddag & weekenden. Foreslår jeg noget gider han ikke. Han sidder blot og kikker ipad eller spiller på computeren. Laver sjældent noget herhjemme eller med børnene

Så hvad laver I sammen som familie når i har fri ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

SussieThyssen

jeg er helt galt på den

Hvad laver I når I holder fri sammen ? tænker på eftermiddage & weekend.

Her laver vi ingenting, manden vil slappe af , fair nok men hele tiden  Han sidder stort set i sofaen hver gang han har fri eftermiddag & weekenden. Foreslår jeg noget gider han ikke. Han sidder blot og kikker ipad eller spiller på computeren. Laver sjældent noget herhjemme eller med børnene

Så hvad laver I sammen som familie når i har fri ?

Sæt dig ned med ham og lav en aftale om at I laver noget sammen ud af huset en af dagene hver anden weekend.
Og så må du jo planlægge nogle ting.
Det kan være ture ud og se spændende ting, udstillinger, natur, slotte, kirker og herregårde.
Ture til skov og strand.
Pak en kurv og gør det til en udflugt.
Om efteråret kan I gøre turen til en kastanie-tur, og så hygge med kastaniedyr og varm kakao når I kommer hjem.
Til høst kan I plukke hyld til suppe eller finde pynt til krykker og bøtter til at pynte med.

I kan også holde øje med lokale arrangementer i avisen eller på nettet og se om der er nogle spændende tiltag.
Så fat i kraven på fatter og kom ud og få en på opleveren.

PS
Og måske trænger I to til en børnefri weekend engang imellem så I kan genfinde hinanden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. juli 2014

SandraXOXO

Vi er i haven, spiller spil, leger med lego, bager, gør rent, ta'r på ture og ja hygger med ungerne og hinanden. Indimellem leger ungerne også selv og så spiller han pc evt med den store og jeg læser bøger. Synes det lyder rigtig trist med en sofakartoffelfar der aldrig gider noget. Altså børnenes barndomsår får man jo ikke tilbage så det er med at nyde dem så længe de rent faktisk gider os forældre :-) en dag er det jo nok sport og venner der tiltaler dem mest :-)

Anmeld

26. juli 2014

Mum33

Vi spiller ikke, eller er på computer, foran børnene når vi har fri sammen. Vi er jo rollemodeller, og de skal ikke lære, at det er den måde man er sammen på. 

Har vi en hjemmedag, så er ungerne med i de praktiske ting såsom madlavning, tøjvask, osv. Eller leger/tegner de. Vi går ofte en tur i skoven sammen, eller finder en legeplads. 

Synes I skal få det talt igennem, så han bliver klar over den effekt det har på børnene. Vær sammen som familie 

Anmeld

26. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Sæt dig ned med ham og lav en aftale om at I laver noget sammen ud af huset en af dagene hver anden weekend.
Og så må du jo planlægge nogle ting.
Det kan være ture ud og se spændende ting, udstillinger, natur, slotte, kirker og herregårde.
Ture til skov og strand.
Pak en kurv og gør det til en udflugt.
Om efteråret kan I gøre turen til en kastanie-tur, og så hygge med kastaniedyr og varm kakao når I kommer hjem.
Til høst kan I plukke hyld til suppe eller finde pynt til krykker og bøtter til at pynte med.

I kan også holde øje med lokale arrangementer i avisen eller på nettet og se om der er nogle spændende tiltag.
Så fat i kraven på fatter og kom ud og få en på opleveren.

PS
Og måske trænger I to til en børnefri weekend engang imellem så I kan genfinde hinanden.

Kærligst
Sussie

Jeg laver masser med børnene alene eller alene bare mig , men ville nu gerne lave noget sammen . Han gider ikke , uanset hvad jeg foreslår vil han heller slappe af. 

Anmeld

26. juli 2014

stjernehimmel

her makker vi i hus, går en tur eller andet...

MEN største delen af tiden går med så lidt så muligt...

vi kan snildt sidde i hvert sit rum og se tv eller være på nettet....

datteren render ind og ud med veninder, og tit nyder hun bare at ligge smidt på sofaen med mig og min kæreste der sidder i den anden ende med sin bærbar...

dog skal det siges at min kæreste er rigtig go til at lave ting herhjemme, jeg ber ikke selv om det og tit er det faktisk klaret inden jeg når at gøre det mm mad, rengøring tøjvask osv 

Anmeld

26. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi er i haven, hvor vi ordner og hygger.

Vi har årskort til giveskud, Legoland og haunstrup zoo, så vi tager på ture med madkurv til de forskellige steder. De forskellige kort gir også adgang til andre steder, så dem besøger vi også hvis muligheden byder sig.

Tager i svømmehallen.

Tager i skoven med madkurv, hvor der er naturlegepladser osv. Til jul samler vi pynt til juledekurationen.

Besøger familie og venner, eller de besøger os. Vh stine

Anmeld

26. juli 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Vi er i haven, spiller spil, leger med lego, bager, gør rent, ta'r på ture og ja hygger med ungerne og hinanden. Indimellem leger ungerne også selv og så spiller han pc evt med den store og jeg læser bøger. Synes det lyder rigtig trist med en sofakartoffelfar der aldrig gider noget. Altså børnenes barndomsår får man jo ikke tilbage så det er med at nyde dem så længe de rent faktisk gider os forældre :-) en dag er det jo nok sport og venner der tiltaler dem mest :-)

Tak for svar :-) lyder til i hygger og laver en masse sammen . 

Anmeld

26. juli 2014

Anonym trådstarter

Abemor skriver:

Vi spiller ikke, eller er på computer, foran børnene når vi har fri sammen. Vi er jo rollemodeller, og de skal ikke lære, at det er den måde man er sammen på. 

Har vi en hjemmedag, så er ungerne med i de praktiske ting såsom madlavning, tøjvask, osv. Eller leger/tegner de. Vi går ofte en tur i skoven sammen, eller finder en legeplads. 

Synes I skal få det talt igennem, så han bliver klar over den effekt det har på børnene. Vær sammen som familie 

Tak for svar . Jeg har nu intet imod at man sidder hverken med iPad eller computer . Det er en del af udviklingen. Ungerne skal også lærer den del . Problemet er når det tar overhånd

Anmeld

26. juli 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

her makker vi i hus, går en tur eller andet...

MEN største delen af tiden går med så lidt så muligt...

vi kan snildt sidde i hvert sit rum og se tv eller være på nettet....

datteren render ind og ud med veninder, og tit nyder hun bare at ligge smidt på sofaen med mig og min kæreste der sidder i den anden ende med sin bærbar...

dog skal det siges at min kæreste er rigtig go til at lave ting herhjemme, jeg ber ikke selv om det og tit er det faktisk klaret inden jeg når at gøre det mm mad, rengøring tøjvask osv 

Tak for svar . Jeg syntes det er kedeligt at sidde weekend efter weekend uden aktiviteter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.