Tivoli eller bakken med 3 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2014

stm2812

sne190810 skriver:

Jeg ville vælge Tivoli.

Jeg var på Bakken i foråret med min datter, hvor hun var 3 1/2 år. Ikke nogen særlig stor succes, og syntes det var dyrt med alle deres humørkuponer desuden syntes jeg bare Tivoli er et lidt bedre børnevenligt sted, hvor der på Bakken nogle dage godt kan være et lidt andet klientel.

Men tror det er en smagssag, om man er til det ene eller andet så det er nok noget i selv må mærke efter om, hvad i har lyst til ;-)

Ja det virker det til at være Det ene øjeblik tænker jeg tivoli det næste bakken. Så kan være det bare skal være begge dele Men tak for inputs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

modesty

stm2812 skriver:

Vi skal i uge 34 i sommerhus på sjælland hvoraf vi en af dagene vil ind til kbh. Vi havde egentlig besluttet os for at vi ville i tivoli, men har af flere fået af vide at bakken er bedre når vi har en pige på 3 år (har ikke været i tivoli i 4 år nu, og aldrig på bakken)

hvad er jeres erfaring??

i forvejen skal vi også i bonbonland og evt sommerland sjælland (kan ikke helt finde ud af om det er noget ved) nogle af de andre dage

Jeg synes Bakken bliver lige lovlig fadbamset og lædervestet - men måske det er bedre hvis man koncentrerer sig om børneforlystelserne.

Tivoli har en virkelig fed Rasmus Klump legeplads, som klart trækker op i min bog.

Men jeg er sikker på at begge steder vil levere en god dag. 

Anmeld

23. juli 2014

Karina84

Kan desværre ikke sige saa meget om Bakken, da jeg ikke har været der siden jeg selv var lille og kørte i marie-hønen (bor i Jylland).

Men for et par uger siden var vi i Tivoli med vores 3 aarige, og han hyggede sig helt vildt. Som flere har sagt, saa er Rasmus klump hjørnet et stort hit  Nu har vi en lidt forsigtig dreng, saa han var ikke oppe og prøve noget og vi købte bare indgang og det var det. Men for ham var det ogsaa nok bare at gaa rundt og kigge, faa en is, trække en bamse osv. 

Anmeld

23. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er der en speciel grund til du ikke bryder dig om bakken? 

Jeg bryder mig ikke om de forlystelser de har (måske gør jeg når min søn bliver ældre), der er stort altid umuligt at komme rundt, spisestederne er ret ens og ikke særlige indbydende og så synes jeg ikke der er særlig hyggeligt....måske det er klientelet der gør det. 

Anmeld

23. juli 2014

stm2812

modesty skriver:

Jeg synes Bakken bliver lige lovlig fadbamset og lædervestet - men måske det er bedre hvis man koncentrerer sig om børneforlystelserne.

Tivoli har en virkelig fed Rasmus Klump legeplads, som klart trækker op i min bog.

Men jeg er sikker på at begge steder vil levere en god dag. 

Og det er ikke kun hvis man kommer i en weekend hen ad aftentid det er sådan på bakken ?

Men lyder da virkelig til at den rasmus klump legeplads er helt fantastisk. Den har flere fremhævet

Anmeld

23. juli 2014

stm2812

mor:) skriver:

Jeg bryder mig ikke om de forlystelser de har (måske gør jeg når min søn bliver ældre), der er stort altid umuligt at komme rundt, spisestederne er ret ens og ikke særlige indbydende og så synes jeg ikke der er særlig hyggeligt....måske det er klientelet der gør det. 

Det er måske det der er problemet ved at indgangen til bakken er gratis, så er det mange forskellige typer der hænger ud der 

årh det var da nemmere hvis I alle bare var enige om hvad der er bedst

Anmeld

23. juli 2014

stm2812

Karina84 skriver:

Kan desværre ikke sige saa meget om Bakken, da jeg ikke har været der siden jeg selv var lille og kørte i marie-hønen (bor i Jylland).

Men for et par uger siden var vi i Tivoli med vores 3 aarige, og han hyggede sig helt vildt. Som flere har sagt, saa er Rasmus klump hjørnet et stort hit  Nu har vi en lidt forsigtig dreng, saa han var ikke oppe og prøve noget og vi købte bare indgang og det var det. Men for ham var det ogsaa nok bare at gaa rundt og kigge, faa en is, trække en bamse osv. 

Hold da op..... Googlede lige rasmus klump legepladsen, og den er da helt fantastisk

Det er også tit bare oplevelsen der er rigtig skøn for dem, og det at opleve noget de normalt ikke gør 

vores datter er dog en krudtugle... Jo vildere jo bedre, og sådan en legeplads ville da være helt fantastisk

Anmeld

23. juli 2014

stm2812 skriver:

Det er måske det der er problemet ved at indgangen til bakken er gratis, så er det mange forskellige typer der hænger ud der 

årh det var da nemmere hvis I alle bare var enige om hvad der er bedst

Jeg synes Bakken er sjov nok de gange jeg var der med min kæreste før vi fik barn, eller med mit arbejde hvor vi bare skulle drikke os fulde. Men det er ikke helt det samme når man kommer med et barn på knap 3 år. Men hvis i er der flere dage kan i jo prøve begge dele 

Anmeld

23. juli 2014

stm2812

mor:) skriver:

Jeg synes Bakken er sjov nok de gange jeg var der med min kæreste før vi fik barn, eller med mit arbejde hvor vi bare skulle drikke os fulde. Men det er ikke helt det samme når man kommer med et barn på knap 3 år. Men hvis i er der flere dage kan i jo prøve begge dele 

Vi skal være i sommerhus et stykke derfra, så vi regner med at tage til kbh to ud af de 6 dage, hvoraf den ene er sat af til tivoli/bakken og den anden skal vi rigtig være turister med strøgtur, se den lille havfrue, kanalrundfart og hvad der ellers hører til

Hvor ligger de egentlig i forhold til hinanden?

Anmeld

23. juli 2014

stm2812 skriver:

Vi skal være i sommerhus et stykke derfra, så vi regner med at tage til kbh to ud af de 6 dage, hvoraf den ene er sat af til tivoli/bakken og den anden skal vi rigtig være turister med strøgtur, se den lille havfrue, kanalrundfart og hvad der ellers hører til

Hvor ligger de egentlig i forhold til hinanden?

Altså Tivoli ligger jo i centrum lige ved Hovedbanegården mens Bakken ligger i Charlottenlund. (Tror der er 10km imellem)

Nu ved jeg ikke om i er i bil eller det offentlige og hvor jeres sommerhus ligger. Men med toget tager det ca 20-25min. fra hovedbanen, så det er ikke så slemt 

Men skal i på Bakken vil jeg klart anbefale at tage tidligt afsted og gå en tur i dyrehaven. Det er super hyggeligt bare at gå og kigge på hjorte, egern og hvad der ellers krydser ens vej Vi har nogle gange taget en hestevognstur og er blevet sat af lidt længere ind i dyrehaven og så gået tilbage 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.