Anonym skriver:
Ej det er jeg virkelig ked af at læse
Er du også stoppet helt til?
Jeg kommer faktisk af med noget hverdag, men mine tarme er helt fuldt til med afføring og de kan ikke få det ud, hvilket gør at jeg er træt altid, at det at drikke og spise er forbundet med ubehag, da jeg nærmest kan mærke hvordan det klumper mere sammen.(undskyld detaljer).
Og når det spidser helt til så bliver jeg simpelthen så syg og dårlig at jeg kaster op af smerte og ikke kan være i min egen krop. Nogen gange kan jeg slet ikke forstå at det kan gøre en så dårlig.
Den holdning du beskriver hos syghusvæsnet er også den jeg fornemmer og det mener jeg simpelthen ikke kan være rigtigt. Der må da kunne blive gjort noget
Stort kram til dig, er så ked over at læse at du går og slås med det samme
Årh puha det lyder bestemt ikke rart at blive så berørt af det, at du ligefrem kaster op og bliver syg.
Hvis jeg ikke tager afførendemidler hver dag går der op til en uge, før end jeg af mig selv kommer af med noget. Og ja det kan jeg bare slet ikke leve med. Og ja jeg ved godt at afføringsmidler ikke er godt, men hvad skal man gøre, når alt andet er prøvet?
Så fordi jeg tager afføringsmidlerne om aftenen, kommer jeg som regel på toilettet den efterfølgende morgen. Morgenerne er derfor det eneste tidspunk på dagen, hvor jeg føler, at min mave er nogenlunde normal. Desværre holder den følelse ikke længe.
Kender alt for godt til følelsen af at ligne en gravid i 5. måned og smerterne forbundet mere det hele. Jeg har også haft perioder, hvor jeg bare har grædt og grædt, fordi smerterne har været så voldsomme og det har gjort så ondt.
Men bare det at være oppustet og følelsen af, at kunne mærke, at der ligger afføring i tarmen, som jeg ikke kan komme af med, er så ubehageligt og det påvirker virkelig ens livskvalitet og humør.
Ville ønske at sundhedsvæsnet ville tage problemet mere seriøs, da det tilsyneladende er ved at være ret normalt ved mange mennesker.
Anmeld