Kronisk forstoppelse... Erfaring søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2014

Bb3031

Anonym skriver:

Ej det er jeg virkelig ked af at læse
Er du også stoppet helt til?

Jeg kommer faktisk af med noget hverdag, men mine tarme er helt fuldt til med afføring og de kan ikke få det ud, hvilket gør at jeg er træt altid, at det at drikke og spise er forbundet med ubehag, da jeg nærmest kan mærke hvordan det klumper mere sammen.(undskyld detaljer).

Og når det spidser helt til så bliver jeg simpelthen så syg og dårlig at jeg kaster op af smerte og ikke kan være i min egen krop. Nogen gange kan jeg slet ikke forstå at det kan gøre en så dårlig.

Den holdning du beskriver hos syghusvæsnet er også den jeg fornemmer og det mener jeg simpelthen ikke kan være rigtigt. Der må da kunne blive gjort noget

Stort kram til dig, er så ked over at læse at du går og slås med det samme

Årh puha det lyder bestemt ikke rart at blive så berørt af det, at du ligefrem kaster op og bliver syg. 

Hvis jeg ikke tager afførendemidler hver dag går der op til en uge, før end jeg af mig selv kommer af med noget. Og ja det kan jeg bare slet ikke leve med. Og ja jeg ved godt at afføringsmidler ikke er godt, men hvad skal man gøre, når alt andet er prøvet? 

Så fordi jeg tager afføringsmidlerne om aftenen, kommer jeg som regel på toilettet den efterfølgende morgen. Morgenerne er derfor det eneste tidspunk på dagen, hvor jeg føler, at min mave er nogenlunde normal. Desværre holder den følelse ikke længe.

Kender alt for godt til følelsen af at ligne en gravid i 5. måned og smerterne forbundet mere det hele. Jeg har også haft perioder, hvor jeg bare har grædt og grædt, fordi smerterne har været så voldsomme og det har gjort så ondt. 

Men bare det at være oppustet og følelsen af, at kunne mærke, at der ligger afføring i tarmen, som jeg ikke kan komme af med, er så ubehageligt og det påvirker virkelig ens livskvalitet og humør. 

Ville ønske at sundhedsvæsnet ville tage problemet mere seriøs, da det tilsyneladende er ved at være ret normalt ved mange mennesker. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2014

Skouboe

Jeg ved ikke om en tarmskylning kunne være en løsning? Det er det første jeg lige tænker, men jeg har ingen erfaring med den slags.

Derudover tænker jeg at det måske var en ide at kontakte en klinisk diætist, fx en der ved noget om LCHF eller LOW FOODMAP?

Begge mine børn døjede med forstoppelse (min ældste gør det faktisk stadig og skal jævnligt have en microlax) og der fik vi hjælp af en kiropraktor. Vi fik løsnet nogle ting i kroppen på hende og så fik vi nogle teknikker til massage af maven, der kunne hjælpe maden på vej igennem. Om det overhovedet kan lade sig gøre som voksen ved jeg ikke, men det er et forsøg værd.

Mht. til lægerne, så er mange af dem skræmmende snævertsynede og deres løsning er som regel flere piller, uden skelen til sammenhænge og bivirkninger.

Ellers så prøv evt. at kontakte ham her: http://www.umahro.dk/umahrokons/

Anmeld

17. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Som barn prøvede mine forældre i en periode at udelukke mælk fra min kost netop fordi min mave voldte mig mange problemer, det havde eftersigende ikke nogen effekt, men hvor konsekvente de var ved jeg ikke.

Min eget barn får ikke mælk, da det giver diarré, selvom lægerne har afvist det, er det nu en gang det vores erfaring siger, men også h*n har har haft problemer med maven siden vi gik over til fast føde.

Jeps...det kan virke på begge måder.
Så...for din egen og dit barns skyld..prøv det nu..det er så lille en prøve, og der sker jo ingen ting ved det.
Tænk hvis nu det virkede.
Du skal bare huske...at gamle skader tager tid at rette op.

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Kæmpe kram til dig, det må godt nok ikke være sjovt at leve med

Jeg synes du skal tage til din praktiserende læge og få en henvisning til en anden læge, for det lyder ikke som om din mave Tarm læge tager dig seriøst..

Som en anden skriver - fjern al mælk fra din kost - derudover synes jeg du skal prøve også at fjerne gluten. Prøv at Google "cøliaki"

For at få ordentlig hul på bylden kan du prøve en omgang zoneterapi. Det er både behageligt, og kan måske hjælpe maven igang..

Tusind tak for alle dine gode forslag

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Årh puha det lyder bestemt ikke rart at blive så berørt af det, at du ligefrem kaster op og bliver syg. 

Hvis jeg ikke tager afførendemidler hver dag går der op til en uge, før end jeg af mig selv kommer af med noget. Og ja det kan jeg bare slet ikke leve med. Og ja jeg ved godt at afføringsmidler ikke er godt, men hvad skal man gøre, når alt andet er prøvet? 

Så fordi jeg tager afføringsmidlerne om aftenen, kommer jeg som regel på toilettet den efterfølgende morgen. Morgenerne er derfor det eneste tidspunk på dagen, hvor jeg føler, at min mave er nogenlunde normal. Desværre holder den følelse ikke længe.

Kender alt for godt til følelsen af at ligne en gravid i 5. måned og smerterne forbundet mere det hele. Jeg har også haft perioder, hvor jeg bare har grædt og grædt, fordi smerterne har været så voldsomme og det har gjort så ondt. 

Men bare det at være oppustet og følelsen af, at kunne mærke, at der ligger afføring i tarmen, som jeg ikke kan komme af med, er så ubehageligt og det påvirker virkelig ens livskvalitet og humør. 

Ville ønske at sundhedsvæsnet ville tage problemet mere seriøs, da det tilsyneladende er ved at være ret normalt ved mange mennesker. 

Det er heller ikke rart.

Jeg har desværre ingen gavn af afføringsmidler overhovedet
Har prøvet ALT derfor jeg nu prøve disse forskellige præparater, i håb om at få hul på det.

Du beskriver præcis hvad jeg også føler.

Kram

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg ved ikke om en tarmskylning kunne være en løsning? Det er det første jeg lige tænker, men jeg har ingen erfaring med den slags.

Derudover tænker jeg at det måske var en ide at kontakte en klinisk diætist, fx en der ved noget om LCHF eller LOW FOODMAP?

Begge mine børn døjede med forstoppelse (min ældste gør det faktisk stadig og skal jævnligt have en microlax) og der fik vi hjælp af en kiropraktor. Vi fik løsnet nogle ting i kroppen på hende og så fik vi nogle teknikker til massage af maven, der kunne hjælpe maden på vej igennem. Om det overhovedet kan lade sig gøre som voksen ved jeg ikke, men det er et forsøg værd.

Mht. til lægerne, så er mange af dem skræmmende snævertsynede og deres løsning er som regel flere piller, uden skelen til sammenhænge og bivirkninger.

Ellers så prøv evt. at kontakte ham her: http://www.umahro.dk/umahrokons/

Jeg ved det heller ikke er også meget bange for at forværre situationen

Er ked af at læse at din datter stadig døjer med det

Tak,det vil jeg undersøge

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeps...det kan virke på begge måder.
Så...for din egen og dit barns skyld..prøv det nu..det er så lille en prøve, og der sker jo ingen ting ved det.
Tænk hvis nu det virkede.
Du skal bare huske...at gamle skader tager tid at rette op.

Mit barn lever 100% mælkefrit og jeg får kun i fx kaffen eller ost en sjælden gang

Anmeld

17. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Mit barn lever 100% mælkefrit og jeg får kun i fx kaffen eller ost en sjælden gang

Og hvad med i alt det andet du spiser....smør og brød, færdigretter saucer, diverse madvarer m.v. ???

Anmeld

18. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Og hvad med i alt det andet du spiser....smør og brød, færdigretter saucer, diverse madvarer m.v. ???

Herhjemme spiser vi ikke færdigretter, sovs bliver lavet på havrefløde, smør er købt i Sverige og er mælkefrit
Jeg laver alt vores brød selv.
Fløde er havrefløde osv osv

Anmeld

18. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Herhjemme spiser vi ikke færdigretter, sovs bliver lavet på havrefløde, smør er købt i Sverige og er mælkefrit
Jeg laver alt vores brød selv.
Fløde er havrefløde osv osv

Hmmm...ja så er den svær...lad mig tænke lidt over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.