Hej
Jeg har siden jeg var helt spæd har problemer med min mave og som barn været indlagt af flere omgange uden der er fundet en årsag. Min mor mener det skyldes at jeg grundet min far fik meningitis fik en meget stor dosis penicillin da jeg var 3 måneder.
Som teenagere har jeg haft flere tilfæde af akut forstoppelse som ret nemt er blevet afhjulpet med micolax(staves).
For 3 år siden fik jeg konstateret irritabeltyktarm, grundet vekslende afføring og slim.
Fik lavet en kikkertundersøgelse som var fin.
For snart 5 måneder siden begyndte jeg at være forstoppet og kontaktede egen læge som startede mig op på movicol og jeg prøvede også HUSK.
Efter 2 måneder uden resultater og daglige smerter bad jeg om
En henvisning. Blev henvist til ultralyd som var fin og blev gjort opmærksom på at det var kirurgisk jeg skulle til.
Fik derfor en henvisning til køge. Inden jeg fik en tid blev jeg akut indlagt på Slagelse da mine smerter var blevet så slemme at jeg ikke kunne holde det ud. Og jeg kastede op i et væk af smerte. De troede først jeg havde betændelse i tarmene, men blev afvist da jeg fik taget blodprøver der viste jeg ikke havde infiktion i blodet. Trods jeg hos egen læge havde fået lavet priktest der viste forhøjet infiktiontal.
De opdagede dog jeg havde blærebetændelse og blod i urinen. Og grundet smerter i højre siden mente de at jeg havde ondt i nyrene og blev startede op i penicillin behandling.
Der efter fik jeg 8 brev movicol som ingen effekt havde. Og til sidst et olie klyx som ej hellere hjalp.
Eftersom jeg kun havde ringe effekt af det mente de ikke jeg forstoppet men blev udskrevet til ambulant behandling og en tid til ultralyd da de mente at jeg måske havde brok.
Jeg valgte derfor at tage til køge hvor jeg blev røgtenfotograferet og det viste sig at jeg var meget meget svært forstoppet.
Lægen gav mig diagnosen kronisk forstoppelse og jeg startede på en 30 dags kur på resolor.
Fik det lidt bedre den første uge derefter begyndte det at gå ned af bakke igen og jeg har været til chekup og det viser sig at forstoppelsen er blevet værre og jeg skal nu prøve endnu et præparat i 30 dage. Lægen virker til at famle i blinde og bliver ved med at sige at de ikke vil lede efter årsagen til at jeg pludselig ikke længere kan komme af med min afføring.
Og jeg er grædefærdig og træt af at have ondt hele tiden, ligne en der er gravid i 5 måned og bare have det alm skidt hele tiden.
Undskyld det blev så langt, men jeg føler mig så frustreret og ulykkelig over der ikke Er noget der virker
Nogen der har oplevet nogen lign. Ved hvor jeg kan henvende.
Er så meget i tvivl om jeg overhovedet skal prøve denne nye medicin, som ikke en gang er tilskudsberettiget, hvis man har en beviseligt effekt af det efter 30 dage kan ens læge søge tilskud til det. Jeg synes inderst inde ikke det virker særlig betryggende, men lægen virker ikke åben overfor noget andet.
Inderst inde føler jeg slet ikke han har undersøgt mig grundigt nok og har af flere omgang spurgt ind til om man ikke burde undersøge mig lidt mere grundigt, men det afviser han hvergang.
Hvis du er nået så langt, tal fordi du tog dig tid til at læse