Kronisk forstoppelse... Erfaring søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2014

SussieThyssen

Stakkels dig,
Men sig mig..er der ingen der har talt med dig om mælkeallergi???
(lactoseintolerens)

Hos en del giver det total forstoppelse/blokade af tarmene.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Stakkels dig,
Men sig mig..er der ingen der har talt med dig om mælkeallergi???
(lactoseintolerens)

Hos en del giver det total forstoppelse/blokade af tarmene.

Kærligst
Sussie

Nej, hver gang jeg har spurgt ind til om det kunne skyldes allergi, livsstil eller lign afviser han det lige på stedet.
Hvilket jeg jo mener man ikke kan før det er undersøgt, men årh jeg synes det er svært at side der og føle sig lille og få lægen til at høre på en

Anmeld

17. juli 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Nej, jeg er i behandling hos en overlæge i mave Tarm kirurgi.
Okay, det må jeg høre dem om så. Føler mig bare slet ikke hørt på og føler lidt de synes jeg gør et unødigt stort nummer ud af det

Har du prøvet at søge alternative veje? Det der er med alternative behandlingsformer er, at de forebygger og finder ÅRSAGEN frem for SYMPTOMET.
Jeg vil yderst gerne anbefale dig japansk akupunktur. Især Thomas med klinik i Odense er vidunderlig og han har fået flere klienter til at slippe af med hvad de ellers har fået at vide af lægerne var "kronisk".

Altså jeg tror ikke på "kronisk" inden for sygdomme. Tror på at alt kan helbredes og at kroppen er rigtig godtil dette når vi giver ddet den rette behandling.

Udover japansk akupunktur vil jeg anbefale at du henvender dig forskellige steder hos alternative behandlere og mærker i dig selv, hvad du tror vil være bedst for dig.

Nogle gange må man søge andre veje og svar end gennem lægevidenskaben. Lyder til at du har mærket meget modstand i kampen, so far.

For resten. Alternative behandlingsformer kræver ofte mere end én behandling.

Anmeld

17. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Nej, hver gang jeg har spurgt ind til om det kunne skyldes allergi, livsstil eller lign afviser han det lige på stedet.
Hvilket jeg jo mener man ikke kan før det er undersøgt, men årh jeg synes det er svært at side der og føle sig lille og få lægen til at høre på en

Jeg er jo kostkonsulent af uddannelse med speciale i diabetes, allergi og mavediæter..og jeg må atter engang forundres over de inkompetente papnakker der befolker det danske sundhedssystem.

Kære ven.
Fjern ALT mælk fra din kost i 1 måned og se om ikke det hjælper.
Du er velkommen til at skrive til mig herinde efter hvad du kan erstatte mælk med.
Du skal i første omgang OGSÅ holde dig fra lactosefri mælk, da det lige så godt kan være mælkeproteinet du ikke kan tåle.
Hold dig fra ALLE mælkeprodukter også ost, smør, yugurt, cultura, is osv.
Tjek indholdsfortegnelser og vælg produkter UDEN mælketilsætninger m.m.
Jeg vil bide mig selv i næsen på at du har mælkeallergi, og at du i løbet af et par uger vil mærke en kæmpe forskel

Anmeld

17. juli 2014

Bb3031

Anonym skriver:

Hej

Jeg har siden jeg var helt spæd har problemer med min mave og som barn været indlagt af flere omgange uden der er fundet en årsag. Min mor mener det skyldes at jeg grundet min far fik meningitis fik en meget stor dosis penicillin da jeg var 3 måneder.

Som teenagere har jeg haft flere tilfæde af akut forstoppelse som ret nemt er blevet afhjulpet med micolax(staves).

For 3 år siden fik jeg konstateret irritabeltyktarm, grundet vekslende afføring og slim.
Fik lavet en kikkertundersøgelse som var fin.

For snart 5 måneder siden begyndte jeg at være forstoppet og kontaktede egen læge som startede mig op på movicol og jeg prøvede også HUSK.
Efter 2 måneder uden resultater og daglige smerter bad jeg om
En henvisning. Blev henvist til ultralyd som var fin og blev gjort opmærksom på at det var kirurgisk jeg skulle til.
Fik derfor en henvisning til køge. Inden jeg fik en tid blev jeg akut indlagt på Slagelse da mine smerter var blevet så slemme at jeg ikke kunne holde det ud. Og jeg kastede op i et væk af smerte. De troede først jeg havde betændelse i tarmene, men blev afvist da jeg fik taget blodprøver der viste jeg ikke havde infiktion i blodet. Trods jeg hos egen læge havde fået lavet priktest der viste forhøjet infiktiontal.

De opdagede dog jeg havde blærebetændelse og blod i urinen. Og grundet smerter i højre siden mente de at jeg havde ondt i nyrene og blev startede op i penicillin behandling.
Der efter fik jeg 8 brev movicol som ingen effekt havde. Og til sidst et olie klyx som ej hellere hjalp.
Eftersom jeg kun havde ringe effekt af det mente de ikke jeg forstoppet men blev udskrevet til ambulant behandling og en tid til ultralyd da de mente at jeg måske havde brok.

Jeg valgte derfor at tage til køge hvor jeg blev røgtenfotograferet og det viste sig at jeg var meget meget svært forstoppet.
Lægen gav mig diagnosen kronisk forstoppelse og jeg startede på en 30 dags kur på resolor.
Fik det lidt bedre den første uge derefter begyndte det at gå ned af bakke igen og jeg har været til chekup og det viser sig at forstoppelsen er blevet værre og jeg skal nu prøve endnu et præparat i 30 dage. Lægen virker til at famle i blinde og bliver ved med at sige at de ikke vil lede efter årsagen til at jeg pludselig ikke længere kan komme af med min afføring.
Og jeg er grædefærdig og træt af at have ondt hele tiden, ligne en der er gravid i 5 måned og bare have det alm skidt hele tiden.

Undskyld det blev så langt, men jeg føler mig så frustreret og ulykkelig over der ikke Er noget der virker

Nogen der har oplevet nogen lign. Ved hvor jeg kan henvende.

Er så meget i tvivl om jeg overhovedet skal prøve denne nye medicin, som ikke en gang er tilskudsberettiget, hvis man har en beviseligt effekt af det efter 30 dage kan ens læge søge tilskud til det. Jeg synes inderst inde ikke det virker særlig betryggende, men lægen virker ikke åben overfor noget andet.
Inderst inde føler jeg slet ikke han har undersøgt mig grundigt nok og har af flere omgang spurgt ind til om man ikke burde undersøge mig lidt mere grundigt, men det afviser han hvergang.

Hvis du er nået så langt, tal fordi du tog dig tid til at læse

Jeg har desværre ingen gode råd. Men vil blot lade dig vide, at jeg virkelig føler med dig og ved nogenlunde, hvad du går igennem. 

Jeg lider selv at irritabletyktarm og forstoppelse/oppustethed og har siden 2008 været afhængig af "diverse midler" for at kunne komme på WC. 

Jeg har prøvet alverdens forskelligt og lige som dig, har jeg også forsøgt at ændre kosten og motionere mere. Men lige meget hvad, ja så ændre det desværre ikke på situationen. 

Jeg har også været igennem kikkertundersøgelsen og tjek hos egen læge og på sygehuset. Jeg er blevet tjekke for diverse allergier som fx. mælkeallergi og alt ser fint ud.

Det er til tider så hårdt blot at skulle acceptere, at det er sådan det er og at der åbenbart intet er at stille op med det. 

Lær at leve med det - det er den opfattelse jeg har fået fra diverse instanser som læger og diætister. 

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Har du prøvet at søge alternative veje? Det der er med alternative behandlingsformer er, at de forebygger og finder ÅRSAGEN frem for SYMPTOMET.
Jeg vil yderst gerne anbefale dig japansk akupunktur. Især Thomas med klinik i Odense er vidunderlig og han har fået flere klienter til at slippe af med hvad de ellers har fået at vide af lægerne var "kronisk".

Altså jeg tror ikke på "kronisk" inden for sygdomme. Tror på at alt kan helbredes og at kroppen er rigtig godtil dette når vi giver ddet den rette behandling.

Udover japansk akupunktur vil jeg anbefale at du henvender dig forskellige steder hos alternative behandlere og mærker i dig selv, hvad du tror vil være bedst for dig.

Nogle gange må man søge andre veje og svar end gennem lægevidenskaben. Lyder til at du har mærket meget modstand i kampen, so far.

For resten. Alternative behandlingsformer kræver ofte mere end én behandling.

Nej, det har jeg faktisk ikke.
Jeg ville rigtig gerne kunne sige at jeg er åben for alt, men kan nok ikke lidt slippe den der tanke om at det er noget værre hokuspokus
Men på den anden side virker lægenvidenskaben jo heller ikke pt
Jeg er dog fra Sjælland af og har ikke de vilde økonomiske midler at gøre godt med, men igen så har jo smidt flere tusind ud af vinduet på medicin der ikke virker..

Hvor kan jeg finde mest seriøs viden omkring alternative behandlder?

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg er jo kostkonsulent af uddannelse med speciale i diabetes, allergi og mavediæter..og jeg må atter engang forundres over de inkompetente papnakker der befolker det danske sundhedssystem.

Kære ven.
Fjern ALT mælk fra din kost i 1 måned og se om ikke det hjælper.
Du er velkommen til at skrive til mig herinde efter hvad du kan erstatte mælk med.
Du skal i første omgang OGSÅ holde dig fra lactosefri mælk, da det lige så godt kan være mælkeproteinet du ikke kan tåle.
Hold dig fra ALLE mælkeprodukter også ost, smør, yugurt, cultura, is osv.
Tjek indholdsfortegnelser og vælg produkter UDEN mælketilsætninger m.m.
Jeg vil bide mig selv i næsen på at du har mælkeallergi, og at du i løbet af et par uger vil mærke en kæmpe forskel

Som barn prøvede mine forældre i en periode at udelukke mælk fra min kost netop fordi min mave voldte mig mange problemer, det havde eftersigende ikke nogen effekt, men hvor konsekvente de var ved jeg ikke.

Min eget barn får ikke mælk, da det giver diarré, selvom lægerne har afvist det, er det nu en gang det vores erfaring siger, men også h*n har har haft problemer med maven siden vi gik over til fast føde.

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Jeg har desværre ingen gode råd. Men vil blot lade dig vide, at jeg virkelig føler med dig og ved nogenlunde, hvad du går igennem. 

Jeg lider selv at irritabletyktarm og forstoppelse/oppustethed og har siden 2008 været afhængig af "diverse midler" for at kunne komme på WC. 

Jeg har prøvet alverdens forskelligt og lige som dig, har jeg også forsøgt at ændre kosten og motionere mere. Men lige meget hvad, ja så ændre det desværre ikke på situationen. 

Jeg har også været igennem kikkertundersøgelsen og tjek hos egen læge og på sygehuset. Jeg er blevet tjekke for diverse allergier som fx. mælkeallergi og alt ser fint ud.

Det er til tider så hårdt blot at skulle acceptere, at det er sådan det er og at der åbenbart intet er at stille op med det. 

Lær at leve med det - det er den opfattelse jeg har fået fra diverse instanser som læger og diætister. 

Ej det er jeg virkelig ked af at læse
Er du også stoppet helt til?

Jeg kommer faktisk af med noget hverdag, men mine tarme er helt fuldt til med afføring og de kan ikke få det ud, hvilket gør at jeg er træt altid, at det at drikke og spise er forbundet med ubehag, da jeg nærmest kan mærke hvordan det klumper mere sammen.(undskyld detaljer).

Og når det spidser helt til så bliver jeg simpelthen så syg og dårlig at jeg kaster op af smerte og ikke kan være i min egen krop. Nogen gange kan jeg slet ikke forstå at det kan gøre en så dårlig.

Den holdning du beskriver hos syghusvæsnet er også den jeg fornemmer og det mener jeg simpelthen ikke kan være rigtigt. Der må da kunne blive gjort noget

Stort kram til dig, er så ked over at læse at du går og slås med det samme

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Ej det er jeg virkelig ked af at læse
Er du også stoppet helt til?

Jeg kommer faktisk af med noget hverdag, men mine tarme er helt fuldt til med afføring og de kan ikke få det ud, hvilket gør at jeg er træt altid, at det at drikke og spise er forbundet med ubehag, da jeg nærmest kan mærke hvordan det klumper mere sammen.(undskyld detaljer).

Og når det spidser helt til så bliver jeg simpelthen så syg og dårlig at jeg kaster op af smerte og ikke kan være i min egen krop. Nogen gange kan jeg slet ikke forstå at det kan gøre en så dårlig.

Den holdning du beskriver hos syghusvæsnet er også den jeg fornemmer og det mener jeg simpelthen ikke kan være rigtigt. Der må da kunne blive gjort noget

Stort kram til dig, er så ked over at læse at du går og slås med det samme

Anmeld

17. juli 2014

Hullabullabulla

Kæmpe kram til dig, det må godt nok ikke være sjovt at leve med

Jeg synes du skal tage til din praktiserende læge og få en henvisning til en anden læge, for det lyder ikke som om din mave Tarm læge tager dig seriøst..

Som en anden skriver - fjern al mælk fra din kost - derudover synes jeg du skal prøve også at fjerne gluten. Prøv at Google "cøliaki"

For at få ordentlig hul på bylden kan du prøve en omgang zoneterapi. Det er både behageligt, og kan måske hjælpe maven igang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.