Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
lotchen skriver:
Jeg har ikke altid haft det sådan her, har i mange år tænkt på det nok nogenlunde som du beskriver det. Men efter at have set på nærmeste hold nu et par gange hvordan både enlige og par kan suse rundt i systemet i årevis og være åben om at de da nyder at gå hjemme ved ungerne når de er små og få lov til at sige nej til job efter job, bl.a. fordi det ikke var 'spændende nok til at han ville bruge så mange timers transport på det' - så er min grænse bare rykket gevaldigt. Mit gamle socialdemokratiske hjerte banker stadig for tanken om lighed og for ideen i at alle har ret til en grundlæggende rimelig levestandard, lige ret til uddannelse, sundhedsydelser osv. Min ideologi skuffes og udfordres dog oftere og oftere efterhånden som jeg møder de mennesker, der bruger disse goder på en for mig virkelig usympatisk vis og den virkelighed hvori disse tanker rent faktisk forvaltes. Måske jeg en dag tænker anderledes om det igen.

Jeg tror faktisk vi er meget enige selvom vi sidder på hver sin side af situationen 
Som sagt så hader vi herhjemme også dem der nasser og kender også selv tilfælde der går lige til kanten af hvad vi mener man kan tillade sig...
jeg har aldrig sagt nej til job jeg fik tilbudt og jeg blev oven i købet i et hvor han brød lovgivningen og virkelig behandlede sine medarbejdere som *BIIP* når de først var blevet fastansatte hos ham..
Anmeld