Hjælp til tandlæge ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2014

Rikkemor89

Skønt med nogen forskellige menninger om det (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Frk.S

Wampires skriver:

Ja hvis vi ikke havde andre ting af værdi...

Men nu har vi lige en bil, og nogle lidt store fjernsyn samt computere og konsoller...

Så hvis vi ligger det hele sammen så må opsparingen herhjemme være på 450 kr MAX førend de skærer i KH...

Men man kan jo undres over hvis folk har råd til store fjernsyn, konsoller og computere, men ikke til deres tandlægeregning! 

OBS! Dette er ikke møntet bestemt på dig - citerer dig bare, da du nævner store tv, konsoller og computere. 

Anmeld

2. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mom skriver:

Men burde det så ikke være sådan at man skal sælge værdifulde ting som bilen og 1 af fjernsynene, inden man kan modtage KH, og dermed også få sin tandlæge regning betalt?

Så fordi man ender med at ryge ud af sygedagpengene fordi kommunen fusker med datoerne skal man straffes og indespærres i sit hjem???

Min kæreste kan ikke tage offentlig transport pga sin sociale fobi.. hans eneste mulighed for at kunne klare at hjælpe med at handle ind, eller kontakt til familie og venner er bilen...

Den er 7 år gammel og vi har betalt af på den siden han havde et arbejde og vi købte den på afbetaling fordi vi regnede med at han ville have det job for altid...

Vi har vores fjernsyn IGEN fra da vi begge havde et arbejde vi ligesom regnede med var det vi ville have for altid...

At der så kom en krise der rev det hele væk under os og efterlod mig på dagpenge og han på sygedagpenge det var der sgu da ingen af os der forudså...

Hvem planlægger sin fremtid og undlader at købe ting der får hverdagen til at være bare lidt sjov og tålelig bare fordi det måske kan være at der om 2 år kommer en situation hvor jeg mister mit arbejde og derved ikke længere må have et liv men bare skal kæmpe for at overleve...

Anmeld

2. juli 2014

Wampires

Frk.S skriver:

Men man kan jo undres over hvis folk har råd til store fjernsyn, konsoller og computere, men ikke til deres tandlægeregning! 

OBS! Dette er ikke møntet bestemt på dig - citerer dig bare, da du nævner store tv, konsoller og computere. 

uhh... godt du lige skrev det for ihhh altså..

Lige sådan et emne her går tæt på mig for vi er begge nogen af dem der er fanget i en rigtig ond cirkel pga omstændigheder der er ude af vores hænder...

Vi har ikke valgt at være arbejdsløse og syge...

åh hvad min kæreste dog ikke ville give for at kunne ringe til sin gamle arbejdsplads og bede om ansættelse igen... specielt fordi vi ved at de faktisk godt kunne bruge nogle ekstra hænder...

Anmeld

3. juli 2014

Frk.S

Wampires skriver:

uhh... godt du lige skrev det for ihhh altså..

Lige sådan et emne her går tæt på mig for vi er begge nogen af dem der er fanget i en rigtig ond cirkel pga omstændigheder der er ude af vores hænder...

Vi har ikke valgt at være arbejdsløse og syge...

åh hvad min kæreste dog ikke ville give for at kunne ringe til sin gamle arbejdsplads og bede om ansættelse igen... specielt fordi vi ved at de faktisk godt kunne bruge nogle ekstra hænder...

Selvfølgelig.... jeg er helt med på at rigtig mange på KH forbander deres situation langt væk og langt hellere ville arbejde. 

Der er så desværre også nogle der udnytter og nasser på systemet... synd de ødelægger det for alle andre. 

Anmeld

3. juli 2014

Wampires

Frk.S skriver:

Selvfølgelig.... jeg er helt med på at rigtig mange på KH forbander deres situation langt væk og langt hellere ville arbejde. 

Der er så desværre også nogle der udnytter og nasser på systemet... synd de ødelægger det for alle andre. 

Jeps...

Vi bander dem der nasser også langt langt væk...

desværre så er det dem der nasser og bryder loven som lovgiver

Så os der bar er havnet i et dumt sted i livet bliver straffet på lige fod og stemplet i samfundet som dem der nasser...

Anmeld

3. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Wampires skriver:

Så fordi man ender med at ryge ud af sygedagpengene fordi kommunen fusker med datoerne skal man straffes og indespærres i sit hjem???

Min kæreste kan ikke tage offentlig transport pga sin sociale fobi.. hans eneste mulighed for at kunne klare at hjælpe med at handle ind, eller kontakt til familie og venner er bilen...

Den er 7 år gammel og vi har betalt af på den siden han havde et arbejde og vi købte den på afbetaling fordi vi regnede med at han ville have det job for altid...

Vi har vores fjernsyn IGEN fra da vi begge havde et arbejde vi ligesom regnede med var det vi ville have for altid...

At der så kom en krise der rev det hele væk under os og efterlod mig på dagpenge og han på sygedagpenge det var der sgu da ingen af os der forudså...

Hvem planlægger sin fremtid og undlader at købe ting der får hverdagen til at være bare lidt sjov og tålelig bare fordi det måske kan være at der om 2 år kommer en situation hvor jeg mister mit arbejde og derved ikke længere må have et liv men bare skal kæmpe for at overleve...

Jeg betvivler slet ikke, at I begge hellere vil arbejde end være på KH, og mit indlæg skulle nok også mest forstås generalt.

For hvor går grænsen mht værdier/formue, og det man kan modtage hjælp til?

Anmeld

3. juli 2014

Patriark

Frk.S skriver:

Ja, hvor er det dog uanstændigt, at folk der er udenfor arbejdsmarkedet har forbrugsgoder som tv og radioer- mon også deres børn har legetøj!?

Usmageligt!!!

De danske værdier har altid været bygget op omkring solidaritet og humanitet, det du måske ikke så glad for, men vi er mange der er stolte af det sociale sikkerhedsnet vi har her i landet, og som med glæde betaler vores skat!! 

Anmeld

3. juli 2014

klmf

Synes 600 er alt for lavt. Det er ikke for at træde på nogen, men for søren altså hvor kan jeg blive træt af at være en stabil skatteborger engang i mellem. Ja, jeg tjener penge og er glad for mit job og ville ikke undvære det. Men når min bekendte kan gå hjemme på kh, hygge sig med sine unger, fri inst.plads, tilskud til det ene og det andet, enkeltydelser  osv., så tænker jeg nogle gange at min tid væk fra mine børn er for dyrt betalt. Har lige lagt 16.000 ved tandlægen, så der røg den surt tjente opsparing, suk. Men jeg kan da ikke bare bruge hvad jeg har og så gå ned til kommunen og bede om en enkeltydelse. Ville nok heller ikke hvis jeg kunne  :-) Men synes ressourcerne er fordelt forkert og systemet kan udnyttes. 

Anmeld

3. juli 2014

Frk.S

Patriark skriver:

Ja, hvor er det dog uanstændigt, at folk der er udenfor arbejdsmarkedet har forbrugsgoder som tv og radioer- mon også deres børn har legetøj!?

Usmageligt!!!

De danske værdier har altid været bygget op omkring solidaritet og humanitet, det du måske ikke så glad for, men vi er mange der er stolte af det sociale sikkerhedsnet vi har her i landet, og som med glæde betaler vores skat!! 

Hov hov - her var der tale om STORE tv, computerE og konsolleR. 

Igen vil jeg gerne gøre opmærksom på, at det ikke er møntet direkte på dig wampires. Men jeg tænker da bare at har man råd til den slags, så har man da også råd til tandlæge. Ellers må man jo prioritere og vælge et mindre fjernsyn, nøjes med én computer og lign.

Jeg betaler skam også med glæde min skat. Det gør min mand også - han betaler sågar topskat. Og så bliver jeg egentlig lidt ærgerlig når han gang på gang bliver "straffet" for at tjene gode penge. Han er ikke født med en guldske i munden, men har knoklet for at må dertil hvor han er. Kommer han til at tjene bare lidt mere, så bliver vi trukket i børnefamilieydelse. Og der har sågar været forlag om at folk over en bestemt indkomst skulle betale for lægebesøg. OMG!! 

Jeg synes det er dejligt at vi lever i et land hvor folk kan få hjælp når de er i nød. MEN der er bare også mange der udnytter systemet. Og når folk hiver alverdens ydelser til sig fordi de ikke vil lette røven (VED godt der også er mange der gerne vil) eller de er på KH fordi de valgte at spare arbejsløshedskassen væk da de var i job, så bliver jeg sgu harm over at det snart bedre kan betale sig end at arbejde.... for så kommer der i hvert fald ikke færre af nasserne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.