Patriark skriver:
Ja, hvor er det dog uanstændigt, at folk der er udenfor arbejdsmarkedet har forbrugsgoder som tv og radioer- mon også deres børn har legetøj!?
Usmageligt!!!
De danske værdier har altid været bygget op omkring solidaritet og humanitet, det du måske ikke så glad for, men vi er mange der er stolte af det sociale sikkerhedsnet vi har her i landet, og som med glæde betaler vores skat!!
Hov hov - her var der tale om STORE tv, computerE og konsolleR.
Igen vil jeg gerne gøre opmærksom på, at det ikke er møntet direkte på dig wampires. Men jeg tænker da bare at har man råd til den slags, så har man da også råd til tandlæge. Ellers må man jo prioritere og vælge et mindre fjernsyn, nøjes med én computer og lign.
Jeg betaler skam også med glæde min skat. Det gør min mand også - han betaler sågar topskat. Og så bliver jeg egentlig lidt ærgerlig når han gang på gang bliver "straffet" for at tjene gode penge. Han er ikke født med en guldske i munden, men har knoklet for at må dertil hvor han er. Kommer han til at tjene bare lidt mere, så bliver vi trukket i børnefamilieydelse. Og der har sågar været forlag om at folk over en bestemt indkomst skulle betale for lægebesøg. OMG!! 
Jeg synes det er dejligt at vi lever i et land hvor folk kan få hjælp når de er i nød. MEN der er bare også mange der udnytter systemet. Og når folk hiver alverdens ydelser til sig fordi de ikke vil lette røven (VED godt der også er mange der gerne vil) eller de er på KH fordi de valgte at spare arbejsløshedskassen væk da de var i job, så bliver jeg sgu harm over at det snart bedre kan betale sig end at arbejde.... for så kommer der i hvert fald ikke færre af nasserne.
Anmeld