Hjælp til tandlæge ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2014

Frk.S

lotchen skriver:

Synes 600 er alt for lavt. Det er ikke for at træde på nogen, men for søren altså hvor kan jeg blive træt af at være en stabil skatteborger engang i mellem. Ja, jeg tjener penge og er glad for mit job og ville ikke undvære det. Men når min bekendte kan gå hjemme på kh, hygge sig med sine unger, fri inst.plads, tilskud til det ene og det andet, enkeltydelser  osv., så tænker jeg nogle gange at min tid væk fra mine børn er for dyrt betalt. Har lige lagt 16.000 ved tandlægen, så der røg den surt tjente opsparing, suk. Men jeg kan da ikke bare bruge hvad jeg har og så gå ned til kommunen og bede om en enkeltydelse. Ville nok heller ikke hvis jeg kunne  :-) Men synes ressourcerne er fordelt forkert og systemet kan udnyttes. 

Amen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2014

Valle81

Frk.S skriver:

For at være helt ærlig (og det kan være jeg får hug for det) så synes jeg det er noget fis.

Nu lyder min tandlægeregning næsten altid på under 600,- - bortset fra de to gange jeg har fået opereret visdomstænder ud. Og der betalte jeg da selv. Har så SELV valgt at være medlem af Danmark - betale for det hver måned, så jeg kan få tilskud til den slags.

Men en tandlægeregning på 6500,- er da en stor post i de fleste husholdninger. Og så fordi man har arbejde (og betaler en helvedes masse i skat), så kan man bare punge ud, mens andre bare får betalt gildet.

Jeg synes ærlig talt at det er sørgeligt, at vi efterhånden lever i et land, hvor det ikke kan betale sig at arbejde og forsørge sig selv.  

Enig:-)

Jeg er ikke på kontanthjælp, men min økonomi har svært ved at klare tandlægebesøgende.
Brugte sidste år 15000 på tandlæge og mangler stadig en side i munden.
Jeg har desværre skrøbelige tænder:-(

Anmeld

3. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
lotchen skriver:

Synes 600 er alt for lavt. Det er ikke for at træde på nogen, men for søren altså hvor kan jeg blive træt af at være en stabil skatteborger engang i mellem. Ja, jeg tjener penge og er glad for mit job og ville ikke undvære det. Men når min bekendte kan gå hjemme på kh, hygge sig med sine unger, fri inst.plads, tilskud til det ene og det andet, enkeltydelser  osv., så tænker jeg nogle gange at min tid væk fra mine børn er for dyrt betalt. Har lige lagt 16.000 ved tandlægen, så der røg den surt tjente opsparing, suk. Men jeg kan da ikke bare bruge hvad jeg har og så gå ned til kommunen og bede om en enkeltydelse. Ville nok heller ikke hvis jeg kunne  :-) Men synes ressourcerne er fordelt forkert og systemet kan udnyttes. 

Du ved godt at man også betaler skat af KH????

og ja det er surt at ens opsparing ryger på det... men hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne spare op til sådanne ting uden at risikere at jeg så stod uden indtægt i 3 måneder mens de lige regnede efter om vi nu røg over hvad vi max må have...

Alle vores dyre ting er købt mens vi havde job begge to...

Jeg kan sagtens følge din tankegang for sådan er der rigtig mange der har det...

Indtil den dag hvor de oplever selv at komme i situationen eller nogen tæt på som de virkelig holder af bliver fanget i systemets faldehuller... og dem er der desværre rigtig mange af...

Anmeld

3. juli 2014

Rikkemor89

Så er det vist tid til jeg skriver her på tråden igen jeg spurgte fordi jeg endeligt havde håbet der var andre der havde prøvet det samme som mig, men det er der tilsydenladen ikke..

Men jeg har sku osse betalt min tandlæge selv osse efter denne her mulighed kom ind fordi jeg netop mener at tandlæge er ens eget problem, men er lige blevet alene mor og har ikke nået og få de ydelser jeg får som enlig mor, så derfor valgte jeg at bruge af det tilbud der er lavet til os på KH nemlig at få hjælp til ens tandlæge..

Jeg arbejder også for mine penge jeg er ved at blive udredet i et flexjob fordi jeg endeligt er syg, så syg jeg ikke kan tage et arbejde eller en uddannelse altså et arbejde på 20 timer om ugen kan jeg ikke tage :/ Og jeg betaler også skat, så jeg nasser bestemt ingen steder..

Jeg har ikke et stort tv & har 1 computer som næsten ikke dur..

& os på KH betaler ikke mindre skat fordi vi er KH, det med skat handler om hvor meget du tjener om året & fordi at ens KH ikke er så høj så betaler man ikke så meget skat..

Anmeld

3. juli 2014

klmf

Wampires skriver:

og ja det er surt at ens opsparing ryger på det... men hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne spare op til sådanne ting uden at risikere at jeg så stod uden indtægt i 3 måneder mens de lige regnede efter om vi nu røg over hvad vi max må have...

Jeg kan sagtens følge din tankegang for sådan er der rigtig mange der har det...

Indtil den dag hvor de oplever selv at komme i situationen eller nogen tæt på som de virkelig holder af bliver fanget i systemets faldehuller... og dem er der desværre rigtig mange af...

Jeg har ikke altid haft det sådan her, har i mange år tænkt på det nok nogenlunde som du beskriver det. Men efter at have set på nærmeste hold nu et par gange hvordan både enlige og par kan suse rundt i systemet i årevis og være åben om at de da nyder at gå hjemme ved ungerne når de er små og få lov til at sige nej til job efter job, bl.a. fordi det ikke var 'spændende nok til at han ville bruge så mange timers transport på det' - så er min grænse bare rykket gevaldigt. Mit gamle socialdemokratiske hjerte banker stadig for tanken om lighed og for ideen i at alle har ret til en grundlæggende rimelig levestandard, lige ret til uddannelse, sundhedsydelser osv. Min ideologi skuffes og udfordres dog oftere og oftere efterhånden som jeg møder de mennesker, der bruger disse goder på en for mig virkelig usympatisk vis og den virkelighed hvori disse tanker rent faktisk forvaltes. Måske jeg en dag tænker anderledes om det igen.

Anmeld

3. juli 2014

Havre74

Wampires skriver:

Du kan da bare hæve pengene og spare dem op derhjemme. Det har de jo ikke mulighed for at se og så betaler du med kontanter ved tandlægen.

Anmeld

3. juli 2014

stm2812

Syntes det er en utrolig spændende og relevant debat du har startet. Og en der virkelig deler vandene.

Anmeld

3. juli 2014

stm2812

Frk.S skriver:

For at være helt ærlig (og det kan være jeg får hug for det) så synes jeg det er noget fis.

Nu lyder min tandlægeregning næsten altid på under 600,- - bortset fra de to gange jeg har fået opereret visdomstænder ud. Og der betalte jeg da selv. Har så SELV valgt at være medlem af Danmark - betale for det hver måned, så jeg kan få tilskud til den slags.

Men en tandlægeregning på 6500,- er da en stor post i de fleste husholdninger. Og så fordi man har arbejde (og betaler en helvedes masse i skat), så kan man bare punge ud, mens andre bare får betalt gildet.

Jeg synes ærlig talt at det er sørgeligt, at vi efterhånden lever i et land, hvor det ikke kan betale sig at arbejde og forsørge sig selv.  

Er fuldstændig enig med dig 

Anmeld

3. juli 2014

Zelinasmor

Du kan få samme hjælp hvis du er på SU. Du skal bare søge det gennem kommunen når du har fået et prisoverslag fra tandlægen 

Synes det er rigtig fint.

Anmeld

3. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Havre74 skriver:

Du kan da bare hæve pengene og spare dem op derhjemme. Det har de jo ikke mulighed for at se og så betaler du med kontanter ved tandlægen.

Ja men nu er jeg så lige en af dem der rent faktisk gerne vil overholde loven og IKKE snyde mig til diverse ting...

Så vores opsparing er synlig for at undgå risikoen for at blive mistænkt for snyd og risikere at miste flere penge eller helt at blive afvist om at få hjælp når jeg har brug for det allermest...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.