Hjælp til tandlæge ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.443 visninger
31 svar
61 synes godt om
2. juli 2014

Rikkemor89

Ja som overskreften siger, så vil jeg gerne prøve & hører jeres mening om det med at dem som er på kontanthjælp de kan få dække deres tandlægeregning af kommunen efter du selv har betalt 600kr..

Spørger fordi jeg er enlig mor med en dreng på 4år & er på kontanthjælp & jeg har meget dårlige tænder, så endelig pga angst for tandlæger fik jeg en tid pga tandpine var der nede i dag og fik et pris overslag på hvad det ville koste at få lavet mine tænder, der er 3 tænder der skal rykkes ud & 1 tand der skal laves & de 2 af de 3 der skal rykkes ud kunne godt laves, men muligheden for de blev rykket ud var der også, så jeg valgte at få dem rykket ud da jeg jo er angst for tandlægere jo mindre tid ved dem jo bedre..

Prisen for de ting er 6500kr & jeg har selv betalt de 600kr & jeg må da være ærlig og sige jeg er da glad for jeg kan få hjælp fra kommunen til at få lavet resten da jeg ikke selv har 6500kr..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Rikkemor89 skriver:

Ja som overskreften siger, så vil jeg gerne prøve & hører jeres mening om det med at dem som er på kontanthjælp de kan få dække deres tandlægeregning af kommunen efter du selv har betalt 600kr..

Spørger fordi jeg er enlig mor med en dreng på 4år & er på kontanthjælp & jeg har meget dårlige tænder, så endelig pga angst for tandlæger fik jeg en tid pga tandpine var der nede i dag og fik et pris overslag på hvad det ville koste at få lavet mine tænder, der er 3 tænder der skal rykkes ud & 1 tand der skal laves & de 2 af de 3 der skal rykkes ud kunne godt laves, men muligheden for de blev rykket ud var der også, så jeg valgte at få dem rykket ud da jeg jo er angst for tandlægere jo mindre tid ved dem jo bedre..

Prisen for de ting er 6500kr & jeg har selv betalt de 600kr & jeg må da være ærlig og sige jeg er da glad for jeg kan få hjælp fra kommunen til at få lavet resten da jeg ikke selv har 6500kr..

Hmm, jeg syntes det er både og..

For på den ene side så syntes jeg da det er dejligt, at jer på KH kan få hjælp til jeres tandlægeregninger. Men jeg syntes det selvbetalte beløb er al for lavt - man kunne fx. sige at borgeren skulle betale 50% og kommunen 50%.

Jeg kan ikke altid se, hvorfor os som arbejder og dermed betaler en del mere i skat, end jer på KH, skal "straffes". Jeg mener 6500 er mange penge selv for os som arbejder, og hvis vi skal betale sådan en tandlæge regning, så ville de skulle tages ud af vores opsparing, som vi jo rent faktisk har arbejdet hårdt for at kunne have!

Såh i bund og grund syntes jeg det er iorden, at I som er på KH får noget hjælp, jeg mener blot at hjælpen er AL for stor!

Anmeld

2. juli 2014

Muffinmus

Enig....er på både og også.

For min egen regning nu er på præcist det samme, 6500 kr for tre huller og en rodbehandling og jeg går til tandlæge regelmæssigt... Men det beløb er jo sørme da også halvanden løn af det jeg har til overs og så har jeg intet mad eller andet købt endnu....så her kan jeg da heller ikke betale de 6500 kr bare lige. Det skal deles op og så må jeg lide de 3-4 mdr jeg skal betale.

oven i det har vi hus, 2 biler og 3 børn i institution vi betaler for der jo heller ikke kan vente plus jeg sparer op til at komme på SU...så ja, jeg kan godt blive lidt låddenhøj over at vi har købt et hus og har et job og dermed skal vi betale alt selv og finde pengene, mens folk på HK får tilskud til boligen, pasningen er ofte gratis eller billigere og så næsten gratis tandlæge.

På den anden side er tandlægen bare generelt røv og nøgler....og at være på KH er er røv fordi man ikke er i stand til at forsørge sin familie ved at arbejde som man burde. Det i sig selv giver folk ret til at sige man er en nassemås der suger på samfundet. Hvilket nogle devæsværre er, kender selv fire stk nasserne, men det gælder ikke alle. Så, stemplet og fattig, så kan jeg godt se ideen i at man får tilskud. Igen bør tilskuddet måske reguleres så egenbetalingen er lidt højere da 600 kr for en tandlægeregninger er meget lavt sat med mindre man har møg gode tænder der bare skal renses hver gang

måske er jeg farvet af jeg selv på ca 14 mdr er kommet af med godt 11.000 kr i tandlægeregninger  Så batter din regning på 600 kr ingen steder jo

Anmeld

2. juli 2014

Karina84

Jeg har selv lige været turen igennem... 

Jeg er mega, som i virkelig tandlægeskræk... Jeg fik saa ondt at jeg at stortudende maatte tage afsted  

Jeg fik afslappende piller og al den bedøvelse de kunne trække, jeg skulle igennem 3 behandlinger og regningen lyder paa over 7-8000kr. i det hele 

Jeg fik lavet en afdragsordning, men de kan kun dele den i 3, fik saa to regninger, saa i alt 6 afdrag. Vi er 2 voksne og 2 børn, en paa SU og jeg paa dagpenge. Det er altsaa ogsaa en del penge at skulle tage ud af budgettet hver maaned 

Jeg er saa medlem af Danmark og de givet et godt tilskud til tandlægen, saa det hjælper lidt paa det.

Anmeld

2. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg synes det er okay, specielt når man ikke må have formue til at kunne spare sammen til det selv...

Da min visdomstænder voksede forkert ud og jeg skulle have fjernet de 3 af dem kunne vi sagtens selv have sparet op til at betale det hele selv, men vi måtte ikke spare op...

Så kommunen endte med regningen i form af en enkeltydelse på 8500 kr for alle 3 fordelt på 2 regninger over 4 måneder...

Hvis vi måtte spare op og gemme penge til sådanne ting så fint med at det blev fjernet igen...

Men beløbet for egenbetaling kom jo på efter deres ny reform hvor RIGTIG mange har mistet MANGE penge hver måned da de er under 30 år...

Oprindeligt kunne man søge om hele beløbet og få det via en enkelt ydelse...

Så ja hvis vi måtte gemme penge til de der ting så gjorde vi det...

Men man skal være økonomisk uansvarlig for at måtte få noget som helst hjælp til at overleve...

Anmeld

2. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Wampires skriver:

Jeg synes det er okay, specielt når man ikke må have formue til at kunne spare sammen til det selv...

Da min visdomstænder voksede forkert ud og jeg skulle have fjernet de 3 af dem kunne vi sagtens selv have sparet op til at betale det hele selv, men vi måtte ikke spare op...

Så kommunen endte med regningen i form af en enkeltydelse på 8500 kr for alle 3 fordelt på 2 regninger over 4 måneder...

Hvis vi måtte spare op og gemme penge til sådanne ting så fint med at det blev fjernet igen...

Men beløbet for egenbetaling kom jo på efter deres ny reform hvor RIGTIG mange har mistet MANGE penge hver måned da de er under 30 år...

Oprindeligt kunne man søge om hele beløbet og få det via en enkelt ydelse...

Så ja hvis vi måtte gemme penge til de der ting så gjorde vi det...

Men man skal være økonomisk uansvarlig for at måtte få noget som helst hjælp til at overleve...

Du må da så vidt jeg ved have en opsparing på 10.000 kr?

Så på den måde ville mange da kunne havde betalt deres egen regning.

Anmeld

2. juli 2014

Frk.S

For at være helt ærlig (og det kan være jeg får hug for det) så synes jeg det er noget fis.

Nu lyder min tandlægeregning næsten altid på under 600,- - bortset fra de to gange jeg har fået opereret visdomstænder ud. Og der betalte jeg da selv. Har så SELV valgt at være medlem af Danmark - betale for det hver måned, så jeg kan få tilskud til den slags.

Men en tandlægeregning på 6500,- er da en stor post i de fleste husholdninger. Og så fordi man har arbejde (og betaler en helvedes masse i skat), så kan man bare punge ud, mens andre bare får betalt gildet.

Jeg synes ærlig talt at det er sørgeligt, at vi efterhånden lever i et land, hvor det ikke kan betale sig at arbejde og forsørge sig selv.  

Anmeld

2. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mom skriver:

Du må da så vidt jeg ved have en opsparing på 10.000 kr?

Så på den måde ville mange da kunne havde betalt deres egen regning.

Ja hvis vi ikke havde andre ting af værdi...

Men nu har vi lige en bil, og nogle lidt store fjernsyn samt computere og konsoller...

Så hvis vi ligger det hele sammen så må opsparingen herhjemme være på 450 kr MAX førend de skærer i KH...

Anmeld

2. juli 2014

Misscbn

Frk.S skriver:

For at være helt ærlig (og det kan være jeg får hug for det) så synes jeg det er noget fis.

Nu lyder min tandlægeregning næsten altid på under 600,- - bortset fra de to gange jeg har fået opereret visdomstænder ud. Og der betalte jeg da selv. Har så SELV valgt at være medlem af Danmark - betale for det hver måned, så jeg kan få tilskud til den slags.

Men en tandlægeregning på 6500,- er da en stor post i de fleste husholdninger. Og så fordi man har arbejde (og betaler en helvedes masse i skat), så kan man bare punge ud, mens andre bare får betalt gildet.

Jeg synes ærlig talt at det er sørgeligt, at vi efterhånden lever i et land, hvor det ikke kan betale sig at arbejde og forsørge sig selv.  

enig

Anmeld

2. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Wampires skriver:

Ja hvis vi ikke havde andre ting af værdi...

Men nu har vi lige en bil, og nogle lidt store fjernsyn samt computere og konsoller...

Så hvis vi ligger det hele sammen så må opsparingen herhjemme være på 450 kr MAX førend de skærer i KH...

Men burde det så ikke være sådan at man skal sælge værdifulde ting som bilen og 1 af fjernsynene, inden man kan modtage KH, og dermed også få sin tandlæge regning betalt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.