stm2812 skriver:
Hej
Jeg har egentlig hele tiden set det som en selvfølge at når vi fik den bette, så skulle Ronja være hjemme sammen med os de første par uger, for at hun også har muligheden for at vænne sig til det nye liv og lære den bette at kende
....
MEN...... Så mødte jeg en venindes mor i byen forleden dag, hvor jeg selvfølgelig spørger hvordan det går med den lille nye familie, og hun svarer hertil at der var en del jalousi og det kunne være afhjulpet hvis den store dreng på knap 3 år ikke havde fået afbrudt hans hverdag og stadig var kommet i børnehaven.... 
Men er det ikke også vigtigt at han får mulighed for at se den lille nye an? Er ikke kommet i tvivl, for i vores situation føler jeg stadig det vil være det mest rigtige at have hende hjemme i den første tid..
men hvad gjorde I selv?
Jeg har netop født - den 17. juni og da var storesøster på 3,3 år hjemme den første dage, sammen med far, da jeg lå på sygehuset med den lille ny
Torsdag skulle de på udflugt med bus, så der var hun selvfølgelig med og fredag var hun også afsted ! Hun har ikke undret sig over at skulle afsted og hun forguder lillebror
Den efterfølgende uge, mens faren også havde barsel, var hun også afsted - jeg havde ærlig talt ikke overskud til at have hende hjemme og faren ordnede en masse praktisk på huset, som var nødvendigt at få ordnet. Så for os har det rigtige været at sende hende afsted - hvilket ikke var min umiddelbare plan, men det var sådan det fungerede bedst for os ! Er selv pædagog i en børnehave og har nogen gange tænkt mit, når der er kommet små søskende til.....-men må nu jo erkende at jeg godt forstår dem, som har sendt deres børn afsted
Det handler vel om at få det til at fungere, uden at nogen føler sig overset og glemt !
//Mette
Anmeld