Hvor meget kød spiser i på en måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

Maja_4000

Vi spiser i hvert fald ikke så meget kød som jer

Vi er to voksne, et barn på 3,5 og et spædbarn (som jo sjovt nok ikke får kød )

Hvis vi f.eks. får kødsauce - for lige at bruge dit eget eksempel så kan 500 g kød sagtens række til 2-3 dage.. Men jeg kommer også MANGE grøntsager i

Vi køber rigtig tit kød som er ved at løbe på dato og smider det i fryseren i påsken fik vi f.eks. 6 kg kyllingefilet for 80kr så det er bare ud og gå på jagt.. Især op til lukkedage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

Rasta(wo)man

Nu har vi jo ikke en teenager så det kommer jo nok an på teenageren - men ellers er vi 2 voksne og en 4,5årig (der til sammen spiser som ca 4 voksne i følge almindelige opskrifter ) Vi spiser kød tit og ofte, men ikke meget ad gangen

Men hos os laver vi madplan og handler en gang om ugen. Vi handler som hovedregel i aldi og suplerer i fakta og en gang imellem eurospar (disse 3 butikker ligger i en klynge lige hvor vi bor). Vi ved efterhånden hvad vi kan få i aldi og hvad vi ikke skal købe der.

Når I er vegetarer kommer det jo an på, hvilken slags vegetarisk mad i laver. Der kan være stor forskel på prisen alt efter om det skal være økologisk eller meget spændende og specielle grøntsager, eller i lever meget af linser, bønner, pasta og ris- og ellers mere "almindelige" grøntsager... Det kommer også an på om i følger årstidens grønt eller Absolut vil have græskar o.lign. udenfor sæsonen

vi lever for ca. 3500 om måneden. Vi køber ikke økologisk for det er der ikke rigtigt til i budgettet - eller det er der måske nu, men pt prioriterer vi opsparing til huskøb

Det er helt Vildt så Meget de æder i den alder. 

Vores spisevaner er lidt anderledes pga religion

vi spiser ital ( clean eating) dvs kun øko og ingen stivelse. Brød pasta kartofler ris og sukker. 

Vi følger storset altid "årstidens" grønt det er det nemmeste

Anmeld

30. juni 2014

serinasmor

Rasta(wo)man skriver:

Det er helt Vildt så Meget de æder i den alder. 

Vores spisevaner er lidt anderledes pga religion

vi spiser ital ( clean eating) dvs kun øko og ingen stivelse. Brød pasta kartofler ris og sukker. 

Vi følger storset altid "årstidens" grønt det er det nemmeste

tjae ... det økologiske gør nok at I bruger en hel del på mad  

Det er jo et valg at tage ... så er der jo kun tilbage at sige : Husk at planlægge indkøb og lave madplan

Anmeld

30. juni 2014

(august)

VenterVanessa skriver:

Hej piger
Jeg ved ikke helt om vi er storspisere herhjemme, for når jeg kigger rundt i de andre debatter lever stort set de fleste familier for en 3000kr for 2 voksne og 1 barn - sådan gennemsnitligt i debatterne vil jeg ihvertfald tro.
Min kæreste og jeg har alene kunne bruge 5000 hvis ikke mere på mad, kun os to.
Vi har en lille pige der kommer til oktober, og derfor skal vi have styr på madbudgettet NU! Jeg har hævet 3000kr som jeg har lagt i 4 konvolutter som skal dække mad, husholdnigsprodukter, personlig pleje og hundemad.
Jeg ved ikke hvor vi gør det forkert, siden det er så svært for os.
Vi spiser ''normal aftensmad'', enten havregryn, yoghurt, nogengange boller i ovnen fra frost eller rugbrød til morgenmad, vi spiser igen rugbrød med noget frugt/grønt tilbehør til frokost, og så spiser vi måske noget frugt eller lign om aftnen (vi er på kur så vi holder os fra slik og søde sager hehe)
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sååå dyrt, så jeg tænkte, om vi måske spiser for meget kød af en familie på 2? Min kæreste ELSKER kød, så hvis vi køber 500 gram oksekød, er det en normal portion fx til pasta og kødsovs, den holder ikke mere end 1 dag, da vi begge spiser okay meget. Ca 4 koteletter på en dag osv.
Hvor meget spiser i af kød?

Vi er 2 voksne og 3 børn (4,2 og 0 år), dvs 2 blebørn og vi bruger mellem 4-5000kr. 4000 på en normal måned og 5000 hvis det er ferie eller mange helligdage og der skal også være til bleer og personlig hygiejne. 

Vi bruger f.eks 500g hak okse til kødsovs og der er normalt til en gang aftensmad + jeg har til frokost dagen efter. 

Anmeld

30. juni 2014

Rasta(wo)man

serinasmor skriver:

tjae ... det økologiske gør nok at I bruger en hel del på mad  

Det er jo et valg at tage ... så er der jo kun tilbage at sige : Husk at planlægge indkøb og lave madplan

Ja det er nok der den går galt. Må prøve at planlægge bedre.  Øko er faktisk ikke super meget dyre her i Sverige hvor jeg bor 

Anmeld

30. juni 2014

Ida b

VenterVanessa skriver:

Hej piger
Jeg ved ikke helt om vi er storspisere herhjemme, for når jeg kigger rundt i de andre debatter lever stort set de fleste familier for en 3000kr for 2 voksne og 1 barn - sådan gennemsnitligt i debatterne vil jeg ihvertfald tro.
Min kæreste og jeg har alene kunne bruge 5000 hvis ikke mere på mad, kun os to.
Vi har en lille pige der kommer til oktober, og derfor skal vi have styr på madbudgettet NU! Jeg har hævet 3000kr som jeg har lagt i 4 konvolutter som skal dække mad, husholdnigsprodukter, personlig pleje og hundemad.
Jeg ved ikke hvor vi gør det forkert, siden det er så svært for os.
Vi spiser ''normal aftensmad'', enten havregryn, yoghurt, nogengange boller i ovnen fra frost eller rugbrød til morgenmad, vi spiser igen rugbrød med noget frugt/grønt tilbehør til frokost, og så spiser vi måske noget frugt eller lign om aftnen (vi er på kur så vi holder os fra slik og søde sager hehe)
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sååå dyrt, så jeg tænkte, om vi måske spiser for meget kød af en familie på 2? Min kæreste ELSKER kød, så hvis vi køber 500 gram oksekød, er det en normal portion fx til pasta og kødsovs, den holder ikke mere end 1 dag, da vi begge spiser okay meget. Ca 4 koteletter på en dag osv.
Hvor meget spiser i af kød?

Kød er ikke så sundt.. Slet ikke i de mængder. Det er slet ikke naturligt for mennesket, at spise så meget kød som vi gør i dag. Desuden er det fyldt med medicinrester. og den store produktion af slagtedyr skader miljøet. 

Anmeld

30. juni 2014

Papillon

Alting er vendt op og ned lige i øjeblikket, da vores datter lige er kommet til verden

Men før når jeg lavede madplan, havde vi 1-2 vegetariske dage om ugen. 1 kg hakkekød deler jeg i tre, hvilket svarer til tre gange aftensmad for to voksne. 500 g pakker giver mad til to dage til os to (fx lasagne, som man nemt kan spise både første og anden dag). Andet end hakket kød, kylling og fisk får vi sjældent pga. prisen.

Vi havde et husholdningsbudget på 2000 kr., og med den lille ny har vi valgt at sætte det op til 3000 kr. om måneden

Anmeld

1. juli 2014

MysteriousAngel

400 gram pr gang til 5 mennesker. Her spares der på kødet. En gang imellem går vi amok. Feks flæskesteg. Men ellers så er det 400 grams poser vi pakker. Både til bøffer, kødsovs og andet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.