Hvor meget kød spiser i på en måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.282 visninger
37 svar
10 synes godt om
30. juni 2014

mortilsilke

Hej piger
Jeg ved ikke helt om vi er storspisere herhjemme, for når jeg kigger rundt i de andre debatter lever stort set de fleste familier for en 3000kr for 2 voksne og 1 barn - sådan gennemsnitligt i debatterne vil jeg ihvertfald tro.
Min kæreste og jeg har alene kunne bruge 5000 hvis ikke mere på mad, kun os to.
Vi har en lille pige der kommer til oktober, og derfor skal vi have styr på madbudgettet NU! Jeg har hævet 3000kr som jeg har lagt i 4 konvolutter som skal dække mad, husholdnigsprodukter, personlig pleje og hundemad.
Jeg ved ikke hvor vi gør det forkert, siden det er så svært for os.
Vi spiser ''normal aftensmad'', enten havregryn, yoghurt, nogengange boller i ovnen fra frost eller rugbrød til morgenmad, vi spiser igen rugbrød med noget frugt/grønt tilbehør til frokost, og så spiser vi måske noget frugt eller lign om aftnen (vi er på kur så vi holder os fra slik og søde sager hehe)
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sååå dyrt, så jeg tænkte, om vi måske spiser for meget kød af en familie på 2? Min kæreste ELSKER kød, så hvis vi køber 500 gram oksekød, er det en normal portion fx til pasta og kødsovs, den holder ikke mere end 1 dag, da vi begge spiser okay meget. Ca 4 koteletter på en dag osv.
Hvor meget spiser i af kød?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

stjernehimmel

her er manden også kødglad... og der ryger også en pakke fars eller 2 koteletter pr dag...

Vi lever for 3000 kr til Alt... her indgår alt til hygiejne osv også i.. til 2 voksne og en på knap 9 år..

jeg redder vores budget på at købe kød med kort holdbarhed... tit koster vores kød ikke over MAX 15 kr pr dag.... det kan snildt mærkes på budgettet..

Anmeld

30. juni 2014

Mama85

VenterVanessa skriver:

Hej piger
Jeg ved ikke helt om vi er storspisere herhjemme, for når jeg kigger rundt i de andre debatter lever stort set de fleste familier for en 3000kr for 2 voksne og 1 barn - sådan gennemsnitligt i debatterne vil jeg ihvertfald tro.
Vi har en lille pige der kommer til oktober, og derfor skal vi have styr på madbudgettet NU! Jeg har hævet 3000kr som jeg har lagt i 4 konvolutter som skal dække mad, husholdnigsprodukter, personlig pleje og hundemad.
Vi spiser ''normal aftensmad'', enten havregryn, yoghurt, nogengange boller i ovnen fra frost eller rugbrød til morgenmad, vi spiser igen rugbrød med noget frugt/grønt tilbehør til frokost, og så spiser vi måske noget frugt eller lign om aftnen (vi er på kur så vi holder os fra slik og søde sager hehe)
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sååå dyrt, så jeg tænkte, om vi måske spiser for meget kød af en familie på 2? Min kæreste ELSKER kød, så hvis vi køber 500 gram oksekød, er det en normal portion fx til pasta og kødsovs, den holder ikke mere end 1 dag, da vi begge spiser okay meget. Ca 4 koteletter på en dag osv.

Jeg tror skam ikke at I gør så meget forkert, prøv at tænke på 3000,- der skal dække et helt måneds forbrug rækker jo ikke langt, og slet ikke med en baby..det er jo i snit ca. 100,- om dagen, hvor der skal indgå morgenmad, mellemmåltider, frokost, aftensmad med alt hvad der hører til: brød, pålæg, kød, kartofler/pasta/ris, grønt, mælk og alt det "basisvarer" der er m.m, OG rengøringsprodukter, vaskeservietter, bleer og meget meget mere..vi kan i hvertfald ikke leve for så lidt..

Anmeld

30. juni 2014

mortilsilke

Mama85 skriver:

Jeg tror skam ikke at I gør så meget forkert, prøv at tænke på 3000,- der skal dække et helt måneds forbrug rækker jo ikke langt, og slet ikke med en baby..det er jo i snit ca. 100,- om dagen, hvor der skal indgå morgenmad, mellemmåltider, frokost, aftensmad med alt hvad der hører til: brød, pålæg, kød, kartofler/pasta/ris, grønt, mælk og alt det "basisvarer" der er m.m, OG rengøringsprodukter, vaskeservietter, bleer og meget meget mere..vi kan i hvertfald ikke leve for så lidt..

Når baby kommer bliver det sat op til 4000.. Men der er rigtig rigtig mange herinde der lever for 3000kr uden problemer ved jeg

Anmeld

30. juni 2014

esioul

VenterVanessa skriver:

Hej piger

Jeg køber kun kød, når det er ved at udløbe.

F.eks.. fik jeg forleden:

Skinkesteg ca. 500 g til 20,-

Pulled Beef 600g til 25,-

grillbakker med 4 koteletter og 4 pølser til 25,-

Så bare i fryseren.

Jeg vil tro vi bruger 3000 på mad 2 voksne.

Vi sparer rigtig meget på kød, ved ikke at give fuld pris.

Anmeld

30. juni 2014

Mama85

VenterVanessa skriver:

Når baby kommer bliver det sat op til 4000.. Men der er rigtig rigtig mange herinde der lever for 3000kr uden problemer ved jeg

Ja, så hjælper det rigtig meget  Jeg gad godt at vi i vores familie kunne bruge så lidt på madbudgettet, men det forbliver nok det rene utopi for os. 

Anmeld

30. juni 2014

mortilsilke

esioul skriver:

Jeg køber kun kød, når det er ved at udløbe.

F.eks.. fik jeg forleden:

Skinkesteg ca. 500 g til 20,-

Pulled Beef 600g til 25,-

grillbakker med 4 koteletter og 4 pølser til 25,-

Så bare i fryseren.

Jeg vil tro vi bruger 3000 på mad 2 voksne.

Vi sparer rigtig meget på kød, ved ikke at give fuld pris.

Jeg synes også jeg køber kød og fryser ned når jeg ser det, men synes bare ALDRIG jeg støder på det i butikkerne!

Anmeld

30. juni 2014

stjernehimmel

VenterVanessa skriver:

Jeg synes også jeg køber kød og fryser ned når jeg ser det, men synes bare ALDRIG jeg støder på det i butikkerne!

vores brugs, rema og føtex er rigtig gode til at sætte ned...

netto og lidl handler jeg ikke kød i pga kvaliteten...

Vær obs på sidste salgsdag når du handler, så har du et ca tidspunkt at komme igen på...(dagen før/samme dag som de udløber)

Anmeld

30. juni 2014

stm2812

VenterVanessa skriver:

Hej piger

Har også tit undret mig over hvordan man kan leve for så lidt.  Vores madbudget hedder 3500kr men der ryger tit lige 1000-1500kr oveni. Men vi tænker heller ikke meget over hvad vi køber...

Det er sjældent vi får rester, da jeg ikke rigtig gider den samme mad to dage i streg, så resterne får manden som regel med på job. 

Syntes tit at der hvor de holder sig på ca 3000kr er rester en god grund til det. Enten varmer man det op fra dagen før, eller finder en ny måde at bruge det overskydende på

Og ja så er mange gode til at finde kød på tilbud.... (Er sjældent jeg finder noget)

Anmeld

30. juni 2014

Babybrain

Sådan er det også herhjemme. Jeg synes virkelig at vi bruger mange penge på mad, på trods af at vi kun er to. 

Jeg forstår ikke, hvordan andre klarer sig for 3000,- om måneden med børn.

Jeg synes sjældent, at jeg støder på det nedsatte kød. 

Og synes heller ikke, at der er meget økologi blandt diverse tilbud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.