VenterVanessa skriver:
Hej piger
Jeg ved ikke helt om vi er storspisere herhjemme, for når jeg kigger rundt i de andre debatter lever stort set de fleste familier for en 3000kr for 2 voksne og 1 barn - sådan gennemsnitligt i debatterne vil jeg ihvertfald tro.
Min kæreste og jeg har alene kunne bruge 5000 hvis ikke mere på mad, kun os to.
Vi har en lille pige der kommer til oktober, og derfor skal vi have styr på madbudgettet NU! Jeg har hævet 3000kr som jeg har lagt i 4 konvolutter som skal dække mad, husholdnigsprodukter, personlig pleje og hundemad.
Jeg ved ikke hvor vi gør det forkert, siden det er så svært for os.
Vi spiser ''normal aftensmad'', enten havregryn, yoghurt, nogengange boller i ovnen fra frost eller rugbrød til morgenmad, vi spiser igen rugbrød med noget frugt/grønt tilbehør til frokost, og så spiser vi måske noget frugt eller lign om aftnen (vi er på kur så vi holder os fra slik og søde sager hehe)
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sååå dyrt, så jeg tænkte, om vi måske spiser for meget kød af en familie på 2? Min kæreste ELSKER kød, så hvis vi køber 500 gram oksekød, er det en normal portion fx til pasta og kødsovs, den holder ikke mere end 1 dag, da vi begge spiser okay meget. Ca 4 koteletter på en dag osv.
Hvor meget spiser i af kød?
Jeg tror også vi nemt kunne falde i at købe og spise for meget kød!
Men nu får vi måltidskasser fra Årstiderne - det er ikke det billigste i verden, men omvendt heller ikke det dyreste fordi vi så har alt til aftensmad på hverdage og derfor ikke "klat-køber". Aftensmad for 4 personer i 4 dage bliver således 500 kr. hvilket jeg synes er ok og vi er glade for at spise økologisk. Der er dog som regel max 150 gram kød per person, nogle gange 400 gram til f.eks. pasta med kødsovs. Men det passer mig faktisk fint, for sundhedens skyld 
Vi er så heldige at få hjemmebagte fuldkornsboller fra bedsteforældrene hver weekend og jeg har hørt at der er meget at spare ved selv at bage brød, så måske er det en mulighed?
Rugbrød køber vi dog altid, men som regel bare det der er på tilbud.
Men vi er storsyndere når vi har dage hvor vi begge er hjemme, der flotter vi os altså alt for meget mht. frokost.
Anmeld