Hvor meget kød spiser i på en måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

L&V

Vi er 2 voksne og 2 børn hvor den ene får mme og bruger bleer og vi har 5000kr hver månede til alt husholdning, mad, bleer osv. Vi spiser rigtig meget kød, æg og frugt/grønt og vi har stort set altid penge tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

A.n.onym.

Vi bruger 3600 pr mdr. Så er der 100 pr dag til mad og 500/600 til andet som vaskepulver , bleer mme osv. Vi handler alt hvad vi kan i lidl og har en fast restedag (søndag) hvor alle rester sættes på bordet og evt suppleres op med lidt hvidløgsflute, koldskål el. Lign. Der sparer man lige en dags kød. Tricket er at tage lidt fra maden op I en bøtte INDEN det kommer på bordet, da man oftest spiser hvad der er sat ind. MEN det er godt nok svært at få til at løbe rundt med to blebørn ind imellem, så der skal laves madplaner hver gang vi handler.

Anmeld

30. juni 2014

Christine

VenterVanessa skriver:

Hej piger
Jeg ved ikke helt om vi er storspisere herhjemme, for når jeg kigger rundt i de andre debatter lever stort set de fleste familier for en 3000kr for 2 voksne og 1 barn - sådan gennemsnitligt i debatterne vil jeg ihvertfald tro.
Min kæreste og jeg har alene kunne bruge 5000 hvis ikke mere på mad, kun os to.
Vi har en lille pige der kommer til oktober, og derfor skal vi have styr på madbudgettet NU! Jeg har hævet 3000kr som jeg har lagt i 4 konvolutter som skal dække mad, husholdnigsprodukter, personlig pleje og hundemad.
Jeg ved ikke hvor vi gør det forkert, siden det er så svært for os.
Vi spiser ''normal aftensmad'', enten havregryn, yoghurt, nogengange boller i ovnen fra frost eller rugbrød til morgenmad, vi spiser igen rugbrød med noget frugt/grønt tilbehør til frokost, og så spiser vi måske noget frugt eller lign om aftnen (vi er på kur så vi holder os fra slik og søde sager hehe)
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sååå dyrt, så jeg tænkte, om vi måske spiser for meget kød af en familie på 2? Min kæreste ELSKER kød, så hvis vi køber 500 gram oksekød, er det en normal portion fx til pasta og kødsovs, den holder ikke mere end 1 dag, da vi begge spiser okay meget. Ca 4 koteletter på en dag osv.
Hvor meget spiser i af kød?

Jeg tror også vi nemt kunne falde i at købe og spise for meget kød!

Men nu får vi måltidskasser fra Årstiderne - det er ikke det billigste i verden, men omvendt heller ikke det dyreste fordi vi så har alt til aftensmad på hverdage og derfor ikke "klat-køber". Aftensmad for 4 personer i 4 dage bliver således 500 kr. hvilket jeg synes er ok og vi er glade for at spise økologisk. Der er dog som regel max 150 gram kød per person, nogle gange 400 gram til f.eks. pasta med kødsovs. Men det passer mig faktisk fint, for sundhedens skyld 

Vi er så heldige at få hjemmebagte fuldkornsboller fra bedsteforældrene hver weekend og jeg har hørt at der er meget at spare ved selv at bage brød, så måske er det en mulighed?

Rugbrød køber vi dog altid, men som regel bare det der er på tilbud.

Men vi er storsyndere når vi har dage hvor vi begge er hjemme, der flotter vi os altså alt for meget mht. frokost.

Anmeld

30. juni 2014

lille-fisen

Ja det lyder af meget til to personer - vores madbudget for to personer er på 2000 kr. - men det er også sådan vi liiige kan holde det (vi har egentlig bare kørt videre med det sådan siden vi var studerende).

Men synes godt nok det lyder af meget kød til to personer. Herhjemme ville 500 g kød (i fx kødsovs) holde til aftensmad til to aftener til to personer. Det sammen med koteletter, der ville vi spise en kotelet pr. mand til aftensmad. 

Når du nu nævner i er på kur, så ville det være et godt sted at skære ned også - altså i potionstørrelserne. Selvfølgelig sådan at i stadig bliver mætte - men man har ikke behov for 250 g kød pr. aften. Erstat evt. noget af kødet i kødsovsen med flere grønsager - gulerødder og selleri er fx godt deri

Anmeld

30. juni 2014

serinasmor

Her hedder det 250 gr kød til kødsovs til 3 personer - vi spiser som 4 voksne efter de fleste opskrifter

Putter ekstra grønt i - pastinak, gulerod, peberfrugt osv og måske en ekstra flået tomat ...

Tænker ikke over det - for sådan har det været i min 4 år ...

1 stykke kød pr mand - lad være at stege / tilberede mere så giver det sig selv

Anmeld

30. juni 2014

modesty

Hej piger
Jeg ved ikke helt om vi er storspisere herhjemme, for når jeg kigger rundt i de andre debatter lever stort set de fleste familier for en 3000kr for 2 voksne og 1 barn - sådan gennemsnitligt i debatterne vil jeg ihvertfald tro.
Min kæreste og jeg har alene kunne bruge 5000 hvis ikke mere på mad, kun os to.
Vi har en lille pige der kommer til oktober, og derfor skal vi have styr på madbudgettet NU! Jeg har hævet 3000kr som jeg har lagt i 4 konvolutter som skal dække mad, husholdnigsprodukter, personlig pleje og hundemad.
Jeg ved ikke hvor vi gør det forkert, siden det er så svært for os.
Vi spiser ''normal aftensmad'', enten havregryn, yoghurt, nogengange boller i ovnen fra frost eller rugbrød til morgenmad, vi spiser igen rugbrød med noget frugt/grønt tilbehør til frokost, og så spiser vi måske noget frugt eller lign om aftnen (vi er på kur så vi holder os fra slik og søde sager hehe)
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sååå dyrt, så jeg tænkte, om vi måske spiser for meget kød af en familie på 2? Min kæreste ELSKER kød, så hvis vi køber 500 gram oksekød, er det en normal portion fx til pasta og kødsovs, den holder ikke mere end 1 dag, da vi begge spiser okay meget. Ca 4 koteletter på en dag osv.
Hvor meget spiser i af kød?

Hvis I spiser 500 g hakkekød i kødsovs, eller 4 koteletter, på én aftensmad, så spiser I dobbelt så meget kød som vi gør.

Men det handler jo også om hvor man køber ind. Vi vægter økologi og kvalitet højt, og derfor er vores madbudget langt over 3000 (og også over 5000).

Anmeld

30. juni 2014

B&J

tror det handler om at gøre det rigtigt 500g kød kan meget meget nemt blive til 3 voksende + 1 barn til 2 dage feks kødsovs

vi køber også ind i mellem en kylling på 1400g der er til tarteletter til 3 voksende til 2 dage + skroget og mere vand ud over det der er og nogle grøntsager rester jamen det laver vi da lige til suppe vand som man tit fryser ned så er der lige til 2 dage mere

vi kigger reklamer og køber ind der hvor der er tilbud ja vi har ingen bil så vi cykler rund efter det

vi finder også tit kød der er sat ned og smider det i fryseren og det er max 20kr ang. hvad det er for noget kød

Anmeld

30. juni 2014

B&J

Babybrain skriver:

Sådan er det også herhjemme. Jeg synes virkelig at vi bruger mange penge på mad, på trods af at vi kun er to. 

Jeg forstår ikke, hvordan andre klarer sig for 3000,- om måneden med børn.

Jeg synes sjældent, at jeg støder på det nedsatte kød. 

Og synes heller ikke, at der er meget økologi blandt diverse tilbud.

nedsat kød er jo fra morgen af når de åbner så der skal du jo ud i butikkerne fra kl 8-9.30

Anmeld

30. juni 2014

Louise H.

B&J skriver:

nedsat kød er jo fra morgen af når de åbner så der skal du jo ud i butikkerne fra kl 8-9.30

Eller den sidste time inden luk i hvert fald i vores nettoer

Anmeld

30. juni 2014

Rasta(wo)man

Vi er 2 voksne og en teenager og en 5 årig. 

Vi bruger 0 kr om måneden på kød ( vi er vegetarer) så kan ikk lige bidrage med noget. 

Vil bare Sige jeg syndes det er helt Vildt Flot dem af jer som kan Holde det månelige madbuget på 3-4000 kr !!

hvordan gør i ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.