Hvor meget kød spiser i på en måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

Mimic

VenterVanessa skriver:

Hej piger
Jeg ved ikke helt om vi er storspisere herhjemme, for når jeg kigger rundt i de andre debatter lever stort set de fleste familier for en 3000kr for 2 voksne og 1 barn - sådan gennemsnitligt i debatterne vil jeg ihvertfald tro.
Min kæreste og jeg har alene kunne bruge 5000 hvis ikke mere på mad, kun os to.
Vi har en lille pige der kommer til oktober, og derfor skal vi have styr på madbudgettet NU! Jeg har hævet 3000kr som jeg har lagt i 4 konvolutter som skal dække mad, husholdnigsprodukter, personlig pleje og hundemad.
Jeg ved ikke hvor vi gør det forkert, siden det er så svært for os.
Vi spiser ''normal aftensmad'', enten havregryn, yoghurt, nogengange boller i ovnen fra frost eller rugbrød til morgenmad, vi spiser igen rugbrød med noget frugt/grønt tilbehør til frokost, og så spiser vi måske noget frugt eller lign om aftnen (vi er på kur så vi holder os fra slik og søde sager hehe)
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sååå dyrt, så jeg tænkte, om vi måske spiser for meget kød af en familie på 2? Min kæreste ELSKER kød, så hvis vi køber 500 gram oksekød, er det en normal portion fx til pasta og kødsovs, den holder ikke mere end 1 dag, da vi begge spiser okay meget. Ca 4 koteletter på en dag osv.
Hvor meget spiser i af kød?

Vi lever for 2400 kr om måneden 2 voksne og et barn på 8 år.

de 2400 dækker ALT, mad tøj, shampoo bind osv osv.

Vi  kører på Bilka når det er lønningsdag, og handler stort ind, ofte har de 9 pakker kød for 350 kr, dvs der er der allerede til 10-12 dage til mad (rester til dagen efter indregnet) så er det ofte at de har 2 kg hakket oksekød på tilbud til 100-150 kr og sidste gang var vi heldige at få 5 kg flæskesteg med til 178 kr. herudover kommer der selvfølgelig tilbehør til i form af pasta, ris (vi køber altid butikkens egne lavpris varer (budget osv) ) og grønt, ofte får vi også handlet rugbrød da der tit er både to og tre på tilbud, disse bliver frosset ned i portionspakker og holder længe, og med hensyn til pålæg køber vi xxl pakker i Bilka og pakker også dem ned i portioner.

alt i alt plejer vi at handle for 15-1600 på sådan en tur og det kan vi som regel klare os med i løbet af måneden.

resten er til shampo osv (som ofte også bliver købt ind når det er på tilbud) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

B&J

Louise <3 Isabella skriver:

Eller den sidste time inden luk i hvert fald i vores nettoer

det var også smart ved bare her er det altid om morgen men det kan man jo finde ud af hvis man prøver

Anmeld

30. juni 2014

Lililili

esioul skriver:

Jeg køber kun kød, når det er ved at udløbe.

F.eks.. fik jeg forleden:

Skinkesteg ca. 500 g til 20,-

Pulled Beef 600g til 25,-

grillbakker med 4 koteletter og 4 pølser til 25,-

Så bare i fryseren.

Jeg vil tro vi bruger 3000 på mad 2 voksne.

Vi sparer rigtig meget på kød, ved ikke at give fuld pris.

Hvor handler du ind? Syntes aldrig jeg er så heldig 

Anmeld

30. juni 2014

Isabella_mor

Hos os spiser vi næsten intet. Jeg spiser slet ikke kød, men min kæreste og min søn spiser lidt indimellem. 90% af det vi spiser er vegetarisk. Vi er 3 mennesker og vi har et budget der hedder 4000 kr/md

Anmeld

30. juni 2014

esioul

LiLyKa skriver:

Hvor handler du ind? Syntes aldrig jeg er så heldig 

Det er i vores lille lokale brugs

Anmeld

30. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her handler jeg næsten altid i rema, og er altid heldig at finde kød på tilbud.

I dag købte jeg feks 1 pakke kyllingebryst 450 g til 25 kr. En svinemørdbrad 650 til 25 kr. En pakke fars 500 g til 20 kr.

Tit køber jeg en hel kylling på 1600 g til 35 kr. Der er der mad til 2 dag.

Jeg ligger aldrig en madplan, men planlægger vores aftensmad, efter det kød jeg finder på tilbud.

Vi er 2 voksende og 2 alm spisende børn på 2 og 5 år. Vh stine

Anmeld

30. juni 2014

Louise H.

B&J skriver:

det var også smart ved bare her er det altid om morgen men det kan man jo finde ud af hvis man prøver

Ja det er jo det :-) rema og fakta sætter det også ned om morgenen

Anmeld

30. juni 2014

serinasmor

Rasta(wo)man skriver:

Vi er 2 voksne og en teenager og en 5 årig. 

Vi bruger 0 kr om måneden på kød ( vi er vegetarer) så kan ikk lige bidrage med noget. 

Vil bare Sige jeg syndes det er helt Vildt Flot dem af jer som kan Holde det månelige madbuget på 3-4000 kr !!

hvordan gør i ?

Nu har vi jo ikke en teenager så det kommer jo nok an på teenageren - men ellers er vi 2 voksne og en 4,5årig (der til sammen spiser som ca 4 voksne i følge almindelige opskrifter ) Vi spiser kød tit og ofte, men ikke meget ad gangen

Men hos os laver vi madplan og handler en gang om ugen. Vi handler som hovedregel i aldi og suplerer i fakta og en gang imellem eurospar (disse 3 butikker ligger i en klynge lige hvor vi bor). Vi ved efterhånden hvad vi kan få i aldi og hvad vi ikke skal købe der.

Når I er vegetarer kommer det jo an på, hvilken slags vegetarisk mad i laver. Der kan være stor forskel på prisen alt efter om det skal være økologisk eller meget spændende og specielle grøntsager, eller i lever meget af linser, bønner, pasta og ris- og ellers mere "almindelige" grøntsager... Det kommer også an på om i følger årstidens grønt eller Absolut vil have græskar o.lign. udenfor sæsonen

vi lever for ca. 3500 om måneden. Vi køber ikke økologisk for det er der ikke rigtigt til i budgettet - eller det er der måske nu, men pt prioriterer vi opsparing til huskøb

Anmeld

30. juni 2014

Sissel

Jeg bor alene med to børn, og vores madbudget + bleer osv er 2000 kr. Jeg kommer rigtig meget økologisk, dog ikke kyllingekød.
Jeg har ingen problemer med at få det til at løbe rundt, men der er så heller ikke andre muligheder
Det handler nok om at planlægge efter hvad der er i køleskabet i forvejen, og så gemme rester til dagen efter..

Anmeld

30. juni 2014

mit1barn

Vi har ingen børn, men venter vores første til december og ellers er det bare min mand og jeg. Vi spiser for mellem 6000-9000 kr. om måneden, men vi spiser tit ude og handler for det meste kun i Magasin eller Irma. 

Min mand ELSKER kød og spiser det i store mængder, til gengæld hader jeg køs og spiser det aldrig 

Jeg synes bestemt ikke at 3000 kr. om måneden er mange penge på mad! 

Netto, Føtex osv. er begyndt at køre med forskellige tilbud, som efter 20 er der halv pris på alle grøntsager/frugter, og de madprodukter som snart udløber er sat ned med 50-100%. Blandt andet fandt jeg i lørdags pølser til en femmer 

Handel ind om morgen eller aftenen, der er det oftes tilbus på mad:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.