Ferie penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Lililili

Mor1986 skriver:

Det er jeg nemlig først fra 1/8. Så er jeg heldig kan jeg luge nå at få dem inden. Det er da værd at prøve

Ahhhhhh ja så forstår jeg det med uddannelsen. Ja så skal du ringe og få en snak med dem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Mama85

LiLyKa skriver:

Nu det svært lige at vide hvad begrundelsen er, men måske du når ind i det nye ferieår og så kan man ikke nej. Og nej man kan ikke få dem udbetalt som almindelige feriepenge. Men ellers ring og hør dem igen. Du kan også ansøge om dem, så får du en skriftlig begrundelse 

Ja, det kunne jeg selvfølgelig jo gøre  

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

LiLyKa skriver:

Ahhhhhh ja så forstår jeg det med uddannelsen. Ja så skal du ringe og få en snak med dem 

Ja det er jeg vist nødt til. Så vi lige kan få på plads hvordan det er

Anmeld

28. juni 2014

Lililili

Mor1986 skriver:

Ja det er jeg vist nødt til. Så vi lige kan få på plads hvordan det er

Ja jeg havde forstået det således at du fik su nu, fordi så kan man ikke. Så i dit tilfælde er det beskæftigelseskravet der er begrundelsen. Men håber du får gode svar fra dem mandag 

Anmeld

28. juni 2014

minbaby

For at få udbetalt feriedagpenge skal du være i arbejde eller tilmeldt jobcenteret som aktiv jobsøgende  på ferie tidspunktet. Ud over det skal du have haft 1924 løntimer inden for 3 år ( eller inden for din medlems periode hvis du har været medlem i kortere tid) været medlem af en a-kasse i et år og være bosiddende i Danmark. 

Der ud over kan feriedagpenge først udbetales når alt ens egen optjente ferie er afholdt.

Opfylder du alle disse betingelser kan der udbetales feriedagpenge. 

Vh en a-kasse medarbejder ��

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

LiLyKa skriver:

Ja jeg havde forstået det således at du fik su nu, fordi så kan man ikke. Så i dit tilfælde er det beskæftigelseskravet der er begrundelsen. Men håber du får gode svar fra dem mandag 

Sådan kunne det jeg startede med at skrive også godt forståes. Så ikke noget at sige til det var sådan du læste det

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

minbaby skriver:

For at få udbetalt feriedagpenge skal du være i arbejde eller tilmeldt jobcenteret som aktiv jobsøgende  på ferie tidspunktet. Ud over det skal du have haft 1924 løntimer inden for 3 år ( eller inden for din medlems periode hvis du har været medlem i kortere tid) været medlem af en a-kasse i et år og være bosiddende i Danmark. 

Der ud over kan feriedagpenge først udbetales når alt ens egen optjente ferie er afholdt.

Opfylder du alle disse betingelser kan der udbetales feriedagpenge. 

Vh en a-kasse medarbejder ��

Men jeg har feks ikke optjent de timer du nævner, lige nu er jeg fuldtid medlem men skal ændres til deltid. 

Men jeg skal så have optjent de timer før jeg kan få mine feriepenge?

Anmeld

28. juni 2014

minbaby

Mor1986 skriver:

Men jeg har feks ikke optjent de timer du nævner, lige nu er jeg fuldtid medlem men skal ændres til deltid. 

Men jeg skal så have optjent de timer før jeg kan få mine feriepenge?

Ja du skal ha optjent 1924 timer til en fuldtidsforsikring og 1258 timer for deltids.

Du skal dog være opmærksom på at hvis du senere ønsker at blive fuldtidsforsikret skal du IKKE kun optjene differencen fra de 1258 til de 1924 timer. Men 1924 nye løntimer. 

Anmeld

28. juni 2014

A. Nonymsen

Mor1986 skriver:

Jeg må da lige have fat i akassen så og forhøre mig ad. For så kan jeg da lige så godt få dem søgt.

men hvad nu hvis man er lidt i arbejde ved siden af. Jeg vil få timer når der er noget og det vil nok ikke være særlig tit

Det ved jeg så ikke noget om

Anmeld

29. juni 2014

Mor1986

minbaby skriver:

Ja du skal ha optjent 1924 timer til en fuldtidsforsikring og 1258 timer for deltids.

Du skal dog være opmærksom på at hvis du senere ønsker at blive fuldtidsforsikret skal du IKKE kun optjene differencen fra de 1258 til de 1924 timer. Men 1924 nye løntimer. 

Åh okay det var jeg ikke klar over. Men lige nu må jeg nøjes med deltid. Hvad så hvis jeg skal på barsel, får man så fra akassen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.