Ferie penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Mor1986 skriver:

Jeg kommer på su her til august. Så fordi jeg havde fået afslag mens jeg var i job, så tænkte jeg at man måske kunne få dem på su.

men hvor er det altså forvirrende

Hvad gav de som begrundelse for afslaget? Du burde da kunne få optjente feriepenge udbetalt, når du holder ferie

/ Taco78 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Mor1986

Taco78 skriver:

Hvad gav de som begrundelse for afslaget? Du burde da kunne få optjente feriepenge udbetalt, når du holder ferie

Kun at jeg ikke opfyldte de kriterier der nu var. Jeg går lige ind og tjekker om jeg stadig har mailen fra dem.

Anmeld

28. juni 2014

Lililili

Mor1986 skriver:

Mine var optjent da jeg var på barsel.

Ja lige præcis, det feriedagpenge du har tilgode og ikke feriepenge optjent hos arbejdsgiver. Så mener altså ikke den kan lade gi sig, men googler lige lidt rundt, og ellers ja så ring til a-kassen DE ved det 

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

Taco78 skriver:

Der står følgende.

drr kan ikke ske udbetaling af ferie dagpenge for perioden. Du har ikke ret til dagpenge i perioden og derfor heller ikke ret til ferie dagpenge. 

Og så er det så lige jeg læser det der står da jeg ikke opfylder kravet om de der optjente 1924 timer kan jeg ikke få mine ferie dagpenge. 

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

LiLyKa skriver:

Ja lige præcis, det feriedagpenge du har tilgode og ikke feriepenge optjent hos arbejdsgiver. Så mener altså ikke den kan lade gi sig, men googler lige lidt rundt, og ellers ja så ring til a-kassen DE ved det 

Jeg var lige inde og læse mailen fra dem. Det er fordi jeg ikke har optjent de 1924 timer som giver mig dagpenge ret.

planen er at jeg skal have optjent kun til deltid. Men hvad sker der så med ferie pengene når jeg bliver deltids forsikret. Bliver beløbet så mindre på ferie dagpengene?

Anmeld

28. juni 2014

Lililili

Mor1986 skriver:

Der står følgende.

drr kan ikke ske udbetaling af ferie dagpenge for perioden. Du har ikke ret til dagpenge i perioden og derfor heller ikke ret til ferie dagpenge. 

Og så er det så lige jeg læser det der står da jeg ikke opfylder kravet om de der optjente 1924 timer kan jeg ikke få mine ferie dagpenge. 

Nej det jo lige det, man også skal opfylde beskæftigelseskravet. Man skal opfylde de normale krav for dagpenge, for at få feriedagpenge. Ihhh alle de regler 

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

LiLyKa skriver:

Men en af de punkter hvor der står hvem der kan få ferie dagpenge står der. Være i arbejde som lønmodtager eller tilmeldt jobcentrer som ledig.

Anmeld

28. juni 2014

Lililili

Mor1986 skriver:

Jeg var lige inde og læse mailen fra dem. Det er fordi jeg ikke har optjent de 1924 timer som giver mig dagpenge ret.

planen er at jeg skal have optjent kun til deltid. Men hvad sker der så med ferie pengene når jeg bliver deltids forsikret. Bliver beløbet så mindre på ferie dagpengene?

Tror du skal ringe til dem mandag, så kan se på præcis din situation 

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

LiLyKa skriver:

Nej det jo lige det, man også skal opfylde beskæftigelseskravet. Man skal opfylde de normale krav for dagpenge, for at få feriedagpenge. Ihhh alle de regler 

Ja der er godt nok mange regler.

men synes også det er lidt misvisende. For under et af de punkter med hvem der har ret til ferie dagpenge står der man skal være lønmodtager. Hm 

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

LiLyKa skriver:

Tror du skal ringe til dem mandag, så kan se på præcis din situation 

Ja det er vist nødvendigt. For alt andet er da forvirrende lige nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.