Ferie penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Lililili

Mor1986 skriver:

Men en af de punkter hvor der står hvem der kan få ferie dagpenge står der. Være i arbejde som lønmodtager eller tilmeldt jobcentrer som ledig.

Ja det lige som jeg skrev i starten, man skal være lønmodtager eller ledig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Mor1986

LiLyKa skriver:

Ja det lige som jeg skrev i starten, man skal være lønmodtager eller ledig 

Men lige nu er jeg også lønmodtager og det fik jeg nej til sidst. Så jeg fatter simpelthen ikke de regler. 

Anmeld

28. juni 2014

Mama85

Mor1986 skriver:

Hvordan er det nu lige med dem.

jeg har nogen stående som jeg har optjent ved barsel. Mener jeg har til en uge. Skal søge efter dem gennem min fagforening krifa. 

Men kan jeg få dem når jeg er på su?

Hvis det er feriedagpenge kan de ikke udbetales hvis du er i beskæftigelse, det oplyste min A-kasse (FOA) mig. Men hvis du er ledig, så kan du afholde ferien, ellers ikke. 

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

Mama85 skriver:

Hvis det er feriedagpenge kan de ikke udbetales hvis du er i beskæftigelse, det oplyste min A-kasse (FOA) mig. Men hvis du er ledig, så kan du afholde ferien, ellers ikke. 

Det er så også hvad jeg kan forstå ud fra det brev jeg fik. Men der står et andet sted i forbindelse med jeg kan søge dem, at som lønmodtager kan jeg godt få dem. 

Anmeld

28. juni 2014

Lililili

Mama85 skriver:

Du kan sagtens få udbetalt feriedagpenge når du i arbejde... Hvis ellers alle krav ellers er opfyldt. Dette er fra foa's hjemmeside 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

LiLyKa skriver:

Du kan sagtens få udbetalt feriedagpenge når du i arbejde... Hvis ellers alle krav ellers er opfyldt. Dette er fra foa's hjemmeside 

De krav opfylder jeg. Ej jeg skal vist lige have en lille snak med dem for de penge kan jeg da godt bruge. Så må jeg se hvad de siger

Anmeld

28. juni 2014

Lililili

Mor1986 skriver:

De krav opfylder jeg. Ej jeg skal vist lige have en lille snak med dem for de penge kan jeg da godt bruge. Så må jeg se hvad de siger

Ja ring lige til dem mandag, tror bare at det giver problemer at du er under su berettiget uddannelse. Men tjek da helt sikkert op på det, de har HELT styr på det 

Anmeld

28. juni 2014

Mama85

LiLyKa skriver:

Hmm, mystisk..ringede nemlig ind da jeg ville høre om de feriedage jeg har optjent på min nuværende barsel vil kunne gemmes til at jeg var tilbage på job efter barsel nr. 2 som starter 2 uger efter denne barsel er slut, ELLER om jeg ville kunne få dem udbetalt som andet "alm" optjente feriedage hvis jeg ikke skulle  at afholde dem, dét kunne jeg hellere ikke..  

Anmeld

28. juni 2014

Mor1986

LiLyKa skriver:

Ja ring lige til dem mandag, tror bare at det giver problemer at du er under su berettiget uddannelse. Men tjek da helt sikkert op på det, de har HELT styr på det 

Det er jeg nemlig først fra 1/8. Så er jeg heldig kan jeg luge nå at få dem inden. Det er da værd at prøve

Anmeld

28. juni 2014

Lililili

Mama85 skriver:

Hmm, mystisk..ringede nemlig ind da jeg ville høre om de feriedage jeg har optjent på min nuværende barsel vil kunne gemmes til at jeg var tilbage på job efter barsel nr. 2 som starter 2 uger efter denne barsel er slut, ELLER om jeg ville kunne få dem udbetalt som andet "alm" optjente feriedage hvis jeg ikke skulle  at afholde dem, dét kunne jeg hellere ikke..  

Nu det svært lige at vide hvad begrundelsen er, men måske du når ind i det nye ferieår og så kan man ikke nej. Og nej man kan ikke få dem udbetalt som almindelige feriepenge. Men ellers ring og hør dem igen. Du kan også ansøge om dem, så får du en skriftlig begrundelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.