klamydia!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Savannah skriver:

Rigshospitalet sagde noget andet, såh...

Du kender en, som har sagt at lægen på Rigshospitalet sagde sådan... hvem er mon mest troværdig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg har haft klamydia engang, og fandt først ud af det da jeg smittede min nye kæreste! Han kunne mærke med det samme han var smittet, mens jeg ingen symptomer havde overhovedet.

Så du kan sagtens være smittet meget længe.

Anmeld

27. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sommerc skriver:

Ja. Siger heller ikke at den viser noget forkert. Siger bare at jeg har hørt at det gost kan ligge i kroppen og gå i udbrud, så det ikke behøver at være nogen af dem der har været ved siden af?

Ja det kan godt ligge i kroppen længe, men det vil altid blive opdaget ved en test uanset om den er i udbrud eller ej.

og i og med det kun er et par måneder siden de er blevet testet så må en af dem være blevet smittet siden sidste og denne test. Så enten har en af dem været utro eller testen viste falsk positiv. 

Anmeld

27. juni 2014

TNBC

Chllamydia trachomatis er en  bakterie, der herhjemme mest er kendt som en kønssygdom, mens den i troperne er årsag til øjensygdommen trachom. Klamydia invaderer celler primært cellerne i urinrøret og livmoderhalsen og formerer sig inden i cellerne. Klamydia kan også ramme cellerne i endetarmen og i øjnene. På grund af følgetilstandene skal klamydia tages alvorligt og behandles.

Hvis infektionen giver symptomer, viser de sig 7 til 21 dage efter smittetidspunktet.

Anmeld

27. juni 2014

Savannah

Mom skriver:

Du kender en, som har sagt at lægen på Rigshospitalet sagde sådan... hvem er mon mest troværdig?

Du må helt selvom hvad du tror på, jeg tror bare på det jeg har fået fortalt, fordi jeg mener at personen er troværdig :-) kan sagtens forstå du er skeptisk, men det ændrer ikke rigtig noget for mig

Anmeld

28. juni 2014

Aluka

Mom skriver:

Det er sandt at man i sjældne tilfælde kan få klamydia i halsen, men kun hvis slimhinderne har været i kontakt med kønsorganer, da sydommen kun kan smittes ved penis, skede eller endetarmskontakt.. (kilde: sex og samfund)...

Såh....

Ja, i min uddannelse har vi en del øjenpatologi og har også haft om klamydia, da spædbørn sommetider bliver født med klamydia, hvis moren har det i underlivet, og derfor smitter barnet på vej ud.

Man skal altså på en eller anden måde ha været i kontakt med en klamydia kilde, før man kan få klamydia, i underlivet, øjnene eller halsen eller hvor man nu får det

Anmeld

28. juni 2014

sommerc

Profilbillede for sommerc
mor:) skriver:

Ja det kan godt ligge i kroppen længe, men det vil altid blive opdaget ved en test uanset om den er i udbrud eller ej.

og i og med det kun er et par måneder siden de er blevet testet så må en af dem være blevet smittet siden sidste og denne test. Så enten har en af dem været utro eller testen viste falsk positiv. 

Når okay :-)

Anmeld

28. juni 2014

Tranebaer

Christine skriver:

Jeg tror skam heller ikke du har det!

Men jeg synes det skurrer noget i ørerne hvis lægen sagde at en positiv test nok ville være falsk. Jeg ville i hvert fald til enhver tid spise de sølle to tabletter det drejer sig om (tror i hvert fald det er to, eller måske 4 på to gange) og så føle mig sikker.
Tænker at en positiv test som udgangspunkt er rigtig, men det KAN ske at den ikke er.

Og selv om det jo ikke er tilfældet for dig, så sker det nok desværre af og til at den ene part ikke er helt ærlig.
Med andre ord ville jeg bedre kunne forstå hvis lægen anbefalede at tage medicinen for en sikkerheds skyld 

Men i en situation som ts' hvor man jo helt teoretisk set ikke kan være sikker (selv om man føler man kan), så ville jeg ikke turde satse på en falsk positiv test.

Tror du har misforstået mig er slet ikke blevet tjekket. Har ikke haft en positiv test, hvor lægen sagde at den var falsk. Hun ville slet ikke tjekke mig - fordi det kunne ske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.