klamydia!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2014

sandramor

Anonym skriver:

Jeg har ingen symptomer haft overhovedet (!), så tænker at der nok ikke sker noget med at vente til jeg har været ved lægen på mandag for at forhøre mig ad... derudover så er det ikke mere end et par måneder siden jeg sidst blev testet, hvor den var negativ.

Altså bare lige til information så er der ofte sådan det er med klamydia... Den gir ofte ingen symptomer overhovedet.... Men der betyder ikke at så længe der ikke er symptomer så er det nok ikke så slemt  Bare lige så du er klar over det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

Mimic

Anonym skriver:

Okay, det beroliger mig lidt Jeg tror jeg vil be om en ny tid til en test når jeg skal derop på mandag.

Hvordan fandt de ud af at den var falsk positiv?

de havde lavet et ekstra sæt blodprøver dom de testede ud fra, da den ikke var helt så tydelig positiv som de mente den skulle være.

Anmeld

26. juni 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg har ingen symptomer haft overhovedet (!), så tænker at der nok ikke sker noget med at vente til jeg har været ved lægen på mandag for at forhøre mig ad... derudover så er det ikke mere end et par måneder siden jeg sidst blev testet, hvor den var negativ.

Det er helt normalt at man ikke har symptomer. Jeg fik en underlivsinfektion grundet klamydia. Mærkede intet til hverken klamydia eller infektion. Hvilket førte til at jeg fik arvæv på mine æggeledere og måtte i IVF behandling da vi skulle have barn. Så jeg ville starte på den kur NU. Du kan altid stoppe den igen hvis næste test er negativ.

Anmeld

26. juni 2014

sommerc

Profilbillede for sommerc
Anonym skriver:

Hej. 
Jeg har for nylig haft en sa, og har efterfølgende været til læge for at få taget blodprøve samt få en underlivsundersøgelse for at sikre at alt er i orden. (havde ondt i den ene side). når min læge foretager en gynækologisk undersøgelse tager hun altid en test for gonorre og klamydia. dette påvirkede ikke mig synderligt, da jeg er i et fast forhold med min kæreste og overhovedet ikke tror han kunne finde på at være mig utro.

Vi har været sammen i ca 6 mdr og blev begge tjekket for alt hvad man kan blive tjekket for, før vi indledte et seksuelt forhold. jeg selv er også blevet tjekket siden dengang vi begge blev tjekket. - alt negativt.

Har nu lige fået svar fra lægen idag og fik at vide at jeg er blevet testet positiv for klamydia!!! var temmelig chokeret! RIngede efterfølgende til min kæreste der er lige så forvirret som mig over en positiv test, og han har derfor en tid den 10 juli.

hvor lang tid kan klamydia være i kroppen før den kommer i udbrud, og kan man få det på andre måder end via seksuel kontakt?

takker på forhånd for svar!

Min veninde fortalte mig på et tidspunkt at hun havde fået det, kæresten havde det så også, men at lægen havde sagt til hende at det sagtens kunne ligge i kroppen inden udbrud, det vil sige at det så ik behøvede at være nogle af dem der havde været hinanden utro. 

Men jeg ved kjole ikke noget med sikkerhed,

Anmeld

27. juni 2014

Tranebaer

Min læge har fortalt mig, at det forholdsvis ofte sker, at der er tale om en falsk positiv test. Derfor undlod hun at teste mig, da jeg var sikker på ikke at have det pga. fast forhold, da hun sagde at chancen for falsk positiv er større end utroskab, og det skaber kun problemer derhjemme..

Anmeld

27. juni 2014

Christine

Tranebaer skriver:

Min læge har fortalt mig, at det forholdsvis ofte sker, at der er tale om en falsk positiv test. Derfor undlod hun at teste mig, da jeg var sikker på ikke at have det pga. fast forhold, da hun sagde at chancen for falsk positiv er større end utroskab, og det skaber kun problemer derhjemme..

Det var da lidt pudsigt af lægen!! Jeg synes da det er vigtigt at vide hvis man har en sygdom, uanset evt. problemer det kan give??

Også så andre evt. smittede kan få besked. Men hvis jeg var ts ville jeg tage den medicin uanset hvad, for en sikkerheds skyld.

Anmeld

27. juni 2014

Tranebaer

Christine skriver:

Det var da lidt pudsigt af lægen!! Jeg synes da det er vigtigt at vide hvis man har en sygdom, uanset evt. problemer det kan give??

Også så andre evt. smittede kan få besked. Men hvis jeg var ts ville jeg tage den medicin uanset hvad, for en sikkerheds skyld.

Men jeg er jo sikker på, at jeg ikke har det? Altså selvfølgelig kan man ikke være sikker på at ens kæreste ikke har været utro - men inden vores forhold blev vi tjekket. Så så hun ingen grund til at tjekke midt i forholdet, for hun sagde at en positiv test jo nok ville være falsk, og det var der ingen grund til, da det bare skaber problemer i forholdet. Min kæreste ved at jeg kan blive steril af klamydia - og da han gerne vil have børn med mig, ville det være dumt af ham at skjule utroskab.... Og jeg stoler på ham.

Anmeld

27. juni 2014

Pinkrose

Anonym skriver:

Hej. 
Jeg har for nylig haft en sa, og har efterfølgende været til læge for at få taget blodprøve samt få en underlivsundersøgelse for at sikre at alt er i orden. (havde ondt i den ene side). når min læge foretager en gynækologisk undersøgelse tager hun altid en test for gonorre og klamydia. dette påvirkede ikke mig synderligt, da jeg er i et fast forhold med min kæreste og overhovedet ikke tror han kunne finde på at være mig utro.

Vi har været sammen i ca 6 mdr og blev begge tjekket for alt hvad man kan blive tjekket for, før vi indledte et seksuelt forhold. jeg selv er også blevet tjekket siden dengang vi begge blev tjekket. - alt negativt.

Har nu lige fået svar fra lægen idag og fik at vide at jeg er blevet testet positiv for klamydia!!! var temmelig chokeret! RIngede efterfølgende til min kæreste der er lige så forvirret som mig over en positiv test, og han har derfor en tid den 10 juli.

hvor lang tid kan klamydia være i kroppen før den kommer i udbrud, og kan man få det på andre måder end via seksuel kontakt?

takker på forhånd for svar!

Jeg fik engang af vide af en læge man godt kunne være smittet uden det var gået i udbrud og derfor kunne vise sig lang tid efter man egentlig var blevet smittet . Ved ikke om der er hold i det med spørg lægen

Anmeld

27. juni 2014

Christine

Tranebaer skriver:

Men jeg er jo sikker på, at jeg ikke har det? Altså selvfølgelig kan man ikke være sikker på at ens kæreste ikke har været utro - men inden vores forhold blev vi tjekket. Så så hun ingen grund til at tjekke midt i forholdet, for hun sagde at en positiv test jo nok ville være falsk, og det var der ingen grund til, da det bare skaber problemer i forholdet. Min kæreste ved at jeg kan blive steril af klamydia - og da han gerne vil have børn med mig, ville det være dumt af ham at skjule utroskab.... Og jeg stoler på ham.

Jeg tror skam heller ikke du har det!

Men jeg synes det skurrer noget i ørerne hvis lægen sagde at en positiv test nok ville være falsk. Jeg ville i hvert fald til enhver tid spise de sølle to tabletter det drejer sig om (tror i hvert fald det er to, eller måske 4 på to gange) og så føle mig sikker.
Tænker at en positiv test som udgangspunkt er rigtig, men det KAN ske at den ikke er.

Og selv om det jo ikke er tilfældet for dig, så sker det nok desværre af og til at den ene part ikke er helt ærlig.
Med andre ord ville jeg bedre kunne forstå hvis lægen anbefalede at tage medicinen for en sikkerheds skyld 

Men i en situation som ts' hvor man jo helt teoretisk set ikke kan være sikker (selv om man føler man kan), så ville jeg ikke turde satse på en falsk positiv test.

Anmeld

27. juni 2014

Savannah

Vil bare lige tilføje at man godt kan få klamydia uden at det er seksuelt overført, kender en der har haft det i halsen, havde altså intet med oralsex at gøre.

Håber den er falsk positiv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.