Hjælp :-'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2014

Frk.S

MorDk skriver:

Troll?

Ja, det kunne man godt fristes til at tro.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

eirene

Anonym skriver:

Hej, jeg er i denne uheldige situation, at min forlovede i mine øjne ikke kan finde ud af hvad han vil.... 

Vi har diskuteret frem og tilbage op til flere gange, om vi snart skulle tænke på, at få børn. Han skifter hele tiden mening :-( i den ene dag så vil han måske overveje at beholde barnet hvis vi bliver gravide, og på den anden side så vil han ikke.. Jeg har ikke kunne blive gravid i 6 år.. Og for det andet,  snakker vi om, at flytte i lejlighed, men det mener han ikke der er råd til. Vi har til sammen 12.000 om måneden til at leve for, med en bil også. Mener i ikke at kunne leve for det om måneden når vi kun er to lige nu??? Og hvad skal jeg sige til ham med børn???? 

Jeg vil bare så gerne have både barn og lejlighed .. Vi bor hos mine forældre, han er 20 og jeg er 18.. 

Håber i kan hjælpe mig! 

12000 om måneden til at leve for... Er det hvad I har udbetalt? Fordi så er der ikke rigtig noget tilbage når der er betalt husleje, forsikringer, bil, mad osv.

Og den stakkels mand der bliver tvunget til at få børn som 20-årig vil nok ikke bryde sig særlig meget om dig hvis du bliver gravid.

Jeg tilslutter mig de andre. Tag den med ro, få en uddannelse. Et sted og bo og så kommer det når det bliver naturligt.

så længe I ikke bor sammen ved I jo ikke om I overhovedet kan det.

Anmeld

26. juni 2014

mortilsilke

Ved din kæreste godt at du ikke er på P-piller eller lign? For mig lyder det lidt underligt, hvis han ikke ønsker børn lige nu, men er ligeglad med om i er beskyttet eller ej?

Anmeld

26. juni 2014

MorDk

Mor11 skriver:

Hvorfor tænker du det?  

Det var bare en tanke...

Anmeld

26. juni 2014

MorDk

Frk.S skriver:

Ja, det kunne man godt fristes til at tro.

Ja for synes ikke rigtig det lyder realistisk. 18 år og har prøvet at blive gravid i 6 år? Men man ved jo aldrig...

Anmeld

26. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
MorDk skriver:

Ja for synes ikke rigtig det lyder realistisk. 18 år og har prøvet at blive gravid i 6 år? Men man ved jo aldrig...

Tror ikke hun har prøvet på den måde. Men været uden prævention fordi "går den så går den". Naivt ja, men sådan tror jeg egentlig mange aborter og ups'ere bliver til. Især hos helt unge  

Anmeld

26. juni 2014

TNBC

isabellasmor skriver:

Men helt præcist hvad får man ud af at dreje debatten sådan, når der intet kan gøres ved det? Hvad skulle ts dog gøre ved det nu? Lige nu står hun i et følelsesmæssigt dilemma som hun vil ha råd til, hun kan da intet gøre ved nu, at hun som 12 årig havde sex og ubeskyttet sex..... 

Derudover vil jeg råde som de andre, for det første skal du vente til din kæreste er klar,  og at bo sammen inden man får familie er i min verden alfa omega, man kan ikke forberede sig på den store omvæltning et lille barn er, og hvis man samtidig skal bruge kræfter på at lærer hinanden at kende og lærer at bo sammen som par, så ryger overskuddet altså bare det hurtigere tænker jeg. ... 

Men at være skruk er bare ikke sjovt uanset alder og status, så du får i i hvert fald sådan et her 

Men vi spørg jo bare hvorfor? (Ja, der var nogen ikke pæne ting sagt, men der var nok en del der tænkte det)

Nej, vi kan ikke gøre noget ved det, men derfor kan man godt kommentere det. 

Og vi siger jo heller ikke at hun skal gøre noget ved det at hun har haft sex, men at hun skal tænke over det nu, og beskytte sig, når kæreste ikke vil flytte sammen eller have barn. 

Anmeld

27. juni 2014

Anonym trådstarter

Nu skal i sgu høre min version, jer som bearbejdere mig for lidt ad hvert. 

1. Min forlovede og jeg bor sammen hos mine forældre osv, og det har vi gjort i over et år nu.. 

2. Vi bruger ikke beskyttelse, fordi der aldrig er sket det mindste med mig ang børn, jeg kan højst sandsynligt ikke blive gravid.. Så stop med jeres beskidte kommentarer, før i kender min historie.. 

3. Vi har ubeskyttet sex fordi vi som sagt ikke kan få mig til at blive gravid, så hvorfor bruge det? 

4. Han siger, at hvis det er mit eneste barn jeg noglesinde får, vil han gerne beholde det. 

5. Han vil gerne tage stilling til om vi skal have barnet eller ej, HVIS jeg en dag ender med, at blive gravid og vi ikke ved om jeg kan blive gravid flere gange.. 

Tyg lidt på den, jeg håber virkelig, at i der har kommenteret skidt til mit opslag, at i må få ondt i røven.. 

God dag alle sammen. 

Anmeld

27. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Nu skal i sgu høre min version, jer som bearbejdere mig for lidt ad hvert. 

1. Min forlovede og jeg bor sammen hos mine forældre osv, og det har vi gjort i over et år nu.. 

2. Vi bruger ikke beskyttelse, fordi der aldrig er sket det mindste med mig ang børn, jeg kan højst sandsynligt ikke blive gravid.. Så stop med jeres beskidte kommentarer, før i kender min historie.. 

3. Vi har ubeskyttet sex fordi vi som sagt ikke kan få mig til at blive gravid, så hvorfor bruge det? 

4. Han siger, at hvis det er mit eneste barn jeg noglesinde får, vil han gerne beholde det. 

5. Han vil gerne tage stilling til om vi skal have barnet eller ej, HVIS jeg en dag ender med, at blive gravid og vi ikke ved om jeg kan blive gravid flere gange.. 

Tyg lidt på den, jeg håber virkelig, at i der har kommenteret skidt til mit opslag, at i må få ondt i røven.. 

God dag alle sammen. 

Uanset hvad, er det stadig uansvarligt ikke at bruge prævention når i ikke ved hvad der skal ske ved en evt graviditet. Din kæreste vil først tage stilling til det den dag du bliver gravid? Hvad så hvis han beslutter at han ikke er klar? Er du så helt fjong med en abort? Det tror jeg ikke, udfra dit indlæg. Så for at beskytte jer begge for nogen store og svære valg, så brug prævention indtil i er enige om at et barn er velkomment. Man skal ikke gamble med graviditet bare fordi man formoder at man ikke kan blive gravid.

Hvis du er oprigtigt nervøs for ikke at kunne blive gravid, så gå til lægen og få en afklaring  

Anmeld

27. juni 2014

Babybrain

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det efter min opfattelse ikke en fordelagtig situation for dig/jer at begynde at tænke på børn. At han ikke ved, hvad han vil er tegn nok på, at han nok ikke vil have børn lige nu. Herre gud, han er 20 år, det er da klart, at han ikke har børn i tankerne.

Når du siger kr. 12.000,- er det så, hvad I får udbetalt, eller hvad der er tilbage efter diverse udgifter? Og hvad lever I af? Derudover så bor i hos dine forældre. Det vil sige, ingen af jer har begreb om, hvordan det er at bo alene, at være flyttet hjemme fra? og hvordan I evt. klarer det sammen? Alt det burde I vel have styr på inden, du presser ham til at få børn. I skal vel ikke alle tre bo hos dine forældre. 

Skal jeg være helt ærligt, så lyder det meget useriøst. Både at han ikke vil tage stilling til det med mindre du bliver gravid, og at du har så travlt, når det [som jeg betragter som det] basale ikke er på plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.