1: få lige fat i noget prævention! Når i ikke er enige om hvad der skal ske ved en evt graviditet, så gør for guds skyld hvad i kan for at du IKKE bliver gravid. Kan godt være der ikke er sket noget endnu, men lige pludselig, så klapper fælden og du står i et frygteligt dilemma der er endnu værre end dét du står i nu. 
2: spørg dine forældre om de vil hjælpe jer med at ligge et budget. Så får i en ide om hvor dyr en husleje i vil have råd til med jeres indkomst og kan derefter kigge på hvad der er af lejligheder i jeres område
måske det kan hjælpe din kæreste med at se realistisk på pengene. Her har vi fx 3500kr til mad om mdr og vi er 2voksne og 1barn. 12000 til sjov hver måned er mange penge
vi har ca 3000 hver til "lommepenge"
3: det er allermest ideelt at få børn når man har prøvet at bo sammen og fået styr på det økonomiske i at bo for sig selv. Det er ikke det samme at bo sammen hos dine forældre
der er mange ting man ikke tænker over, og i som par skal også finde en rytme i alle de daglige og trælse opgaver.
4: jeg forstår din skrukhed, jeg var også skruk som 18årig
men, i er nødt til at være enige, og det bliver i ikke ved at du presser på. Giv ham plads og tid. I har heldigvis spandevis af tid endnu, og du er stadig ung med dine børn selvom du så skulle blive 20-23 før han er klar
5: hvis din kæreste stadig ikke vil flytte, så er han måske bsre ikke klar. Og det er okay, men det forhindre jo ikke DIG i af flytte hjemmefra! I kan godt være kærester alligevel jo
jeg havde også kæmpetrang til at komme ud og klare mig selv så snart jeg fyldte 18, og det gjorde jeg så! Det synes jeg ikke din kæreste skal bestemme, så må han bare blive boende hjemme lidt endnu.
Anmeld