Hjælp :-'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej, jeg er i denne uheldige situation, at min forlovede i mine øjne ikke kan finde ud af hvad han vil.... 

Vi har diskuteret frem og tilbage op til flere gange, om vi snart skulle tænke på, at få børn. Han skifter hele tiden mening :-( i den ene dag så vil han måske overveje at beholde barnet hvis vi bliver gravide, og på den anden side så vil han ikke.. Jeg har ikke kunne blive gravid i 6 år.. Og for det andet,  snakker vi om, at flytte i lejlighed, men det mener han ikke der er råd til. Vi har til sammen 12.000 om måneden til at leve for, med en bil også. Mener i ikke at kunne leve for det om måneden når vi kun er to lige nu??? Og hvad skal jeg sige til ham med børn???? 

Jeg vil bare så gerne have både barn og lejlighed .. Vi bor hos mine forældre, han er 20 og jeg er 18.. 

Håber i kan hjælpe mig! 

Jeg tror altså ikke du finder mange 20årige fyre der er klar til at blive far... og slet ikke hvis deres kæreste bliver ved med at presse dem. 

Hvorfor har du haft ubeskyttet sex siden du var 12?? Hvorfor har du overhovedet haft sex siden du var 12? 

Jeg synes du skal slå koldt vand i blodet, og lad vær med at have ubeskyttet sex, for hvis han ikke er klar og du bliver gravid, vil du ende som enlig mor eller med en far der ikke vil have noget med barnet af gøre, fordi du er godt imod hans ønsker. 

Du er 18år, der er masser af tid. Hvad med at give det en pause? Tænk på noget andet. 

Og måske er han ikke klar til at flytte sammen, men er bange for at sige det, så han bruger pengene som begrundelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

Dafnies

Nu får jeg sikkert hug, men hvordan kan det rage andre, at ts har haft sex siden hun var 12? Fint at have en mening om det, men så vidt jeg kan se, er det ikke det spørgsmålet omhandler - så hold dog jeres mindre pæne bemærkninger om dette for jer selv!

Til ts: Jeg kan sagtens følge dig i, at du er ivrig efter, at flytte i lejlighed og stifte familie - det er da dejligt, at I (du) har lyst til en fremtid sammen. Men, jeg tænker, at i stadig er meget unge. I har maaaange år endnu til at få børn osv - lev jeres ungdom, tag jeres uddannelser og så evt tjek op på, om der er nogen lejligheder i har råd til at bo i. Det er måske en god ide, at prøve at bo ude nogle år inden i bliver en lille familie. Jeg synes dog, at det er vigtigt, at I er enige om, at ville flytte sammen

Anmeld

26. juni 2014

TNBC

Dafnies skriver:

Nu får jeg sikkert hug, men hvordan kan det rage andre, at ts har haft sex siden hun var 12? Fint at have en mening om det, men så vidt jeg kan se, er det ikke det spørgsmålet omhandler - så hold dog jeres mindre pæne bemærkninger om dette for jer selv!

Til ts: Jeg kan sagtens følge dig i, at du er ivrig efter, at flytte i lejlighed og stifte familie - det er da dejligt, at I (du) har lyst til en fremtid sammen. Men, jeg tænker, at i stadig er meget unge. I har maaaange år endnu til at få børn osv - lev jeres ungdom, tag jeres uddannelser og så evt tjek op på, om der er nogen lejligheder i har råd til at bo i. Det er måske en god ide, at prøve at bo ude nogle år inden i bliver en lille familie. Jeg synes dog, at det er vigtigt, at I er enige om, at ville flytte sammen

Du skal se det er nok mere at hun har prøvet at blive gravid siden hun var12, ved at have ubeskyttet sex. 

Og hvorfor må man ikke kommentere på noget andet i indlægget, hvis det chokere en/man ikke forstår ? 

Du synes måske at det er i orden at 12årige har ubeskyttet sex? Jeg ville flippe skråt hvis jeg fandt ud af at min datter havde det. Når man er 12år, er man et barn!! så vær et barn. 

Anmeld

26. juni 2014

isabellasmor

Yurie skriver:

Du skal se det er nok mere at hun har prøvet at blive gravid siden hun var12, ved at have ubeskyttet sex. 

Og hvorfor må man ikke kommentere på noget andet i indlægget, hvis det chokere en/man ikke forstår ? 

Du synes måske at det er i orden at 12årige har ubeskyttet sex? Jeg ville flippe skråt hvis jeg fandt ud af at min datter havde det. Når man er 12år, er man et barn!! så vær et barn. 

Men helt præcist hvad får man ud af at dreje debatten sådan, når der intet kan gøres ved det? Hvad skulle ts dog gøre ved det nu? Lige nu står hun i et følelsesmæssigt dilemma som hun vil ha råd til, hun kan da intet gøre ved nu, at hun som 12 årig havde sex og ubeskyttet sex..... 

Derudover vil jeg råde som de andre, for det første skal du vente til din kæreste er klar,  og at bo sammen inden man får familie er i min verden alfa omega, man kan ikke forberede sig på den store omvæltning et lille barn er, og hvis man samtidig skal bruge kræfter på at lærer hinanden at kende og lærer at bo sammen som par, så ryger overskuddet altså bare det hurtigere tænker jeg. ... 

Men at være skruk er bare ikke sjovt uanset alder og status, så du får i i hvert fald sådan et her 

Anmeld

26. juni 2014

Karina84

Enten har jeg et deja-vu, eller også har du skrevet nogenlunde samme indlæg for en uges tid eller mere siden?

Anmeld

26. juni 2014

Dafnies

Yurie skriver:

Nej, det er ikke de kommentarer jeg nævner her - men de kommentarer der går på, at ts har haft sex siden hun var 12. Det er da totalt irrelevant!

Selvfølgelig må man da kommentere/spørge ind til ts - det er en debatside og man har lov til at undres - men det kan man da gøre på en ordentlig måde!

Hvor i mit indlæg ser du, at jeg synes det er ok? Og hvad har min mening med sagen at gøre? Jeg skal ikke sidde her og gøre mig til dommer over, hvornår det er ok at have sex - det må vel være op til en enkelte at finde ud af. Men hvordan kan det nogensinde blive andres problem? Helt fint, at du ville blive gal på din datter, hvis det var hende - men jeg foroder, at ts IKKE er din datter - og så kan jeg sådan set ikke forstå hvorfor hun skal have hug for det.

At ts ikke har beskyttet sig, er måske af uforsigtighed, måske ikke. Det kunne måske skyldes uvidenhed eller usikkerhed, manglende opbakning fra forældrene el. lign. Vi er alle forskellige og har forskellige ting med i bagagen.
Giv da ts et godt råd med på vejen - det er jo det hun har brug for lige nu

Anmeld

26. juni 2014

Mor til Ella

Dafnies skriver:

Det er jo altså ikke kun hende selv der kan ende med at ødelægge noget for....

Forestil dig to 12 årige eller lidt ældre have ubeskyttet sex, det er også en ung fyr hun kan ødelægge rigtig meget for..... Jeg ville som mor blive utrolig skuffet over mine børn i sådan en situation.

12 år synes det er skræmmende at jeg stadig legede med barbie i den alder i dag dyrker de sex.... Øv for en udvikling. Og jeg er altså kun 27

Anmeld

26. juni 2014

MorDk

Troll?

Anmeld

26. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

1: få lige fat i noget prævention! Når i ikke er enige om hvad der skal ske ved en evt graviditet, så gør for guds skyld hvad i kan for at du IKKE bliver gravid. Kan godt være der ikke er sket noget endnu, men lige pludselig, så klapper fælden og du står i et frygteligt dilemma der er endnu værre end dét du står i nu. 

2: spørg dine forældre om de vil hjælpe jer med at ligge et budget. Så får i en ide om hvor dyr en husleje i vil have råd til med jeres indkomst og kan derefter kigge på hvad der er af lejligheder i jeres område måske det kan hjælpe din kæreste med at se realistisk på pengene. Her har vi fx 3500kr til mad om mdr og vi er 2voksne og 1barn. 12000 til sjov hver måned er mange penge vi har ca 3000 hver til "lommepenge"  

3: det er allermest ideelt at få børn når man har prøvet at bo sammen og fået styr på det økonomiske i at bo for sig selv. Det er ikke det samme at bo sammen hos dine forældre der er mange ting man ikke tænker over, og i som par skal også finde en rytme i alle de daglige og trælse opgaver. 

4: jeg forstår din skrukhed, jeg var også skruk som 18årig men, i er nødt til at være enige, og det bliver i ikke ved at du presser på. Giv ham plads og tid. I har heldigvis spandevis af tid endnu, og du er stadig ung med dine børn selvom du så skulle blive 20-23 før han er klar  

5: hvis din kæreste stadig ikke vil flytte, så er han måske bsre ikke klar. Og det er okay, men det forhindre jo ikke DIG i af flytte hjemmefra! I kan godt være kærester alligevel jo jeg havde også kæmpetrang til at komme ud og klare mig selv så snart jeg fyldte 18, og det gjorde jeg så! Det synes jeg ikke din kæreste skal bestemme, så må han bare blive boende hjemme lidt endnu. 

Anmeld

26. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
MorDk skriver:

Troll?

Hvorfor tænker du det?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.