Mormors nye kæreste "problem for thea "

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
B&J skriver:

det er noget børn skal igennem for nogle børn er det meget svært og især for mig også dengang jeg var barn.

jeg tror det der er vigtigt er din mor snakker med jeres dejlige datter omkring det og ikke jer. så hun kan forstå det også er hende der elsker hende og vil være sammen med hende også uden hendes kæreste men også med hendes kæreste og tror helt sikkert det tager tid...

Tror også det er en rigtig god ide at mormor, tager en god snak med hende omkring det hele. Sku bare lige ha skubbet hjernecellerne igang! X

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

StineW79

Pikku Myy skriver:

Laver Thea og Mormor stadig de ting sammen som de plejer? Svømmehal og overnatninger alene?

Jeg tror I bliver nødt til at forholde jer til at selvom hun er 6 år, får hun nok ikke 100% formuleret hvad det er hun vil. Når hun siger "må jeg ___ sammen med Mormor" mener hun nok alene - som i gamle dage. Og så nytter det jo ikke noget at hun først får et ja, for derefter at opdage at det er noget helt andet der bliver arrangeret. Så kan jeg egentlig godt forstå at hun bliver lidt mopset.

Jeg tænker at Mormor og Peter skal invitere din datter til noget sammen med dem begge to. Noget hvor der ingen tvivl er om at det er noget de skal lave sammen alle tre. Men det er vigtigt at hun bliver inviteret, så det ikke er hendes tid sammen med Mormor der bliver ændret på.

Ja ja de laver fuldstændig de samme ting sammen, som de altid har gjort. I går sku vi så ned til min mor og spise, også spørg thea hjemmefra om hun må sove hos mormor. Ringer og tjekker med mormor om det er ok. Mormor siger at det er det self, men at "Peter" kommer i morgen omkring kl 14. Jeg fortæller thea at "Peter " kommer, og at de så ka hygge sammen. Thea sige JAYY det vil hun gerne.

Da vi så har spist, og ska til at ha desserte, siger thea så, at nej nu vil hun alligevel ik sove hos mormor. For hun vil ikke være der når "Peter" også kommer. Vi snakkede med hende om det, men hun VILLE bare ik, færdig slut. Ka bare se at min mor bliver rigtig ked af det, samtidig at jeg ka se at thea er skuffet/ ked af det. 

Tænker at mormor og thea ska ha en lille snak. Vh stine

Anmeld

17. juni 2014

TNBC

Pikku Myy skriver:

Jeg synes altså det er alt for voldsomt at gå i gang med at snakke om at Peter er en skidt fyr fordi Thea hellere vil være sammen med sin mormor alene. Jeg ved godt du skriver at det ikke er det du mener, men så skriver du jo alligevel at det er en mulighed ...

Det var mere ment som at hun måske ikke er helt tryg ved ham, at det er derfor at hun reagere på den måde.

Og i en 6årigs øje kan han godt være en skidt fyr fordi hun føler at han tager hendes bedste fra hende. Altså ikke at han er ond, men at hun måske bare ikke kan li ham. 

Anmeld

17. juni 2014

StineW79

Isabella_mor skriver:

Hun har jo en alder hvor hun kan forstå når ting bliver forklaret til hende i et roligt tempo. 

Så måske i skulle tale med hende om mormorens nye kæreste og hvor glade de er for hinanden. Og at selvom han er der, så er der stadig plads til hende

hun skal bare lære ham at kende. 

Det er jo forståeligt at når hun har været vant til at have mormor for sig selv, at det er en stor omvæltning at hun pludselig skal dele sin mormor. Men der skal jo være plads til dem begge to. Og dermed er det jo ikke sagt at mormor sagtens kan have Thea alene ind imellem. Og nogen gange vil Peter altså også være der. Og han kommer sikkert til at nyde at bruge lidt tid på thea også hvem ved, det kan være st de kommer til at få det smadder sjovt sammen  

Hun er heldigvis rigtig god til at fortælle og forstå, hvilket er en kæmpe fordel. 

Mormor og hende laver heldigvis stadig de samme ting sammen, som de plejer. 

Tænker også at hun er lidt jalus over at "Peter" gerne vil være med, men tror på at hun nok ska blive glad for ham, når de lære hinandn bedre at kende x

Anmeld

17. juni 2014

2721

StineW79 skriver:

Vi snakker også med hende om det, og om at mormor rigtig gerne vil være sammen med hende. 

Da har været sammen i ca 6 mdr'er og thea er sammen med mormor som hun plejer, udover det har vi været sammen med dem et par gange og thea har så selv været sammen med dem et par gange, hvor de har hygget. 

Tror det er en rigtig god ide, at mormor tager en lille snak med hende omkring det. Vh stine

Min søn og hans bonusmoster er enormt tætte og da hun fik kæreste på reagerede han også meget og det bundede i at han var usikker på hvor han stod. Intet havde rigtig ændret sig i deres tid sammen men alligevel tænkte han meget på det pg jeg forklarede og forklarede. Indtil det gik op for mig at det var mellem dem og de to der skulle få det talt igennem, så jeg ringede til hende og sagde at han havde brug for at tale med hende og høre fra hende at intet havde ændret sig. Derefter gik det meget bedre og de er endnu tættere nu for han ved at hun kan rumme måde de gode og ting men også de lidt svære ting.

Anmeld

17. juni 2014

Maja88

StineW79 skriver:

Ja min far døde jo for mange år siden, så det betyder at mine unger ik har nogen morfar. Min dejlige mor har på de 9 år min far har været død, kun haft en kæreste, som hun var sammen med i 3 år. 

Nu har min mor så mødt en ny, rigtig flik mand. " problemet" er så bare at Thea på snart 6 år åbenbart er blevet lidt jalus, på mormors nye kæreste..

Thea og mormor har altid været gode til at lave  ting sammen, så som overnatninger, svømmehal osv.

Nu har thea i LANG tid spurt, må jeg ik snart komme ned til mor og sove? Jo jo det må hun da gerne. Hvis så hun får at vide, at men i morgen kommer "peter" , også ka vi jo alle 3 tage i svømmehallen sammen, så vil thea pludselig alligevel ik sove hos mormor. 

Det er sket 2 gange nu, og ka se at min mor bliver rigtig ked af, pluds at thea bliver skuffet. Hun siger selv, at det er fordi hun vil ha mormor for sig selv, men sådan fungerer tingene jo bare ik. Min mor ska self ha lov til at nyde tiden med sin kærste, de dage de ka ses. 

Hva hulen gør vi lige?? Vh stine

puha er jo svært at sige hvorfor Thea reagerer lige nøjagtig som hun gør..
men ja måske hun er jaloux eller bange for at blive "glemt" når Peter er der..
jeg synes det er en rigtig god ide at mormor og Thea tager en lille snak sammen og så synes jeg måske også Thea skulle have lov til at snakke med en udenstående part om det..
en der ikke har relationer til hverken mormor eller Peter..
Hun er alligevel så kløgtig en pige hun måske er bange for at såre jer/mormor ved at sige sin ærlige mening om hvad hun egentlig føler..
Giver det mening det jeg har skrevet ellers spørg lige ind..

Anmeld

17. juni 2014

FrkRaarup

Pikku Myy skriver:

Jeg ser nok lidt anderledes på det. Jeg synes I skal passe på med at Peter ikke bliver ham der tog Mormor væk fra din datter. Hvad er der i vejen for at din mor og din datter tilbringer noget tid sammen uden Peter som de plejer. Ikke at Peter slet ikke må være der, men måske kunne de tage i svømmehallen som i gamle dage, og så kunne Peter have maden klar når de kom hjem. Måske i form af en picnic, så han også kom med noget hyggeligt.

Din datter kender ikke Peter, så det må da være ekstremt grænseoverskridende at han pludselig skal deltage i alle hendes tætte oplevelser med hendes mormor.

Giver det mening? Synes jeg har lidt svært ved at få det formuleret ...

Lige mine ord!

Anmeld

17. juni 2014

StineW79

2721 skriver:

Min søn og hans bonusmoster er enormt tætte og da hun fik kæreste på reagerede han også meget og det bundede i at han var usikker på hvor han stod. Intet havde rigtig ændret sig i deres tid sammen men alligevel tænkte han meget på det pg jeg forklarede og forklarede. Indtil det gik op for mig at det var mellem dem og de to der skulle få det talt igennem, så jeg ringede til hende og sagde at han havde brug for at tale med hende og høre fra hende at intet havde ændret sig. Derefter gik det meget bedre og de er endnu tættere nu for han ved at hun kan rumme måde de gode og ting men også de lidt svære ting.

Tror også jeg er kommet frem til at mormor og thea ska ha sig en snak. 

Dejligt at de har fået det bedre end før! Vh stine

Anmeld

17. juni 2014

StineW79

Maja88 skriver:

puha er jo svært at sige hvorfor Thea reagerer lige nøjagtig som hun gør..
men ja måske hun er jaloux eller bange for at blive "glemt" når Peter er der..
jeg synes det er en rigtig god ide at mormor og Thea tager en lille snak sammen og så synes jeg måske også Thea skulle have lov til at snakke med en udenstående part om det..
en der ikke har relationer til hverken mormor eller Peter..
Hun er alligevel så kløgtig en pige hun måske er bange for at såre jer/mormor ved at sige sin ærlige mening om hvad hun egentlig føler..
Giver det mening det jeg har skrevet ellers spørg lige ind..

Hun er nemlig kløgtig! 

Tror de ska ha sig en lille snak. Tror sagtens de ka løse det, da det jo heldigvis ik kørt så langt ud endnu! X

Anmeld

17. juni 2014

B&J

StineW79 skriver:

Tror også det er en rigtig god ide at mormor, tager en god snak med hende omkring det hele. Sku bare lige ha skubbet hjernecellerne igang! X

det kan jeg godt forstå det er godt nok også svært at en man elsker kommer der en ny og tager pladsen og tænk nu hvis den person ikke elsker en mere sådan tror jeg tit børn tænker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.