StineW79 skriver:
Ja min far døde jo for mange år siden, så det betyder at mine unger ik har nogen morfar. Min dejlige mor har på de 9 år min far har været død, kun haft en kæreste, som hun var sammen med i 3 år.
Nu har min mor så mødt en ny, rigtig flik mand. " problemet" er så bare at Thea på snart 6 år åbenbart er blevet lidt jalus, på mormors nye kæreste..
Thea og mormor har altid været gode til at lave ting sammen, så som overnatninger, svømmehal osv.
Nu har thea i LANG tid spurt, må jeg ik snart komme ned til mor og sove? Jo jo det må hun da gerne. Hvis så hun får at vide, at men i morgen kommer "peter" , også ka vi jo alle 3 tage i svømmehallen sammen, så vil thea pludselig alligevel ik sove hos mormor.
Det er sket 2 gange nu, og ka se at min mor bliver rigtig ked af, pluds at thea bliver skuffet. Hun siger selv, at det er fordi hun vil ha mormor for sig selv, men sådan fungerer tingene jo bare ik. Min mor ska self ha lov til at nyde tiden med sin kærste, de dage de ka ses.
Hva hulen gør vi lige?? Vh stine
Selvfølgelig skal hun lære at acceptere Peter, men hun er kun 6år og har et helt specielt forhold til sin mor og er vant til at have hende for sig selv. Forestil dig, hvis det var dig der var enlig, og fandt en ny mand, efter at have været alene i mange år, så reagerer mange børn også på den måde, at de helst stadigvæk vil have mor alene, for det er det de er vant til.
Eller hvis man som teenager, der har en veninde, der lige pludselig får en kæreste og han skal bare med hele tiden, så føler man sig lidt som et tredje hjul, for det var jo veninden man ville være sammen med. Forstår du mig?
Hvis I nogenlunde ved hvornår de skal ses, hvorfor så ikke lægge Theas besøg en anden dag i det første stykke tid, så skal det nok komme, vil jeg tro. Hun er kun 6år og lige pludselig bliver det hun er vant til, lavet om.
Det er jo noget andet, når I allesammen er der, for så er der flere, det hun savner er den alenetiden de havde, for det var dyrebart for hende, og hun er jo bare for at fordi Peter nu er der, vil det forsvinde. Og især når I hele tiden siger, ja du må godt komme derned, men Peter kommer også eller er der.. Så har hun jo ikke lyst, hvilket jeg måske godt kan forstå.
Men giv hende tid, og måske lad bedste snakke med hende om det, fortælle hende, at de jo stadigvæk ville have deres alenetid, men at Peter betyder lige så meget for hende, som Thea gør, og derfor vil hun også gerne være sammen med ham nogle gange, og ville være glad hvis Thea ville med. Forsikr hende om, at hun ikke mister det hun elsker, men det skal være bedste der siger det.