Mormors nye kæreste "problem for thea "

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.740 visninger
32 svar
51 synes godt om
16. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja min far døde jo for mange år siden, så det betyder at mine unger ik har nogen morfar. Min dejlige mor har på de 9 år min far har været død, kun haft en kæreste, som hun var sammen med i 3 år. 

Nu har min mor så mødt en ny, rigtig flik mand. " problemet" er så bare at Thea på snart 6 år åbenbart er blevet lidt jalus, på mormors nye kæreste..

Thea og mormor har altid været gode til at lave  ting sammen, så som overnatninger, svømmehal osv.

Nu har thea i LANG tid spurt, må jeg ik snart komme ned til mor og sove? Jo jo det må hun da gerne. Hvis så hun får at vide, at men i morgen kommer "peter" , også ka vi jo alle 3 tage i svømmehallen sammen, så vil thea pludselig alligevel ik sove hos mormor. 

Det er sket 2 gange nu, og ka se at min mor bliver rigtig ked af, pluds at thea bliver skuffet. Hun siger selv, at det er fordi hun vil ha mormor for sig selv, men sådan fungerer tingene jo bare ik. Min mor ska self ha lov til at nyde tiden med sin kærste, de dage de ka ses. 

Hva hulen gør vi lige?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Newsence

I bliver nød til at gøre det klart for Thea at Peter hører til familien...

Forstod jeg rigtigt at hun er 6 år?? Så må hun få afvide at hvis hun laver aftaler så overholder hun dem... Self skal hun ikke tvinges men prøv i det små at lærer hende at når hun siger ja til at komme til mormor så skal hun overholde den..

Lige nu bestemmer hun og straffer mormor og det er ikke ok... Så næste gang hun spørger så sig: det kan du godt men Peter må også godt være der, så hvis du ikke vil være sammen med Peter så kan du ikke lave en aftale( i et sprog du ved hun forstår self)

Måske skal I i stedet alle være hos mormor hvor Peter er der, så hun vender sig til hans tilstedeværelse... Ja self vil hin have mormor for sig selv.. Men lige som at forældre ikke bare kan fjerne den nye baby skal Thea lære at man ikke bare kan fjerne Peter

Anmeld

16. juni 2014

StineW79

newsence skriver:

I bliver nød til at gøre det klart for Thea at Peter hører til familien...

Forstod jeg rigtigt at hun er 6 år?? Så må hun få afvide at hvis hun laver aftaler så overholder hun dem... Self skal hun ikke tvinges men prøv i det små at lærer hende at når hun siger ja til at komme til mormor så skal hun overholde den..

Lige nu bestemmer hun og straffer mormor og det er ikke ok... Så næste gang hun spørger så sig: det kan du godt men Peter må også godt være der, så hvis du ikke vil være sammen med Peter så kan du ikke lave en aftale( i et sprog du ved hun forstår self)

Måske skal I i stedet alle være hos mormor hvor Peter er der, så hun vender sig til hans tilstedeværelse... Ja self vil hin have mormor for sig selv.. Men lige som at forældre ikke bare kan fjerne den nye baby skal Thea lære at man ikke bare kan fjerne Peter

Det er endelig også det vi har gjort. Men alligevel så får hun kolde føder når vi så ska til at køre hjem. Og det er ret synd for dem begge 2.

Thea har de sidste par år, sovet hos mormor et par gang pr mdr, også har de holdt fri sammen dagen efter. Så ka jo godt forstå at det er en stor omvæltning for hende, og at hun self ska ha tid til at lære ham at kende! Vh stine

Anmeld

16. juni 2014

Pikku Myy

StineW79 skriver:

Ja min far døde jo for mange år siden, så det betyder at mine unger ik har nogen morfar. Min dejlige mor har på de 9 år min far har været død, kun haft en kæreste, som hun var sammen med i 3 år. 

Nu har min mor så mødt en ny, rigtig flik mand. " problemet" er så bare at Thea på snart 6 år åbenbart er blevet lidt jalus, på mormors nye kæreste..

Thea og mormor har altid været gode til at lave  ting sammen, så som overnatninger, svømmehal osv.

Nu har thea i LANG tid spurt, må jeg ik snart komme ned til mor og sove? Jo jo det må hun da gerne. Hvis så hun får at vide, at men i morgen kommer "peter" , også ka vi jo alle 3 tage i svømmehallen sammen, så vil thea pludselig alligevel ik sove hos mormor. 

Det er sket 2 gange nu, og ka se at min mor bliver rigtig ked af, pluds at thea bliver skuffet. Hun siger selv, at det er fordi hun vil ha mormor for sig selv, men sådan fungerer tingene jo bare ik. Min mor ska self ha lov til at nyde tiden med sin kærste, de dage de ka ses. 

Jeg ser nok lidt anderledes på det. Jeg synes I skal passe på med at Peter ikke bliver ham der tog Mormor væk fra din datter. Hvad er der i vejen for at din mor og din datter tilbringer noget tid sammen uden Peter som de plejer. Ikke at Peter slet ikke må være der, men måske kunne de tage i svømmehallen som i gamle dage, og så kunne Peter have maden klar når de kom hjem. Måske i form af en picnic, så han også kom med noget hyggeligt.

Din datter kender ikke Peter, så det må da være ekstremt grænseoverskridende at han pludselig skal deltage i alle hendes tætte oplevelser med hendes mormor.

Giver det mening? Synes jeg har lidt svært ved at få det formuleret ...

Anmeld

16. juni 2014

Bak

Pikku Myy skriver:

Jeg ser nok lidt anderledes på det. Jeg synes I skal passe på med at Peter ikke bliver ham der tog Mormor væk fra din datter. Hvad er der i vejen for at din mor og din datter tilbringer noget tid sammen uden Peter som de plejer. Ikke at Peter slet ikke må være der, men måske kunne de tage i svømmehallen som i gamle dage, og så kunne Peter have maden klar når de kom hjem. Måske i form af en picnic, så han også kom med noget hyggeligt.

Din datter kender ikke Peter, så det må da være ekstremt grænseoverskridende at han pludselig skal deltage i alle hendes tætte oplevelser med hendes mormor.

Jeg er enig med dig Synes også de skal bevare alenetid.
Og så kan hun langsomt lære den nye mand at kende.

Anmeld

16. juni 2014

StineW79

Pikku Myy skriver:

Vi vil nemlig rigtig gerne passe godt på " Peter" så han ik ender med at være skurken, der tog mormor.

Vi spiser sammen med mormor ca 1 gang om ugen, bare os, min søster og svoger. Ud over det laver vi stadig de samme ting sammen med min mor, som vi altid har gjort. De ting med "Peter" er ligesom extra ting, så de/vi ka lære hinanden bedre at kende. Vh stine

Anmeld

16. juni 2014

StineW79

Bak skriver:

Jeg er enig med dig Synes også de skal bevare alenetid.
Og så kan hun langsomt lære den nye mand at kende.

De ting hvor han er med, er ligesom extra ting, udover de ting de altid har lavet sammen. Det er ting så de/ vi ka lære ham at kende. Vi er også med til de fleste af tingene.

Udover det spiser vi med mormor ca en gang om ugen som vi plejer, og laver alt det som vi/de plejer at lave sammen. 

Syntes det er ret svært for vil jo gerne, at thea også bliver glad for ham. Vh stine

Anmeld

16. juni 2014

Bak

StineW79 skriver:

De ting hvor han er med, er ligesom extra ting, udover de ting de altid har lavet sammen. Det er ting så de/ vi ka lære ham at kende. Vi er også med til de fleste af tingene.

Udover det spiser vi med mormor ca en gang om ugen som vi plejer, og laver alt det som vi/de plejer at lave sammen. 

Syntes det er ret svært for vil jo gerne, at thea også bliver glad for ham. Vh stine

Okay på den måde Det havde jeg ikke lige forstået af dit indlæg.
Det lyder som en svær balance. Kan godt forstå din datter har svært ved det, men på den anden side er hun jo nødt til at acceptere det. Er din mors kæreste flyttet ind, eller er det ikke så seriøst endnu? Synes der er lidt forskel på, om han også bor der.

Anmeld

16. juni 2014

StineW79

Bak skriver:

Okay på den måde Det havde jeg ikke lige forstået af dit indlæg.
Det lyder som en svær balance. Kan godt forstå din datter har svært ved det, men på den anden side er hun jo nødt til at acceptere det. Er din mors kæreste flyttet ind, eller er det ikke så seriøst endnu? Synes der er lidt forskel på, om han også bor der.

Nej de har kendt hinanden i ca 5-6 mdr'er. De bor hver for sig, og ses ca 1 gang i ugen, 2 når det ka lade sig gøre. De arbejder stadig begge, så de er jo nød til at udnytte de dage de ka ses.

Feks i dag, sku thea ha sovet hos mormor, og havde fået at vide at "Peter" kommer i morgen eftermiddag. Ok siger hun, det vil hun gerne. Da vi så ska hjem fra mormor vil thea alligevel ik sov dernede. Når vi spørg hvorfor ik, svare hun, at det er fordi hun bare vil ha mormor for sig selv. Øv øv! Vh stine

Anmeld

17. juni 2014

2721

StineW79 skriver:

Jeg ville nok respektere at hun ikke føler sig klar til at lukke Peter ind.
Hvis mormor og Peter mener det seriøst, så skal det ok nok komme med tiden. Jeg ville tage den med ro og lade vær med at presse på iforhold til at Peter skal komme og deltage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.