Er min baby underlig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2014

MetteS81

Anonym skriver:

Tusind tak  Som mor begynder man jo at tænke med det samme  Og tager det meget personligt når man får sådan en kommentar.

Det kan jeg godt forstå, havde gjort det samme selv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hi hi hi det løftede humøret  Ja den kommentar ville jeg gerne havde fyret af, synd jeg bare gik med min sårede stolthed. 

Det er også nemt at finde på hvad man ville have sagt bagefter

Anmeld

10. juni 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Var en tur i Føtex hvor en ældre dame begynder at pludre til min datter på 10 uger. Da jeg så skak til at betale siger hun diskret "hun ser altså lidt sjov ud den lille, men det vokser hun nok fra, hellere vokse sig smuk, end omvendt"  Nu har det generet mig hele dagen for synes min pige er helt normal ??? Er jeg blændet af en mors syn på sin baby ??? Er hun underlig at se på ??? Vær ærlig!

Hold op med at lytte til hende, din lille skat er lækker lige til at bide i

Monica

Anmeld

10. juni 2014

Mami

M (: skriver:

Synes det er en rigtig lille lækkermås du har..

Må jeg gerne spørge om han er præmatur (ligesom min søn)? 

Ja det er han han er født 32+2 og du må gerne spørge

Anmeld

10. juni 2014

--pige 87--

Nej hun ser sød ud!:-)

Jeg har selv to børn, en på 4 år og 6 mdr og tro mig jeg har også fået mange mærkelige blikke, kommentarer hvor man bare tænker at det er dem der er noget galt med.

Hører tit den der med neeeej en sød pige eller sådan selvom han ligner en dreng og er helt i blå men altså det også mest børn og gamle mennesker, men blev da også lidt stødt over en gammel dame kaldte min dreng for dukke barn engang ??

Der var faktisk også engang et par som sagde man må da håbe barnet har fars gener eller noget i den stil fordi de vist mente jeg var for bleg eller sådan noget (har nogle rigtig kønne børn, får jeg tit af vide) men nu er jeg helt almindelig dansker lys med fregner, leverpostej farvet hår og og ja alm lys hud??? Men hører ofte for at ej hvor er man bleg eller noget i den stil??? Folk er sgu virkelig forfærdelige nogle gange og mentaliteten overfor fremmede herhjemme er ret skidt (med det mener jeg at jeg personligt aldrig selv kunne finde på at sige noget til andre, men selv har jeg da hørt på en del) synes det noget mærkeligt noget

Men kan godt forstå du blev såret når det er din lille pus!! En enkelt gang blev jeg såret det var faktisk af min egen familie lige da min søn nr 2 kom ud så sagde de ej han har en kløft osv osv (og det typisk i stedet for smile huller og sån) selv havde jeg ikke engang set det, så bare hans smukke ansigt men selvom de mente det positivt så tog jeg det ikke sådan, og var også tæt på tårerne der, vi er meget sårbare med vores små

Anmeld

10. juni 2014

--pige 87--

Eller en anden gang hvor jeg havde sat barnevognen 2 meter væk fra en bager (for netop ikke at stå i vejen for andre) det var der åbenbart også nogle fjolser der skulle kommentere at det kunne man da ikke osv, og en anden gang en totalt underlig dame der også sagde noget i stil med min store dreng skulle flytte sig (han gik lige ved siden af mig og var massere af plads!) tro mig nej er også blevet chokeret mange gange men tænker lidt folk må da ha det rigtig dårligt med sig selv siden de har behov for at være sådan overfor andre altså ?? men forfærdeligt! Nå ja ikke at det slemt men så hører jeg også tit nej hvor har han meget hår eller nej hvor har han lange øjenvipper, eller hvor er han dog lang og slank?? Sys det så mærkeligt at man skal studere ens barn til punkt og prikke og nærmest bare skal finde noget de kan sige

Anmeld

10. juni 2014

M (:

Ja det er han han er født 32+2 og du må gerne spørge

Uden at skulle forsvare den gamle dames Down-kommentar, tror du så ikke, at det er det, hun er blevet forvirret over? Altså, at præmature ofte har nogle lidt anderledes træk end de mature børn, og så har hun fået forvekslet de træk med downs?

(og nej, jeg siger ikke, at din søn ser syndromsuspekt ud, han er da SÅ sød, men han har, efter min mening, enkelte af de præmature træk )

Uha, det er svært at formulere sig så det ikke bliver misforstået.. 

Anmeld

10. juni 2014

Mami

Uden at skulle forsvare den gamle dames Down-kommentar, tror du så ikke, at det er det, hun er blevet forvirret over? Altså, at præmature ofte har nogle lidt anderledes træk end de mature børn, og så har hun fået forvekslet de træk med downs?

(og nej, jeg siger ikke, at din søn ser syndromsuspekt ud, han er da SÅ sød, men han har, efter min mening, enkelte af de præmature træk )

Uha, det er svært at formulere sig så det ikke bliver misforstået.. 

Aner det ikke men det kan sagtens være, syntes dog stadig ikke han ligner en med Downs, og det var den specifikke ting hun nævnte  og så var hun ret ung tilmed, hun kunne have spurgt i stedet for at slå fast 

Anmeld

10. juni 2014

M (:

Mami skriver:

Aner det ikke men det kan sagtens være, syntes dog stadig ikke han ligner en med Downs, og det var den specifikke ting hun nævnte  og så var hun ret ung tilmed, hun kunne have spurgt i stedet for at slå fast 

Helt enig i, at hun burde have spurgt i stedet for at antage! Og nej, jeg synes heller ikke han ligner et barn med downs overhovedet! 

Anmeld

10. juni 2014

Mami

M (: skriver:

Helt enig i, at hun burde have spurgt i stedet for at antage! Og nej, jeg synes heller ikke han ligner et barn med downs overhovedet! 

Ja men jeg går ud fra hun var mærkelig, for ingen har nogensinde sagt noget i den stil efterfølgende  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.