Han kom mega mega fuld hjem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Tusinde tak for alle jeres svar. Har sat dej over til burgerboller og handlet bacon og cola i massevis. Kan for alt i verden godt unde min mand at skeje ud og er sikker på at de moralske eller pinlige tømmermænd er slemme nok i forvejen, så tror min kommentar bliver holdt til en kort bekymring.. Tanken om at han ikke kom hjem til os igen er ulidelig, men der skete heldigvis ikke noget.. Håber I får en god dag :-)

Ja tømmermænd bliver der garanteret nok af.

Jeg var godt nok også blevet bekymret, især når det var et rent held(læser jeg det som) at hans venner fandt ham og fulgte ham hjem. Jeg synes godt du kan lade ham vide at det skar lidt i hjertet(måske bare en anden dag).

Jeg har selv en mand der er taget på herretur nu her til formiddag. Men jeg har sagt at jeg rigtig gerne vil hente ham engang i nat.

Ofte når man bliver ked af det eller bange reagerer man jo ved at blive lidt sur eller irriteret, så kan sagtens forstå din reaktion. Du reagerede blot som en bekymringsfuld kæreste(hader ordet kone/hustru, så bruger det andet ord)

God bedring med ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

Røverdatter

Pikku Myy skriver:

Så bliver du nok nødt til at forholde dig til at vi er rigtig mange der har forstået det på en anden måde end det var ment. Modtageren bestemmer budskabet

Ikke på noget tidspunkt skriver jeg at jeg ikke kan forholde mig til jeres forståelse af mit indlæg. Vi har heldigvis alle forskellige former for humor.

En forfatter har altid en hensigt/budskab med sin tekst og den kan fortolkes (/bestemmes) på mange måder af læserne. Men forfatterens hensigt og/eller budskab vil altid være den oprindelige i forhold til forfatteren. Det samme gør sig gældende her.

Anmeld

8. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Røverdatter skriver:

Ikke på noget tidspunkt skriver jeg at jeg ikke kan forholde mig til jeres forståelse af mit indlæg. Vi har heldigvis alle forskellige former for humor.

En forfatter har altid en hensigt/budskab med sin tekst og den kan fortolkes (/bestemmes) på mange måder af læserne. Men forfatterens hensigt og/eller budskab vil altid være den oprindelige i forhold til forfatteren. Det samme gør sig gældende her.

Om det var seriøst eller humoristisk ment, så sidder der stadig en person bag indlægget om den anden episode og er knust over, at kæresten har forladt hende. Jeg ville godt nok være ked af det, hvis baggrunden for min ulykkelige situation - selvforskyldt eller ej - blev brugt som eksempel på, at "det kunne være meget værre". 

Man kan henvise til fiktive episoder eller til personer, hvis historier man kender fra pressen, men der er ikke meget tryghed i et forum som dette, hvis man risikerer, at ens betroelser bruges på denne måde. 

Anmeld

8. juni 2014

Kløver

Er man ikke ordentlige mennesker hvis man skejer ud engang imellem? 

Vi går aldrig i byen og drikker sjældent, men når din mand nu en enkelt gang får en tur ude, tænker jeg det er sværere at styre sig, var for nyligt til rund fødselsdag hvor vores forældres generation var dem som blev mest fulde og en endte endda med armen i gips i min 6 uger 

kan godt forstå du er bekymret, men heldigvis kom han hjem i god behold

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Er man ikke ordentlige mennesker hvis man skejer ud engang imellem? 

Vi går aldrig i byen og drikker sjældent, men når din mand nu en enkelt gang får en tur ude, tænker jeg det er sværere at styre sig, var for nyligt til rund fødselsdag hvor vores forældres generation var dem som blev mest fulde og en endte endda med armen i gips i min 6 uger 

kan godt forstå du er bekymret, men heldigvis kom han hjem i god behold

Øh jo self er man et ordentligt menneske fordi man går i byen og skejer ud.. Hentydede til at han sov på en bænk i en park alene der ikke er jordens skønneste sted en mørk nat. Der har ordentlige mennesker ikke noget at gøre alene, sovende om natten..

Anmeld

8. juni 2014

Kløver

Anonym skriver:

Øh jo self er man et ordentligt menneske fordi man går i byen og skejer ud.. Hentydede til at han sov på en bænk i en park alene der ikke er jordens skønneste sted en mørk nat. Der har ordentlige mennesker ikke noget at gøre alene, sovende om natten..

Var jo ikke til at vide, og er jo hvad der sker, og han kom da heldigvis godt hjem. Men selvfølgelig ikke smart, for nogle kunne jo ha taget hans pung og telefon

Anmeld

8. juni 2014

Røverdatter

Mor og meget mere skriver:

Om det var seriøst eller humoristisk ment, så sidder der stadig en person bag indlægget om den anden episode og er knust over, at kæresten har forladt hende. Jeg ville godt nok være ked af det, hvis baggrunden for min ulykkelige situation - selvforskyldt eller ej - blev brugt som eksempel på, at "det kunne være meget værre". 

Man kan henvise til fiktive episoder eller til personer, hvis historier man kender fra pressen, men der er ikke meget tryghed i et forum som dette, hvis man risikerer, at ens betroelser bruges på denne måde. 

Betroelser på et åbent forum vil altid være risikabelt, og nu vil jeg jo helst ikke køre tråden så meget af sporet, som i allerede har været gode til (vender tilbage til dette senere i indlægget), MEN når man som ts i anden episode ændrer forklaringer, overhovedet ikke svarer på kritik og til slut giver udtryk for at hende og manden er sammen igen, så føler jeg ikke at nogen kan lide last af, at min kommentar til denne tråd kan kobles på en anden tråd, men at denne kommentar er helt reel i forhold til netop denne tråd (bare med en humoristisk vinkel).

Desuden er jeg udmærket godt klar over, at der sidder personer bag hvert indlæg. Og igen - hvis man vælger at udgive dele af sig selv og sin historie må man tage det hele med. Du skriver selv at dette er et åbent forum.

I forhold til at køre tråden af sporet, så var min allerførste kommentar måske starteren til dette (dog uden at dette var min intention), men derfor er det da ikke ensbetydende med at vi bare skal køre den ud på et spørgsmål om etik og moral. Det må du (og jer andre, selvfølgelig) hjertensgerne oprette en ny tråd omkring, og så vil jeg da gerne komme med input.

Anmeld

8. juni 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan udmærket godt forstå din bekymring...

Jeg har den selv, og når jeg bliver bekymret, så bliver jeg sur... Sur fordi jeg er bange for at noget vil ske....

Jeg tror også, at jeg er meget pylret på dette punkt... 

Han må gerne drikke, men jeg vil jo helst ikke have der sker noget....

Hvis jeg havde været sammen med ham i hans unge dage, ja, så ville jeg nok dø af bekymring....

Jeg synes det er SÅ fedt, at du forkæler ham!!!  

Anmeld

8. juni 2014

Laulund87

Puha jeg var altså også blevet bekymret hvis min mand fortalte at han havde sovet på en bænk, måske jeg er pylret

Ellers må han hjertens gerne tage i byen og drikke sig hammer lam, vi tager da også i byen sammen, men vil gerne have at han er sammen med nogle venner og at han selvfølgelig kommer sikkert hjem. Dvs bliver kørt

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Puha jeg var altså også blevet bekymret hvis min mand fortalte at han havde sovet på en bænk, måske jeg er pylret

Ellers må han hjertens gerne tage i byen og drikke sig hammer lam, vi tager da også i byen sammen, men vil gerne have at han er sammen med nogle venner og at han selvfølgelig kommer sikkert hjem. Dvs bliver kørt

Præcis. Kunne han bare have sat sig ind i en taxa og fremstammet sin adresse kunne jeg bare komme ned og betale, og så ville jeg være helt rolig i sindet. Men sådan gik det ikke, og det er også ovre nu, men er bare så glad for at det var nogle venner der gik hjem fra samme fest, har den ene senere fortalt da jeg mødte ham i rema, og at det ikke var nogle vidt fremmede der ville ham noget ondt. Og heldigt det forresten også var en så mild sommernat!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.