Ved i ikke er læger, men har været syg længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2014

aarhusmor

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

Kamulla

aarhusmor skriver:

søg på CC398 symptomer på google, men der er lidt her:

http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/M/Methicillin%20resistente%20Staphylococcus%20aureus.aspx

Okay tak.. Ser nu kun bylder som et fælles symptom... Mener også at bylder er tegn på infektion... Håber og tror ikke det er det samme... Men ringer til VL hvis jeg får det værre, ellers konsulterer jeg egen læge tirsdag... Tak for info og hjælp 

Anmeld

6. juni 2014

aarhusmor

Kamulla skriver:

Okay tak.. Ser nu kun bylder som et fælles symptom... Mener også at bylder er tegn på infektion... Håber og tror ikke det er det samme... Men ringer til VL hvis jeg får det værre, ellers konsulterer jeg egen læge tirsdag... Tak for info og hjælp 

god bedring

Anmeld

6. juni 2014

ESV

Kamulla skriver:

Hej piger... Som overskriften siger så ved jeg i ikke er læger, men kunne alligevel være en derude havde haft samme symptomer mm. Google giver altid en dødsdom og lægen åbner først tirsdag..

1. Jeg bliver pludseligt meget syg over natten med den slemmestehalsbetændelse hidtil.. (Har lidt af mange før i tiden men var bakteriel) jeg har skiftende temperaturer på 38,6-41 over 5 dage, dag 3 er jeg døden nær føler jeg, og får slæbt mig selv og sønnen hele vejen hen til VL, som kunne konstaterer at jeg trods febernedsættende havde over 38 i feber.. Jeg sveder alt igennem 4 gange i døgnet alle dage og er tørstig som aldrig før

2. Jeg er rask efter de 5 dage... Eller i bedring.. 5 dage efter er jeg til fødselsdag og må gå ind og ligge mig kl 21 da jeg begynder at styrt fryse og få kradsen i halsen igen... Kigger hele natten og kan ikke finde ro eller få varmen

3. Næste morgen er jeg ok, men nu er den gal igen her 9 dage siden sidste feber anfald... Begyndte igår med at fryse ukontroleret, vågnede idag med ømhed i kroppen, og nu kradsen i halsen igen... Ikke dicideret ondt, men kradsende følelse og fornemmelsen af noget man har lyst til at skulle synke væk... Jeg fryser igen og er utilpas... 

Oven i alt i denne periode har jeg været så træt så træt atjeg har svært ved at holde mig vågen, og min blære er følsom.. Vågner meget tidligt pga ømhed i blæren og har jeg ellers ikke gjort før i tiden..

ej det blev langt... Skal self nok ringe til lægen ligemeget hvad på tirsdag... Vil bare høre

Jeg ville altså ikke vente til tirsdag min første tanke var faktisk en omgang kysse syge, har du haft det før?

Rigtig god bedring

Anmeld

7. juni 2014

Kamulla

ESV skriver:

Jeg ville altså ikke vente til tirsdag min første tanke var faktisk en omgang kysse syge, har du haft det før?

Rigtig god bedring

Hmm nej snakkede vl også om men det vil kræve feber og halsbetændelse der varer mere end 7 dage.. og min første tur sluttede efter 5 dage.. og vl sagde jeg skulle til egen læge hvis det ikke var stoppet fredagen efter... og hvad jeg læser mig frem til så er det vedvarende feber og ikke on off samt det med ondt i halsen??

Anmeld

7. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænkte faktiske også lige kyssesyge. Rigtig god bedring. Vh stine

Anmeld

7. juni 2014

Kamulla

StineW79 skriver:

Jeg tænkte faktiske også lige kyssesyge. Rigtig god bedring. Vh stine

Uha det håber jeg ikke... Mange tak

Anmeld

7. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Kamulla skriver:

Uha det håber jeg ikke... Mange tak

Ka huske at min søster var rigtig syg længe, med kyssesyge, da hun gik i gym.

Lægen var ved at ville tjekke thea for det den anden dag, da hun også havde alle dine symptomer, men lod alligevel vær, da hun kun er 5 1/2 år, og vi ik kendte nogen i nærheden af hende, der har det/ lige har haft det. 

I hvert fald rigtig god beding! Vh stine

Anmeld

7. juni 2014

Krussedulle

Kamulla skriver:

Hej piger... Som overskriften siger så ved jeg i ikke er læger, men kunne alligevel være en derude havde haft samme symptomer mm. Google giver altid en dødsdom og lægen åbner først tirsdag..

1. Jeg bliver pludseligt meget syg over natten med den slemmestehalsbetændelse hidtil.. (Har lidt af mange før i tiden men var bakteriel) jeg har skiftende temperaturer på 38,6-41 over 5 dage, dag 3 er jeg døden nær føler jeg, og får slæbt mig selv og sønnen hele vejen hen til VL, som kunne konstaterer at jeg trods febernedsættende havde over 38 i feber.. Jeg sveder alt igennem 4 gange i døgnet alle dage og er tørstig som aldrig før

2. Jeg er rask efter de 5 dage... Eller i bedring.. 5 dage efter er jeg til fødselsdag og må gå ind og ligge mig kl 21 da jeg begynder at styrt fryse og få kradsen i halsen igen... Kigger hele natten og kan ikke finde ro eller få varmen

3. Næste morgen er jeg ok, men nu er den gal igen her 9 dage siden sidste feber anfald... Begyndte igår med at fryse ukontroleret, vågnede idag med ømhed i kroppen, og nu kradsen i halsen igen... Ikke dicideret ondt, men kradsende følelse og fornemmelsen af noget man har lyst til at skulle synke væk... Jeg fryser igen og er utilpas... 

Oven i alt i denne periode har jeg været så træt så træt atjeg har svært ved at holde mig vågen, og min blære er følsom.. Vågner meget tidligt pga ømhed i blæren og har jeg ellers ikke gjort før i tiden..

ej det blev langt... Skal self nok ringe til lægen ligemeget hvad på tirsdag... Vil bare høre

Synkebesvær? Og/eller hævet mandler?

Min første idé var kyssesyge.. især fordi du skriver du er træt..

Jeg har kyssesyge (eller har lige haft) og jeg vidste det ikke fordi jeg har ikke været syg.

Kun med hævede mandler og ufattelig træthed!

Rigtig god bedring!

Anmeld

7. juni 2014

tarkoflen

Kamulla skriver:

Hmm nej snakkede vl også om men det vil kræve feber og halsbetændelse der varer mere end 7 dage.. og min første tur sluttede efter 5 dage.. og vl sagde jeg skulle til egen læge hvis det ikke var stoppet fredagen efter... og hvad jeg læser mig frem til så er det vedvarende feber og ikke on off samt det med ondt i halsen??

Da jeg havde kyssesyge havde jeg halsbetændelse og en byld i halsen og jeg havde ikke på noget tidspunkt over 39 i feber og havde ikke halsbetændelse i 7 dage før det blev konstateret! Så jeg ville kontakte Vagtlægen igen, da du skal i behandling for bylderne, det kan være ret farligt hvis du får dem i halsen, da de kan lukke for luftvejene.

Rigtig god bedring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.