Siddepladser til børn ved familietamtam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2014

Mor til Ella

Ciss skriver:

Jeg synes, det er noget mærkelig noget.

Inviterer man folk, så vil man jo gerne, at de skal føle sig velkomne. Og selv, hvis der er dårlig plads, og de mindste må sidde på skødet, så får de da en egen tallerken?

Hvis jeg selv havde inviteret nogen med små børn, og så glemt at dække på til dem, så ville jeg da på stedet finde et par tallerkener og kopper frem og forsøge at finde en løsning...

Der skal være plads til alle, når man inviterer, og hver eneste gæst skal imødekommes ud fra sine behov uanset alder. Min gamle bedstemor var dårlig til bens, så hun skulle sidde et sted, hvor det var nemt at komme på plads med stokken. Små børn har jeg plejet at gøre plads til sammen med forældrerne, for det er gerne det enkleste for alle parter. Større børn har ofte fået plads ved en "børneende" af bordet (eller et eget bord), hvor de er lidt på afstand af sine forældrer og kan sidde sammen med sine venner, for det sætter de gerne mere pris på. Osv. Inviterer man til familiekomsammen uanset årsag, så skal man da tage hensyn til hver enkelt så godt man kan og sørge for at alle føler sig inkluderet og velkommen.

Det kan jo være værts parret har været lidt stresset

Hvorfor ikke bare spørge pænt om der ikke lide er en tallerken og en kop til ungerne? Det er der da ingen der ville se som et problem.

I stedet for at antage at folk ikke kan lide en.

Herre Gud vi er da kun mennesker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2014

Chris86

Synes det noget fis og jeg var blevet en smugle muggen (eller meget)!
Alle her skriver heldigvis ALLE navne på invitationen, og er børnene inviteret med, ja så havde jeg vist min utilfredshed ang. Manglende pladser!

Anmeld

5. juni 2014

Isabella_mor

hvordan lyder invitationen??

Anmeld

5. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Synes det noget fis og jeg var blevet en smugle muggen (eller meget)!
Alle her skriver heldigvis ALLE navne på invitationen, og er børnene inviteret med, ja så havde jeg vist min utilfredshed ang. Manglende pladser!

Ud fra ts beskrivelse, lyder det som et meget lille rum arrangementet blev holdt i. Så kan ikke lade være med at tænke om det virkelig er så slemt børnene skulle sidde på skødet? 

Mon ikke værterne har tænkt at de sikkert vil ned og lege efter kort tid? 

Det med tallerknerne kan være en forglemmelse i kampens hede. Hvorfor ikke blot bede om nogen tallerkner og så er den skid slået. Så kan alle sidde og hygge sig i stedet for st sidde og være muggen. 

Anmeld

5. juni 2014

CaWi

Hvis jeres børns navne stod på invitationen, så må man gå ud fra at de har vidst de kom med.
Du skriver der dårligt nok var plads til de voksne omkring bordet. Så er det for mig logisk, at jeres børn sidder på skødet af jer og spiser. De er jo for små til at sidde ved et bord selv.
I kunne bare have bedt om en ekstra tallerken til deres mad.
At du ikke vil sætte dit barn på gulvet, det må jo være op til dig selv. Har aldrig hørt om nogen der ikke tog hensyn til små børn på gulvet.

Summa summarum: jeg synes din reaktion er en anelse overdrevet.

Anmeld

5. juni 2014

ano14316

Anonym skriver:

Vi havde selv stol med til den lille og handysitt til den store, men der var ikke plads til dem omkring bordet og der var ikke ret meget plads udenom bordet heller

Det med en tallerken, jo det kunne vi godt men det gjorde vi ikke, jeg tror bare jeg fokuserede på at hygge med ungerne så de ikke skulle føle der var noget galt.

Jeg er rigtig skuffet og faktisk rasende på dem, hvad bilder de sig ind, vores børn er sgu ligeså meget familie som os, og de var jo inviteret.

Kan det være fordi der simpelthen ikke var plads og det var den løsning de kunne komme på for at få plads til alle? 

Vi bor selv småt, og nogen gange må der alternative løsninger til.. 

Jeg kan bare slet ikke se hvad de som værter har ville opnå i negativ forstand hvis ikke der er en logisk forklaring.. 

Anmeld

5. juni 2014

ano14316

Vi sad allerede tæt omkring bordet, så der var ikke plads, jeg tror simpelthen de har tænkt vi har inviteret for mange gæster iforhold til pladsen og så har de tænkt pyt de små børn kan sætte ved deres mor og far.

Men okay jeg gætter bare

Det lyder da som et rigtig godt bud.. 

Og det synes jeg da ikke er noget at blive rasende og skuffet over.. 

Hvor der er hjerterum, er der husrum.. Og hvor der er vilje er der vej.. 

Det vigtigste for dem var trods alt at se jer alle, og så må resten løse sig.. 

Alternativt skulle i jo være inviteret uden børn.. 

Hvad ville du have haft at de skulle have gjort anderledes? Lavede en tilbygning i dagens anledning, så der var plads til dine børn ved bordet og til at lege? 

Anmeld

5. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vi sad allerede tæt omkring bordet, så der var ikke plads, jeg tror simpelthen de har tænkt vi har inviteret for mange gæster iforhold til pladsen og så har de tænkt pyt de små børn kan sætte ved deres mor og far.

Men okay jeg gætter bare

Det ville da også være mit gæt, og det ville på ingen måde kunne hidse mig op eller få mig til at spekulere i, at mine børn ikke var velkomne. Hvorfor tillægge sin familie de værste motiver? 

Anmeld

5. juni 2014

TNBC

Mor11 skriver:

Det er nok forskelligt. I vores familier er dem med store/ingen børn altid lidt i tvivl om hvorvidt de skal dække op til vores dreng, enten fordi de ikke har en ordenligt stol til ham eller fordi de ikke ved om det overhovedet passer med hans spisetider eller han måske skal sove ect ect. Så der er da tit bare dækket op til alle andre, og så  spørger vi da bare og så bliver der lavet plads til vores dreng, hvis det er nødvendigt. 

Men jeg VED så også 150% at vores dreng er mere end velkommen, så det er absolut ikke derfor der ikke altid er en plads. 

Nu har jeg 7nevøer og niecer(den tætte familie) under 12, så der er altid børnebord.

nu havde jeg ikke læst at det var et lille rum ts´familietamtam var i, så er det faktisk ok, fordi så er det ikke fordi de ikke ville dække op til børnene, men der er jo bare ikke plads, og så er det lettere for de små børn at sidde på skødet.

Jeg tænker mere at hvis der er pladsen til det, så synes der i hvert skal være en plads til dem, så kan man jo selv bestemme om man ville bruge den.

Men jeg ville nok blive lidt skuffet, hvis der ikke var dækket til mit barn, men jeg ville ikke blive rasende, men bare spørge om der ikke kunne laves en plads til.

Anmeld

5. juni 2014

TNBC

Anonym skriver:

Men okay jeg gætter bare

Når du siger at I allerede sidder så tæt, så forstår jeg faktisk godt værtsparret. De vil jo gerne have alle deres gæster med, og når I er de eneste med små børn, så har de nok tænkt at det var ok, at de sad hos jer, så alle de voksne og teenagere, havde en stol at sidde på.

Jeg tror helt sikkert ikke at de har gjort det for at være uforskammet, men bare ikke tænkt over at sige det til jer. Men du sagde jo heller ikke noget, men hvor havde du forestillet dig at dine børn skulle sidde, hvis der ikke er mere plads. Og hvorfor kan børnene ikke lege på gulvet? Jeg regner ikke med at de andre gæster sparker til dem.

(Uhh skiftede lige helt retning med min mening)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.