Siddepladser til børn ved familietamtam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2014

Mumto3

Vi har lige været til familietamtam, hvor der var siddepladser til vores børn , men ikke til to andre børn var henholdsvis 2 og 4 år. Der fik forældrene at vide; I bliver nød til at sidde med dem på skødet, og det var ikke noget problem! Mine børn blev trætte af at sidde ved bordet, og så var der pladser frie, og så flyttede vi lidt rundt.

Jeg synes ikke det er uforskammet og jeg tror ikke familien har tænkt: Vi gider ikke se dem, hvordan kan vi vise at de ikke er velkomne? Nå, ja, vi kan lade være med at give børnene siddepladser, så kommer de nok ikke en anden gang.

Selvfølgelig er I velkommen!!! Det er jo derfor I er blevet inviteret også med jeres børn!

(nå, jeg kender dem ikke, så ved selfølgelig ikke hvorfor de gør som de gør, men nu har jeg skrevet hvad jeg tænker)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2014

TNBC

Mor11 skriver:

Men spurgte du til det? Det kunne jo være en tanketorsk. Eller også vidste de måske ikke at i tog stole med. 

Ja det kan være en tanketorsk, men man ved vel hvor mange man har inviteret og dækket op til det? om det er små børn, teenager eller voksne.

Ja det er fint at man kan spørge og man kan rykke sammen, men jeg ville ærligt bliver ked af det, hvis mine børn var inviteret, og jeg så kommer derhen og der ikke er dækket op til dem. Det havde været noget andet, hvis man fortalte i sidste øjeblik at børnene altså kommer alligevel, men ikke når de er inviteret. men jeg ville ikke blive rasende over det, skuffet ville jeg dog.

Anmeld

5. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej jeg ville ikke føle mig uvelkommen, men blot bede om tallerkner til mine børn og så måtte de sidde på skødet. Det tager jo ikke lang tid før de er færdige med at spise og hellere vil lege��

Ellers ville jeg gøre opmærksom på at vi har stole med til ungerne og spørge om vi ikke lige kan finde plads 

Værterne har sikkert ikke tænkt videre over det  de sikkert ikke har nogen børnestole. 

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvis i havde spurgt, kunne man måske godt finde plads til at rykke lidt sammen, eller ungerne kunne få en hjørneplads hver eller lign. 

Synes i hvertfald det er at overdramatisere når i ikke spurgte ad.  

tænk hvis de vitterligt ikke havde tænkt over det, og så går du og tror i ikke er velkomne med børn. Det er da ikke fair. 

Vi sad allerede tæt omkring bordet, så der var ikke plads, jeg tror simpelthen de har tænkt vi har inviteret for mange gæster iforhold til pladsen og så har de tænkt pyt de små børn kan sætte ved deres mor og far.

Men okay jeg gætter bare

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nej jeg ville ikke føle mig uvelkommen, men blot bede om tallerkner til mine børn og så måtte de sidde på skødet. Det tager jo ikke lang tid før de er færdige med at spise og hellere vil lege��

Ellers ville jeg gøre opmærksom på at vi har stole med til ungerne og spørge om vi ikke lige kan finde plads 

Værterne har sikkert ikke tænkt videre over det  de sikkert ikke har nogen børnestole. 

Der var dårligt plads til at lege medmindre de skulle ind i et andet rum, og jeg ville ikke sætte min lille dreng ned og kravle på et gulv fyldt med fødder og stoleben, så vi sad for det meste med ham og det var faktisk lidt anstrengende i længden, var lettet da han skulle sove

Anmeld

5. juni 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Der var dårligt plads til at lege medmindre de skulle ind i et andet rum, og jeg ville ikke sætte min lille dreng ned og kravle på et gulv fyldt med fødder og stoleben, så vi sad for det meste med ham og det var faktisk lidt anstrengende i længden, var lettet da han skulle sove

Jamen så er det vel reelt set fordi der måske ikke er så meget plads hos familien?...

Personligt synes jeg faktisk at det er møg træls at være et sted hvor der er dækket op til børn ved siden af forældre for efter 10 min gider ungerne ikke spise mere og så er der huller over det og ikke til at snakke ordenligt sammen!

Jeg ville aldrig selv føle mig uvelkommen, for så havde de nok ikke inviteret os hvad siger din mand?..

Anmeld

5. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi lod da vores "rende rundt". Det er da bare at sige til selskabet at de skal være opmærksom på et kravlende barn

og så kan man ikke tillade sig at være sur over at hjemmet ikke er børnevenligt.

Anmeld

5. juni 2014

Ciss

Jeg synes, det er noget mærkelig noget.

Inviterer man folk, så vil man jo gerne, at de skal føle sig velkomne. Og selv, hvis der er dårlig plads, og de mindste må sidde på skødet, så får de da en egen tallerken?

Hvis jeg selv havde inviteret nogen med små børn, og så glemt at dække på til dem, så ville jeg da på stedet finde et par tallerkener og kopper frem og forsøge at finde en løsning...

Der skal være plads til alle, når man inviterer, og hver eneste gæst skal imødekommes ud fra sine behov uanset alder. Min gamle bedstemor var dårlig til bens, så hun skulle sidde et sted, hvor det var nemt at komme på plads med stokken. Små børn har jeg plejet at gøre plads til sammen med forældrerne, for det er gerne det enkleste for alle parter. Større børn har ofte fået plads ved en "børneende" af bordet (eller et eget bord), hvor de er lidt på afstand af sine forældrer og kan sidde sammen med sine venner, for det sætter de gerne mere pris på. Osv. Inviterer man til familiekomsammen uanset årsag, så skal man da tage hensyn til hver enkelt så godt man kan og sørge for at alle føler sig inkluderet og velkommen.

Anmeld

5. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Yurie skriver:

Ja det kan være en tanketorsk, men man ved vel hvor mange man har inviteret og dækket op til det? om det er små børn, teenager eller voksne.

Ja det er fint at man kan spørge og man kan rykke sammen, men jeg ville ærligt bliver ked af det, hvis mine børn var inviteret, og jeg så kommer derhen og der ikke er dækket op til dem. Det havde været noget andet, hvis man fortalte i sidste øjeblik at børnene altså kommer alligevel, men ikke når de er inviteret. men jeg ville ikke blive rasende over det, skuffet ville jeg dog.

Det er nok forskelligt. I vores familier er dem med store/ingen børn altid lidt i tvivl om hvorvidt de skal dække op til vores dreng, enten fordi de ikke har en ordenligt stol til ham eller fordi de ikke ved om det overhovedet passer med hans spisetider eller han måske skal sove ect ect. Så der er da tit bare dækket op til alle andre, og så  spørger vi da bare og så bliver der lavet plads til vores dreng, hvis det er nødvendigt. 

Men jeg VED så også 150% at vores dreng er mere end velkommen, så det er absolut ikke derfor der ikke altid er en plads. 

Anmeld

5. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vi sad allerede tæt omkring bordet, så der var ikke plads, jeg tror simpelthen de har tænkt vi har inviteret for mange gæster iforhold til pladsen og så har de tænkt pyt de små børn kan sætte ved deres mor og far.

Men okay jeg gætter bare

Det er da også et fint bud, som i øvrigt stadig overhovedet ikke indikerer at jeres børn ikke var velkomne.  men forstår ikke hvorfor i ikke bare spurgte. Så var du fri for at spekulere over årsagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.