Jeg synes, det er noget mærkelig noget.
Inviterer man folk, så vil man jo gerne, at de skal føle sig velkomne. Og selv, hvis der er dårlig plads, og de mindste må sidde på skødet, så får de da en egen tallerken?
Hvis jeg selv havde inviteret nogen med små børn, og så glemt at dække på til dem, så ville jeg da på stedet finde et par tallerkener og kopper frem og forsøge at finde en løsning...
Der skal være plads til alle, når man inviterer, og hver eneste gæst skal imødekommes ud fra sine behov uanset alder. Min gamle bedstemor var dårlig til bens, så hun skulle sidde et sted, hvor det var nemt at komme på plads med stokken. Små børn har jeg plejet at gøre plads til sammen med forældrerne, for det er gerne det enkleste for alle parter. Større børn har ofte fået plads ved en "børneende" af bordet (eller et eget bord), hvor de er lidt på afstand af sine forældrer og kan sidde sammen med sine venner, for det sætter de gerne mere pris på. Osv. Inviterer man til familiekomsammen uanset årsag, så skal man da tage hensyn til hver enkelt så godt man kan og sørge for at alle føler sig inkluderet og velkommen.
Anmeld