Siddepladser til børn ved familietamtam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du siger der kun er teenagere i familien. Kan det tænkes at det er fordi de ikke har stole til dine små børn så? Altså højstole. 

Min dreng på 2,5 er stadig lige lille nok til at sidde ordenligt ved bordet på en alm stol, så hvis vi er et sted uden højstol, spiser han på skødet af os. Som regel ved vi dog om dem vi skal besøge har en stol, og hvis ikke, tager vi selv en med. 

Spurgte du værterne om de havde glemt pladserne til børnene? Eller gik du bare udfra at det betød de ikke ville se dine børn? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2014

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Kunne I ikke have spurgt om I lige kunne få et par tallerkner mere og en stol (går ud fra I havde børnestol med til den lille?) eller om de kunne få lov at sidde ved sofabordet eller noget?

Umiddelbart tænker jeg at de måske ikke lige har tænkt over de små børn, hvis der kun er teenagere og voksne i familien... Men ellers er det vel også et spørgsmål om lige at få afstemt forventningerne, måske de har tænkt at så små børn normalt ikke ville komme med (jeg ved ikke hvilket arrangement det drejer sig om jo), og så må man jo bare lige sige at man fremover gerne vil have at der er plads til de små også....

Jeg synes det virker som om de ikke har tænkt over det, men er situationen den at de med vilje ikke har inviteret dem eller ikke har ville have dem med, ja så er det lidt mærkeligt (igen afhængig af arrangementet, et bryllup er måske meget normalt man ikke tager børn med til)...

Vi havde selv stol med til den lille og handysitt til den store, men der var ikke plads til dem omkring bordet og der var ikke ret meget plads udenom bordet heller

Det med en tallerken, jo det kunne vi godt men det gjorde vi ikke, jeg tror bare jeg fokuserede på at hygge med ungerne så de ikke skulle føle der var noget galt.

Jeg er rigtig skuffet og faktisk rasende på dem, hvad bilder de sig ind, vores børn er sgu ligeså meget familie som os, og de var jo inviteret.

Anmeld

4. juni 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Du siger der kun er teenagere i familien. Kan det tænkes at det er fordi de ikke har stole til dine små børn så? Altså højstole. 

Min dreng på 2,5 er stadig lige lille nok til at sidde ordenligt ved bordet på en alm stol, så hvis vi er et sted uden højstol, spiser han på skødet af os. Som regel ved vi dog om dem vi skal besøge har en stol, og hvis ikke, tager vi selv en med. 

Spurgte du værterne om de havde glemt pladserne til børnene? Eller gik du bare udfra at det betød de ikke ville se dine børn? 

Stole havde vi selv med men der var bare ikke plads ved bordet til dem

Anmeld

4. juni 2014

SandraXOXO

Kunne det ikke tænkes at være en tanketorsk, og i og med du intet sagde, opdagede de nok ikke der var et problem.
Jeg har da ofte frivilligt siddet med et barn på skødet, delt mad og det. Men ved at hvis jeg havde bedt om stol, mere plads og bestik osv så havde jeg også fået det. Men folk er jo ikke tankelæsere, og folk med teenagere tænker måske ikke lige over at spørge fordi det er så længe siden de selv havde små børn. Hvis du intet har sagt, har de jo ikke en jordisk chance for at vide at du altså ikke var tilfreds.

Anmeld

4. juni 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Kunne det ikke tænkes at være en tanketorsk, og i og med du intet sagde, opdagede de nok ikke der var et problem.
Jeg har da ofte frivilligt siddet med et barn på skødet, delt mad og det. Men ved at hvis jeg havde bedt om stol, mere plads og bestik osv så havde jeg også fået det. Men folk er jo ikke tankelæsere, og folk med teenagere tænker måske ikke lige over at spørge fordi det er så længe siden de selv havde små børn. Hvis du intet har sagt, har de jo ikke en jordisk chance for at vide at du altså ikke var tilfreds.

Måske måske ikke, jeg ved det virkelig ikke, men det kommer ikke til at ske igen, så kommer vi ikke

Anmeld

4. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Stole havde vi selv med men der var bare ikke plads ved bordet til dem

Men spurgte du til det? Det kunne jo være en tanketorsk. Eller også vidste de måske ikke at i tog stole med. 

Anmeld

4. juni 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Men spurgte du til det? Det kunne jo være en tanketorsk. Eller også vidste de måske ikke at i tog stole med. 

Men når der ikke er nogen plads om bordet så er det vel ligemeget om vi havde stole med eller ej

Anmeld

4. juni 2014

Masig

Anonym skriver:

Vi havde selv stol med til den lille og handysitt til den store, men der var ikke plads til dem omkring bordet og der var ikke ret meget plads udenom bordet heller

Det med en tallerken, jo det kunne vi godt men det gjorde vi ikke, jeg tror bare jeg fokuserede på at hygge med ungerne så de ikke skulle føle der var noget galt.

Jeg er rigtig skuffet og faktisk rasende på dem, hvad bilder de sig ind, vores børn er sgu ligeså meget familie som os, og de var jo inviteret.

Altså hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg ikke du ligefrem kan være rasende... Kan godt forstå du er lidt forvirret eller skuffet, men jeg tror bare ikke de har tænkt over det, og hvis du nu havde spurgt stille og roligt om en tallerken til dem, mon så ikke de straks havde fundet en, og mon ikke man også kunne have rykket lidt sammen så der blev plads til dem...

Personligt synes jeg ikke det er det store problem, de har bare ikke tænkt over det, og jeg ville bare grine lidt af det, og prøve at finde pladsen, de var jo trods alt inviteret...

Men kender jo ikke til din familie, så skal ikke kunne udtale mig om, hvad der er sket, men som du beskriver det, virker det bare som en misforståelse... 

Anmeld

4. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Men når der ikke er nogen plads om bordet så er det vel ligemeget om vi havde stole med eller ej

Hvis i havde spurgt, kunne man måske godt finde plads til at rykke lidt sammen, eller ungerne kunne få en hjørneplads hver eller lign. 

Synes i hvertfald det er at overdramatisere når i ikke spurgte ad.  

tænk hvis de vitterligt ikke havde tænkt over det, og så går du og tror i ikke er velkomne med børn. Det er da ikke fair. 

Anmeld

4. juni 2014

stjernehimmel

Man dækker op til det antal der kommer lige meget hvad alder, dog ville en bette bebs jo ikke kunne bruge en plads....

Børn skal sidde selv, og der skal være dækket op til dem....

Ville føle mig MEGET uvelkommen.. og var der ikke blevet dækket op til dem(fordi de havde glemt det)var jeg IKKE kommet igen.. eller inviteret dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.