3. praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2014

Rixer

mor:) skriver:



Tror du ikke at du har misforstået noget. Det er jo ikke sådan at en handler om specialiseringen og en om tvær. Professionelt. De hænger jo gerne sammen. Så skal du lave læringsmål der gerne skal ramme disse kompetencemål, som er ret generelle. Men vær opmærksom på at den sidste netop omhandler din professionsidentiet - apropos det jeg skrev tidligere. 

Dit specialiseringsemne kan godt, men SKAL ikke være et læringsmål.  Du finder ud af i praktikken hvad du vil specialisere dig i og du skal først vælge emne midt i praktikken. Du kan jo ikke så tidligt i forløbet vide hvad den pågældende klub har at byde på. 

 



Det var sådan min underviser fortalte mig at den målrettet indsats var tværprof. element og sådan.. Det kan godt være at jeg har misforstået det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:



Nej, det vil være for tyndt det er mere hvordan jeg sætter det ind til disse 5 læringsmål og den ene er til specialisering og den anden er til tværprof. men jeg husker ikke hvilket er til hvilket

 

a)         Beherske den pædagogiske praksis og bidrage til udvikling og fornyelse f den pædagogiske profession

b)         Yde en målrettet indsats i forhold til en valgt målgruppes behov

c)         Redegøre for, hvordan teoretisk og praksis viden om en målgruppe kan kvalificere grundlaget for pædagogisk virksomhed generelt

d)         Skabe viden gennem deltagelse i, analyse af og refleksion over praksis på baggrund af (videnskabs-) teoretiske forudsætninger og metodiske færdigheder og

e)         Redegøre for egen professionsidentitet og forholde sig til professionens handlegrundlag og udvikling



Men det er jo overhovedet ikke sikkert der er noget tværproffesionelt arbejde i den klub du skal være i - men du kan jo altid se på skolesamarbejdet når nu du også skal have nogle timer på skolen. Så er det oplagt 

målrettet indsats kan da også være et projekt du laver - fx omkring inkluderende relationer. 

Anmeld

6. juni 2014

Rixer

mor:) skriver:



Men det er jo overhovedet ikke sikkert der er noget tværproffesionelt arbejde i den klub du skal være i - men du kan jo altid se på skolesamarbejdet når nu du også skal have nogle timer på skolen. Så er det oplagt 

målrettet indsats kan da også være et projekt du laver - fx omkring inkluderende relationer. 



Når ok, så jeg behøver ingen gang at vælge emne endnu. Jeg troede at jeg skulle vælge emne for at forholde mig til læringsmål, det fik jeg af vide og der er allerede folk der har valgt emne, så er det i hvert fald ikke sagt ordentligt siden jeg misforstår det hehe.

Anmeld

6. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:



Når ok, så jeg behøver ingen gang at vælge emne endnu. Jeg troede at jeg skulle vælge emne for at forholde mig til læringsmål, det fik jeg af vide og der er allerede folk der har valgt emne, så er det i hvert fald ikke sagt ordentligt siden jeg misforstår det hehe.



Nu ved jeg ikke om der er forskellige regler - men det ville undre mig meget hvis man på jeres seminar skal ligge sig fast så tidligt i forløbet. 

Hvis man allerede nu ved man godt vil skrive omkring inklusion til sin specialisering er det selvfølgelig smart at have et læringsmål omhandlende inklusion da man så vil kunne bruge det empiri til sin opgave. 

Anmeld

6. juni 2014

Rixer

mor:) skriver:



Nu ved jeg ikke om der er forskellige regler - men det ville undre mig meget hvis man på jeres seminar skal ligge sig fast så tidligt i forløbet. 

Hvis man allerede nu ved man godt vil skrive omkring inklusion til sin specialisering er det selvfølgelig smart at have et læringsmål omhandlende inklusion da man så vil kunne bruge det empiri til sin opgave. 



ja det vil jeg f.eks. men hvilken er det så der bliver udfyldt der a b c d eller e ?

Anmeld

6. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:



ja det vil jeg f.eks. men hvilken er det så der bliver udfyldt der a b c d eller e ?



Det kommer an på hvordan du formulerer det - oftest vil et læringsmål ramme flere af ckf'erne. Jeg har 4 læringsmål her i min tredje praktik. Alle fire rammer flere af ckf'erne og to af dem opfylder alle i et læringsmål. 

Anmeld

10. juni 2014

Rixer

mor:) skriver:



Det kommer an på hvordan du formulerer det - oftest vil et læringsmål ramme flere af ckf'erne. Jeg har 4 læringsmål her i min tredje praktik. Alle fire rammer flere af ckf'erne og to af dem opfylder alle i et læringsmål. 



Jeg har lige snakket med min vejleder,  hun siger at jeg skal vælge et læringsmål der har noget med speciale at gøre og et med tværprofessionelle det der med skolesamarbejde. . Jeg vil gerne vælge inkluderende relationer men hvad har det med skolesamarbejde at gøre ??

 

Anmeld

10. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:



Jeg har lige snakket med min vejleder,  hun siger at jeg skal vælge et læringsmål der har noget med speciale at gøre og et med tværprofessionelle det der med skolesamarbejde. . Jeg vil gerne vælge inkluderende relationer men hvad har det med skolesamarbejde at gøre ??

 



Ved samarbejdet kan lærer og pædagog netop lave undervisningen mere differentieret. Jeg var med til flere samtænkningstimer. Der var muligjed for at dele børnene lidt op, der var mulighed for at pædagogeb kunne tage nogen med hvor de lavede noget kreativt i tråd med klassens tema.

andre gange sad pædagogen bagerst i lokalet mens læren underviste og hvis der var nogen som var meget forstyrrende var der tid til at pædagogen kunne tage barnet med ud og tage en længere snak med barnet om hvordan det har det idag. De er ikke altid læren har tid til dette, da der jo er andre børn som skal undervises. Det synes jeg er eksempler på at arbejde inkluderende.

Men jeg ved ikke hvordan det ser ud ift. ældre børn. Men det behøver du jo heller ikke at vide nu. Det er derfor det hedder læringsmål. Du lærer det i praktikken. Dibe læringsmål er jo blot hvad du er nysgerrig på, hvad du vil lære i praktikken. 

Anmeld

10. juni 2014

Rixer

Ja rigtigt nok.  

Men det må ikke være på pædagogisk relations niveau det var i praktik 1 men på et niveau hvor jeg rammer ckfer eller den pædagogiske profession

Anmeld

10. juni 2014

Rixer

mor:) skriver:



Ved samarbejdet kan lærer og pædagog netop lave undervisningen mere differentieret. Jeg var med til flere samtænkningstimer. Der var muligjed for at dele børnene lidt op, der var mulighed for at pædagogeb kunne tage nogen med hvor de lavede noget kreativt i tråd med klassens tema.

andre gange sad pædagogen bagerst i lokalet mens læren underviste og hvis der var nogen som var meget forstyrrende var der tid til at pædagogen kunne tage barnet med ud og tage en længere snak med barnet om hvordan det har det idag. De er ikke altid læren har tid til dette, da der jo er andre børn som skal undervises. Det synes jeg er eksempler på at arbejde inkluderende.

Men jeg ved ikke hvordan det ser ud ift. ældre børn. Men det behøver du jo heller ikke at vide nu. Det er derfor det hedder læringsmål. Du lærer det i praktikken. Dibe læringsmål er jo blot hvad du er nysgerrig på, hvad du vil lære i praktikken. 



Jeg er faktisk god til pædagogik praksis 

Hvordan kan jeg lave læringsmål med beherske = noget man er god til eller inkluderende relationer ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.