Ville du gå hos en nyuddannet psykolog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2014

Tip!

Ja en ny uddannet= ny viden og nye øjne...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

twinny

Twinkle little star skriver:

Ja en ny uddannet= ny viden og nye øjne...  

Den hopper jeg med på.

Så ja helt sikkert.

Anmeld

2. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg har svaret nej.

Og det er ikke fordi jeg ikke anerkender dit hårde arbejde både hvad angår studiet, og det hårde arbejde du ligger for dagen for at opnå mere viden.

Jeg har sagt nej pga din alder, jeg kunne ikke tage proffesionelt imod råd hverken til mig selv, som par eller til mine børn, fra en som er yngre OG nyuddannet. Desværre.

Anmeld

2. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja det ville jeg. Erfaring er ikke dårligt. Men du har lært/ lærer en masse teori og kobler det nu sammen med det praktiske, hvor erfarne har mere af det praktiske med sig. 

Nu har jeg selv arbejdet sammen med en medicinstud( med 1 år tilbage) der arbejdede hos os. Hun var da næsten lige så kompetent som den ældste læge der var der. Hun ser jo arbejdet og bruger den viden hun har fået igennem udd. men har ikke så meget erfaring dog. 

Hvis ikke man starter et sted hvordan i alverden skal man så få erfaringen fra?

Synes forresten det er vildt fedt at du tager frivilligt arbejde

Anmeld

2. juni 2014

Clisolka

Ja det ville jeg sagtens kunne gøre - det vigtigste er kemien 

Anmeld

2. juni 2014

tarkoflen

Jeg har svaret måske. Synes der er virkelig mange faktorer der spiller ind og jeg ville have svært ved at betale en mindre formue for at gå ved en psykolog jeg slet ikke havde nogle referencer på. Når det er sagt handler det jo rigtig meget om kemi, så hvis den var der så ville jeg måske godt.

Jeg tror at hende du går hos gør det helt rigtige, i og med hun opbygger sig en kundegruppe mens hun er studerende og derved får noget omtale

Vil du fortælle hvor du går og hvilke udfordringer hun arbejder med? Jeg kender en der leder efter en god psykolog, som kan hjælpe hende med en ret tung bagage, men jeg ved ikke om det er for tungt det hun kommer med. Det ville dog være et forsøg værd for hende at undersøge det nærmere

Anmeld

2. juni 2014

StudPsyk

Mom skriver:

Jeg har svaret nej.

Og det er ikke fordi jeg ikke anerkender dit hårde arbejde både hvad angår studiet, og det hårde arbejde du ligger for dagen for at opnå mere viden.

Jeg har sagt nej pga din alder, jeg kunne ikke tage proffesionelt imod råd hverken til mig selv, som par eller til mine børn, fra en som er yngre OG nyuddannet. Desværre.

Jeg kan sagtens følge dig, derfor synes jeg ikke nødvendigvis det er en god ting, når folk stryger lige igennem fra gym til uni, tager uddannelsen på normeret tid, og kun er midt i tyverne, når de kommer ud på den anden side. Jeg tror ikke (nu er det måske lidt fordømmende, og det beklager jeg) at man nødvendigvis har nået at opnå så meget livserfaring på den tid, og det synes jeg er nødvendigt, når man er i sådan en branche. Jeg kunne teoretisk set have været færdig med mit studie som 24-årig, havde jeg ikke taget 10. klasse, haft sabbatår og barsel x 2. Det synes jeg egentlig er vildt.

Men når det er sagt, så siger alder jo ikke nødvendigvis noget om livserfaring. Når jeg er færdig om 3 år, har jeg masser af livserfaring på grund af de valg jeg har truffet i livet, men det afspejler alderen jo ikke nødvendigvis

Anmeld

2. juni 2014

StudPsyk

tarkoflen skriver:

Jeg har svaret måske. Synes der er virkelig mange faktorer der spiller ind og jeg ville have svært ved at betale en mindre formue for at gå ved en psykolog jeg slet ikke havde nogle referencer på. Når det er sagt handler det jo rigtig meget om kemi, så hvis den var der så ville jeg måske godt.

Jeg tror at hende du går hos gør det helt rigtige, i og med hun opbygger sig en kundegruppe mens hun er studerende og derved får noget omtale

Vil du fortælle hvor du går og hvilke udfordringer hun arbejder med? Jeg kender en der leder efter en god psykolog, som kan hjælpe hende med en ret tung bagage, men jeg ved ikke om det er for tungt det hun kommer med. Det ville dog være et forsøg værd for hende at undersøge det nærmere

Ja, det er hos www.studpsyk-klinikken.dk . Jeg går der ikke med nogen alvorlige issues, det handler for mig om lavt selvværd, negativt tankemønster og en grad af social angst, som jeg prøver at få bearbejdet (hvilket går rigtig godt). Og fremarbejde et større fokus på at jeg er god nok i egenskab af mig selv, og at jeg skal være bedre til at tænke på mig selv Men jeg ville ikke være bange for at henvende mig med alvorlige problemstillinger.

Anmeld

2. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det kommer an på alderen af den nyuddannet person. Jeg ville havd det lidt mærkeligt med at skulle åbnr op og fortælle til en på fx 23år. Det bør være ligegyldigt, men det er det ikke for mig.

Og så tror jeg hvis det var med/til mit barn så ville jeg foretrække en børnepsykolog. Når det gælder mit barn vil jeg være sikker på at personen ved hvad han laver og hvordan man taler med børn. 

Anmeld

2. juni 2014

Troldemommi

Det vigtigste er at kemien er der

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.