Mom skriver:
Først og fremmest rigtig god bedring til din datter!!
Dernæst mener jeg faktisk ikke damen skylder din datter en undskyldning, for hun gjorde jo intet forkert, som jeg læser indlægget stod hun stille da din datter gik forbi?
Når det er sagt, så syntes jeg klart hun skulle have tilbudt sin hjælp til dig og din pige, det havde helt klart været på sin plads, og det kan jeg godt forstår du er rystet over hun ikke gjorde!
Nu er en undskyldning jo ikke kun egnet til når man har gjort noget galt. Hvor mange gange har jeg ikke undskyldt fordi jeg stod "i vejen" for et lille barn der stormede rundt i supermarkedet. Det er da bare noget man gør! Det er en måde at vise at man er et ordentlig menneske.
Ikke, at jeg på nogen måde skal sammenligne et barn med en hund - visse folk hader det - men da jeg forleden gik tur på en villavej med min collie, fløj der en hund ud af et hus, over vejen og satte tandsættet i ham. Ejeren kom flintrende og uden et ord trak han køteren ind og smækkede døren.
Jeg stod der, rystende over hele kroppen. Ikke pga. hunden - den slags sker når man har hund, og min hund så en kat to sekunder efter og havde glemt alt - men pga. ejerens kujonagtige flugt. Man forventer da at folk bliver stående og siger "undskyld" og "skete der noget?" Så får man lejlighed til at sige: "Det gør ikke noget, den slags sker. Der kom jo ikke noget sår. Men tak for omtanken!"
Det er bare god opdragelse. Også i denne historie. Ellers tror man jo at damen brugte cigaretten som våben med vilje. 
Anmeld