Slut med mad om natten, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2014

Giraffen

Bell'star skriver:

Hej piger.

Hvornår er børn "efter bogen" gamle nok til ikke at få flaske om natten mere?
- altså ligesom at de når de er omkring 6måneder burde kunne klare et stræk 5 timer om natten uden mad.

Hvornår kan de så fx få den sidste flaske ved 00-tiden og så ikke mere mad før næste morgen, og hvornår kan de gå hele natten, fra putning og helt til de står op uden mad?

Og her tænker jeg altså på de børn der normalt får flaske/bliver ammet i løbet af natten, og ikke dem, der fra de var meget små, af sig selv sov igennem hele natten uden mad.

vi tog først kampen da hun var 1,5 år - det var simpelthen for hårdt fra 1 år - 1,5 år at tage kampene, når hun sku i vuggestue og vi andre på arbejde.

Så vi tog den i sommerferien. Det hjalp 100% på vores allesammens vaner, at vi var i sommerhus - så hun lærte at: "i sommerhus får man ikke flaske" og så spurgte hun ikke til den da vi kom hjem.

vi forsøgte få gange inden, men kampen var simpelthen ikke det værd. så for os handlede det mere om timing end om alder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2014

Wik

Det er bare så forskelligt, men en kamp kan man tage hvis man vil helt ned til 9 mdr. Men jeg synes det er lidt forskelligt fra barn til barn, nogen sover bare bedre end andre, og man skal heller ikke glemme det tryghedsbehov amning eller flasken opfylder. Her er min datter 1 år og får stadig en gang om natten, vi har det utrolig varmt, og tror hun har brug for en eller anden form for væske i nattens løb stadig. Det kunne da godt være en sutteflaske med vand, men for mig er det et fedt, jeg vågner jo alligvel, og hun virker slet ikke klar til at slippe det endnu, selvom hendes mor er KLAR. Jeg venter en mdr. og ser på situationen igen. Og mit råd er, mærk efter, jeg synes man kan mærke meget på de små, på et tidspunkt tager man måske også en kamp, netop fordi deres søvn er dårlig fordi de får for meget mad i nattetimerne. Mærk efter og tag en beslutning Og held og lykke

Anmeld

1. juni 2014

Wik

Giraffen skriver:

vi tog først kampen da hun var 1,5 år - det var simpelthen for hårdt fra 1 år - 1,5 år at tage kampene, når hun sku i vuggestue og vi andre på arbejde.

Så vi tog den i sommerferien. Det hjalp 100% på vores allesammens vaner, at vi var i sommerhus - så hun lærte at: "i sommerhus får man ikke flaske" og så spurgte hun ikke til den da vi kom hjem.

vi forsøgte få gange inden, men kampen var simpelthen ikke det værd. så for os handlede det mere om timing end om alder

Jeg er fuldstændig enig  

Anmeld

1. juni 2014

AnthonsMor

Bell'star skriver:

Ja, jeg har besluttet at fjerne dn sidste flaske fra på fredag af.
Og efter jeg har "truet" ham med at nu er det snart slut med mad om natten, er han her de sidste par dage igen begyndt at spise sin aftenflaske

Han er lidt over 9måneder.

Det er også fordi han så småt selv er ved at finde ud af, at han faktisk godt kan overleve en hel nat uden at spise

Jo mere bevidste de bliver, jo mere vælger de også til og fra selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.