Slut med mad om natten, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.750 visninger
33 svar
12 synes godt om
29. maj 2014

Bell'star

Hej piger.

Hvornår er børn "efter bogen" gamle nok til ikke at få flaske om natten mere?
- altså ligesom at de når de er omkring 6måneder burde kunne klare et stræk 5 timer om natten uden mad.

Hvornår kan de så fx få den sidste flaske ved 00-tiden og så ikke mere mad før næste morgen, og hvornår kan de gå hele natten, fra putning og helt til de står op uden mad?

Og her tænker jeg altså på de børn der normalt får flaske/bliver ammet i løbet af natten, og ikke dem, der fra de var meget små, af sig selv sov igennem hele natten uden mad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2014

LinLin

Jeg ved ikke hvad "meget små" dækker over, men mine har sovet igennem og derfor ikke fået mad fra 23-6.30 ca, da de var hhv 3 og 4 mdr...

Anmeld

29. maj 2014

Bell'star

LinLin skriver:

Jeg ved ikke hvad "meget små" dækker over, men mine har sovet igennem og derfor ikke fået mad fra 23-6.30 ca, da de var hhv 3 og 4 mdr...

Hehe nej, så lad mig lige omformulere. Jeg mener de børn der ikke af sig selv begynder at sove igennem, men som hver nat vågner for at spise. Hvornår er de gamle nok til at man tager kampen og siger ingen mad om natten længere.

Anmeld

29. maj 2014

LinLin

Bell'star skriver:

Hehe nej, så lad mig lige omformulere. Jeg mener de børn der ikke af sig selv begynder at sove igennem, men som hver nat vågner for at spise. Hvornår er de gamle nok til at man tager kampen og siger ingen mad om natten længere.

Ok - så kan du ikke bruge mit svar

Anmeld

29. maj 2014

Victoria2013

Min datter sov igennem i den forstand, at hun sov mere end 5 timer i streg om natten siden hun var 5-6 uger gammel. Men hun vågnede jo stadig om natten for mad - gerne på et tidspunkt mellem 3 og 5. Hun blev ammet om natten til hun var 9 mdr og 10 dage (så sagde hun fra) og hun kan stadig vågne om natten for lige at få en tår vand og skal så puttes igen (hun er nu næsten 1 år)... 

Som regel sover hun dog igennem nu fra ved 22 tiden til ved 5-6 tiden

Anmeld

29. maj 2014

Trekløver(:

Bell'star skriver:

Hej piger.

- altså ligesom at de når de er omkring 6måneder burde kunne klare et stræk 5 timer om natten uden mad.

Hvornår kan de så fx få den sidste flaske ved 00-tiden og så ikke mere mad før næste morgen, og hvornår kan de gå hele natten, fra putning og helt til de står op uden mad?

Og her tænker jeg altså på de børn der normalt får flaske/bliver ammet i løbet af natten, og ikke dem, der fra de var meget små, af sig selv sov igennem hele natten uden mad.

Min datter stoppede først med flaske om natten da hun var omkring 9 måneder. Nu er hun 10 måneder og har 1 måned ikke fået mad efter hun er blevet puttet.

Hun sover 20.00-06.30 ca.

Anmeld

29. maj 2014

Bell'star

Victoria2013 skriver:

Min datter sov igennem i den forstand, at hun sov mere end 5 timer i streg om natten siden hun var 5-6 uger gammel. Men hun vågnede jo stadig om natten for mad - gerne på et tidspunkt mellem 3 og 5. Hun blev ammet om natten til hun var 9 mdr og 10 dage (så sagde hun fra) og hun kan stadig vågne om natten for lige at få en tår vand og skal så puttes igen (hun er nu næsten 1 år)... 

Som regel sover hun dog igennem nu fra ved 22 tiden til ved 5-6 tiden

Ok, tak for svar

Anmeld

29. maj 2014

Bell'star

LinLin skriver:

Ok - så kan du ikke bruge mit svar

Hehe nej, ikke rigtig. Men tak for svar alligevel

Anmeld

29. maj 2014

Bell'star

M_V skriver:

Min datter stoppede først med flaske om natten da hun var omkring 9 måneder. Nu er hun 10 måneder og har 1 måned ikke fået mad efter hun er blevet puttet.

Hun sover 20.00-06.30 ca.

Vil det så sige at du har "taget kampen" og sagt nul mad om natten fra nu af, eller har hun automatisk selv sagt fra med hensyn til mælk om natten?

Anmeld

29. maj 2014

AnonymMor

Bell'star skriver:

Hej piger.

Min datter valgte selv flasken fra om natten da hun var 4 mdr ca.. Hun blev ved at afvise den så vi stoppede og siden har hun ikke fået mad fra putning til næste morgen  

hun er nu 9 mdr og sover fra 18.30 til 5.00/6.00

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.