Slut med mad om natten, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2014

AnonymMor

Rinepigen skriver:

Min datter valgte selv flasken fra om natten da hun var 4 mdr ca.. Hun blev ved at afvise den så vi stoppede og siden har hun ikke fået mad fra putning til næste morgen  

hun er nu 9 mdr og sover fra 18.30 til 5.00/6.00

Hov kan se jeg os misforstod  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2014

Trekløver(:

Bell'star skriver:

Vil det så sige at du har "taget kampen" og sagt nul mad om natten fra nu af, eller har hun automatisk selv sagt fra med hensyn til mælk om natten?

Vi tog kampen. Men hun tog det overraskende pænt. Vi gav hende sutten og nussede hende til hun sov igen. Der har været et par gange, hvor jeg har hentet hende en flaske med vand i, fordi hun blev meget meget ulykkelig. Det tog 14 dage, så havde hun vænnet sig til det, og sover nu meget bedre.

Før vågnede hun 2 gange om natten og ville have flaske.

Anmeld

29. maj 2014

AnthonsMor

Bell'star skriver:

Hej piger.

Hvornår er børn "efter bogen" gamle nok til ikke at få flaske om natten mere?
- altså ligesom at de når de er omkring 6måneder burde kunne klare et stræk 5 timer om natten uden mad.

Hvornår kan de så fx få den sidste flaske ved 00-tiden og så ikke mere mad før næste morgen, og hvornår kan de gå hele natten, fra putning og helt til de står op uden mad?

Og her tænker jeg altså på de børn der normalt får flaske/bliver ammet i løbet af natten, og ikke dem, der fra de var meget små, af sig selv sov igennem hele natten uden mad.

min søn var...... 6-7 måneder mener jeg faktisk

Og nu er han 14 måneder og de sidste par måneder har han kunnet klare den fra putning til morgenmaden.. Men dage hvor han har været syg har jeg givet ham hvis han vil..

Han får stadig aftenflaske, og det får han lov til, indtil han selv siger fra

Anmeld

29. maj 2014

Bell'star

M_V skriver:

Vi tog kampen. Men hun tog det overraskende pænt. Vi gav hende sutten og nussede hende til hun sov igen. Der har været et par gange, hvor jeg har hentet hende en flaske med vand i, fordi hun blev meget meget ulykkelig. Det tog 14 dage, så havde hun vænnet sig til det, og sover nu meget bedre.

Før vågnede hun 2 gange om natten og ville have flaske.

Ok.. min søn er nemlig 9mdr nu, og han får en flaske ved 00-tiden og en ved 4-5-tiden. Og så vågner ham de fleste nætter en gang udover også, og tænker lidt at det måske er fordi han netop ved han får mad om natten, at han bliver ved med at vågne og ikke bare sover. Men vil selvfølgelig ikke begynde at skære ned på mælken, før jeg er sikker på at han, rent fysisk, godt kan klare den uden hele natten.

Jeg må forsøge og se om jeg kan være heldig, at det går lige så let som for dig/jer

Anmeld

29. maj 2014

Bell'star

AnthonsMor skriver:

min søn var...... 6-7 måneder mener jeg faktisk

Og nu er han 14 måneder og de sidste par måneder har han kunnet klare den fra putning til morgenmaden.. Men dage hvor han har været syg har jeg givet ham hvis han vil..

Han får stadig aftenflaske, og det får han lov til, indtil han selv siger fra

Tak for svar, min dreng får
Også aftenflaske, men de fleste dage her det sidste stykke tid har han ikke villet have den. Tilgengæld er det stensikkert, at han vil have begge sine natflasker.
Synes dog det er ved at være temmelig hårdt at være oppe minimum to gange hver nat, så vil enormt gerne have vendt om på det, så han får aftenflasken og så iKKE natflaskerne

Anmeld

29. maj 2014

Trekløver(:

Bell'star skriver:

Ok.. min søn er nemlig 9mdr nu, og han får en flaske ved 00-tiden og en ved 4-5-tiden. Og så vågner ham de fleste nætter en gang udover også, og tænker lidt at det måske er fordi han netop ved han får mad om natten, at han bliver ved med at vågne og ikke bare sover. Men vil selvfølgelig ikke begynde at skære ned på mælken, før jeg er sikker på at han, rent fysisk, godt kan klare den uden hele natten.

Jeg må forsøge og se om jeg kan være heldig, at det går lige så let som for dig/jer

Det er meget muligt at det er derfor han vågner så meget om natten. Det lyder præcis som herhjemme inden vi tog kampen op (det var i øvrigt sp der rådede os til det) så vi fik en ordentlig nattesøvn allesammen.

Man skal have lidt is i maven de første nætter, men de finder lyn hurtigt ud af at regulere det selv ved at spise mere om dagen.

Håber også det kommer til at gå let ved jer

Anmeld

29. maj 2014

Monski

Hej piger.

- altså ligesom at de når de er omkring 6måneder burde kunne klare et stræk 5 timer om natten uden mad.

Hvornår kan de så fx få den sidste flaske ved 00-tiden og så ikke mere mad før næste morgen, og hvornår kan de gå hele natten, fra putning og helt til de står op uden mad?

Og her tænker jeg altså på de børn der normalt får flaske/bliver ammet i løbet af natten, og ikke dem, der fra de var meget små, af sig selv sov igennem hele natten uden mad.

Anthon var 10 måneder, men han var også meget lille. Så så længe han var sulten om natten fik han lov til at få den
Hjalte er 4 måneder og sover fra 18-06, mega luxus! Men har er også en lille prop

Anmeld

29. maj 2014

Bell'star

M_V skriver:

Det er meget muligt at det er derfor han vågner så meget om natten. Det lyder præcis som herhjemme inden vi tog kampen op (det var i øvrigt sp der rådede os til det) så vi fik en ordentlig nattesøvn allesammen.

Man skal have lidt is i maven de første nætter, men de finder lyn hurtigt ud af at regulere det selv ved at spise mere om dagen.

Håber også det kommer til at gå let ved jer

Ja, jeg forestiller mig også at det kommer til at koste blod, sved og tårer hos os også men hvis det fører til bedre nattesøvn for alle, er det helt sikkert det værd

Anmeld

29. maj 2014

modesty

Hej piger.

"Efter bogen" skal de være minimum 8 mdr. for at gå fra put til vågn uden mad.

Min søn var 9 mdr. Vi tog kampen, som var en relativt nem kamp. Første nat tog far, der var en times tid med heftig brok (ved 2-tiden, hvor han plejede at vågne for at blive ammet). Anden nat en halv times tid med heftig brok, tredje nat en halv times tid med moslen rundt og urolighed. Det var det.

Han gik fra at vågne hver halvanden time for at få sut, til at vågne hver 3. time for at få sut. Så her betød det noget for søvnen.

Anmeld

30. maj 2014

Jupiter

Vores datter har sovet igennem fra hun var 4 uger. Dvs. hun sov fra ca. kl. 22 til kl. 4.30 og fik så en flaske for at sove videre derefter.

Da hun blev omkring 7-8 mdr. og spiste godt med grød og andet i løbet af dagen, byttede jeg den flaske mme ud med vand. Efter et par uger var den ikke spændende mere, og så sov hun derfor bare videre til kl. 5-6 stykker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.