Slut med mad om natten, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2014

AnthonsMor

Bell'star skriver:

Tak for svar, min dreng får
Også aftenflaske, men de fleste dage her det sidste stykke tid har han ikke villet have den. Tilgengæld er det stensikkert, at han vil have begge sine natflasker.
Synes dog det er ved at være temmelig hårdt at være oppe minimum to gange hver nat, så vil enormt gerne have vendt om på det, så han får aftenflasken og så iKKE natflaskerne

Så start med, at fjerne den ene, og det skal nok være den sidste, for hvis ikke han får den inden han skal sove, så er han nok lidt sulten, første gang han vågner

Hvor gammel er han?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2014

Blirnokaldrigfru

Bell'star skriver:

Hej piger.

Hvornår er børn "efter bogen" gamle nok til ikke at få flaske om natten mere?
- altså ligesom at de når de er omkring 6måneder burde kunne klare et stræk 5 timer om natten uden mad.

Hvornår kan de så fx få den sidste flaske ved 00-tiden og så ikke mere mad før næste morgen, og hvornår kan de gå hele natten, fra putning og helt til de står op uden mad?

Og her tænker jeg altså på de børn der normalt får flaske/bliver ammet i løbet af natten, og ikke dem, der fra de var meget små, af sig selv sov igennem hele natten uden mad.

Min datter var 16 måneder inden hun slap natflasken vi begyndte lige så stille at lære hende at spise havregrød til nat, da hun var ca 14-15 måneder og det resulterede i at hun drak mindre og mindre om natten, og så rykkede vi natflasken en halv til en hel time indtil den kunne skæres helt af vi gav hende ofte natflasken inden hun selv vågnede efter den, fordi det gav os bedst nattesøvn - alle sammen

Grunden til hun fik flaske så længe, var blandt andet at hun i starten med grød og mos var lidt kræsen og ikke ville have havregrød overhovedet, og så var hun 1 år før hun fik sin første tand, nu er hun næsten to år, og hun mangler stadig en del tænder !

Anmeld

31. maj 2014

lycly

Jeg tog kampen da min søn var ca 8 1/2 måned. Han vågnede og fik mad flere gange om natten. Og en nat så nægtede jeg ham mad. Han skreg i et par timer men han har ikke fået mad om natten siden. Nu vågner han kun for at få sutten

Anmeld

1. juni 2014

k&k&k&k

Bell'star skriver:

Hej piger.

- altså ligesom at de når de er omkring 6måneder burde kunne klare et stræk 5 timer om natten uden mad.

Hvornår kan de så fx få den sidste flaske ved 00-tiden og så ikke mere mad før næste morgen, og hvornår kan de gå hele natten, fra putning og helt til de står op uden mad?

Og her tænker jeg altså på de børn der normalt får flaske/bliver ammet i løbet af natten, og ikke dem, der fra de var meget små, af sig selv sov igennem hele natten uden mad.

Jeg har 2 flaskebørn, og de har begge sovet igennem ved 5 uger og 7 uger.

De fik godnatflaske kl. 22 og sov til kl. 6.30 + - 30 minutter

Så længe de tager på som de skal og virker mætte kan jeg ikke se noget galt i det

Anmeld

1. juni 2014

Pikku Myy

Bell'star skriver:

Hej piger.

Nu har jeg kun læst første side, så måske gentager jeg ...

Min søn sov rigtig dårligt og spiste flere gange i løbet af natten. SP og vi var enige om at det mest var tryghed og ikke så meget sult, men det var først omkring 9-10 måneder at hun meldte ud at nu havde han med sikkerhed ikke brug for maden mere, så vi kunne begynde at fjerne det fuldstændig i forsøget på at få ham til at sove bedre.

Så jeg vil sige omkring 9-10 måneder

Anmeld

1. juni 2014

Bell'star

AnthonsMor skriver:

Så start med, at fjerne den ene, og det skal nok være den sidste, for hvis ikke han får den inden han skal sove, så er han nok lidt sulten, første gang han vågner

Hvor gammel er han?

Ja, jeg har besluttet at fjerne dn sidste flaske fra på fredag af.
Og efter jeg har "truet" ham med at nu er det snart slut med mad om natten, er han her de sidste par dage igen begyndt at spise sin aftenflaske

Han er lidt over 9måneder.

Anmeld

1. juni 2014

Bell'star

Frk P. skriver:

Min datter var 16 måneder inden hun slap natflasken vi begyndte lige så stille at lære hende at spise havregrød til nat, da hun var ca 14-15 måneder og det resulterede i at hun drak mindre og mindre om natten, og så rykkede vi natflasken en halv til en hel time indtil den kunne skæres helt af vi gav hende ofte natflasken inden hun selv vågnede efter den, fordi det gav os bedst nattesøvn - alle sammen

Grunden til hun fik flaske så længe, var blandt andet at hun i starten med grød og mos var lidt kræsen og ikke ville have havregrød overhovedet, og så var hun 1 år før hun fik sin første tand, nu er hun næsten to år, og hun mangler stadig en del tænder !

Hehe, Min søn er lidt over 9måneder og har heller ikke skyggen af tænder endnu - men appetitten fejler dog ikke noget. også derfor jeg tænker, at han snart må være stor nok til at kunne skære ned på mad om natten, når han spiser hele dagen

Anmeld

1. juni 2014

Bell'star

Pikku Myy skriver:

Nu har jeg kun læst første side, så måske gentager jeg ...

Min søn sov rigtig dårligt og spiste flere gange i løbet af natten. SP og vi var enige om at det mest var tryghed og ikke så meget sult, men det var først omkring 9-10 måneder at hun meldte ud at nu havde han med sikkerhed ikke brug for maden mere, så vi kunne begynde at fjerne det fuldstændig i forsøget på at få ham til at sove bedre.

Så jeg vil sige omkring 9-10 måneder

Ok, tak for svar
Min søn er også lidt over 9 måneder, så det passer nok meget fint at begynde at skære ned omkring nu

Anmeld

1. juni 2014

Lukas&Liam<3

Vi begyndte at give vand om natten da han var 8-9 måneder. Tror der gik 1 måned derfra til han ikke vågnede mere. Om det var tilfældigt eller pga han ikke fik mad ved jeg ikke. Lillebror tværtimod har fra han var 2,5 måned fået sidste måltid kl 18 og vågner først ved 6-7 tiden igen

Anmeld

1. juni 2014

Masig

Bell'star skriver:

Hej piger.

Vi tog kampen da han var 9 mdr. Han ville have flasken om natten, men spiste ikke rigtig noget af den, så vi brugte tre dage, så var det overstået 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.