Så hvorfor skal den lille ufødte ikke have lov til at have det samme? At mor og far ikke skal være sammen mere, skal den lille ikke straffes af. I mine øjne er du godt nok egoistisk hvis du vælger at lukke ham ude, for at straffe ham og bruge børnene imod ham. (Hvilket ikke er det hun gør, men det du opfordre til!)
Du mener at jeg er egoistisk. Jeg synes til gengæld du mangler empati i uhyggelig grad.
Da en nyfødt baby ikke er i stand til at opfatte meget i den første tid, synes jeg, at din pointe om at barnet berøves kontakt med faderen ved fødslen, er ulogisk. Hvad babyen derimod er i stand til at opfange, både før og efter fødslen, er en stresset mor, og det kan være meget farligt.
Stress - også her forstået ved blot at tænke på at moderen skylder at udsætte sig for nærvær med et menneske der har forladt hende - vil gøre graviditeten og fødslen vanskeligere; kroppen vil gå i forsvarsposition pga. de mange hormoner, adrenalin og kortison vil stige hvilket medfører højt blodtryk, ja, stress kan i væste fald resultere i en dødsfødsel.
Hun er så åbenlyst en god mor for deres første barn, som du selv medgiver. Hun sætter sin lille pige først så hun ikke mister nærværet med faderen, uanset hvor hårdt det må være for hende selv. Jeg stoler derfor på, at hun også er en god mor for barn nummer to og gør det der er bedst. Det er lige nu at beskytte sig og barnet mest muligt, så længe hun føler at det er nødvendigt. Måske burde du vise hende den samme tiltro?
Anmeld