Så svært!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2014

Luiebuie

Hvor i landet eer du fra? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2014

melila

Sujan skriver:

Åhh hvor jeg synes det er hårdt for tiden.
Har en datter på 2 år og er gravid i uge 24. Faren til begge valgte for 1,5 måned siden at flytte. Vi har været sammen i 9 år.
Jeg skal finde en lejlighed til mig og 2 børn. Knokler på jobbet og vores datter på 2 er virkelig påvirket af det hele og trives ikke særlig godt i øjeblikket.
Han bor hos sine forældre og henter vores datter hver dag, jeg henter hende så der og har hende om aftenen og afleverer om morgenen. Vi prøver at samarbejde godt omkring hende. Når hun er hos hendes far er hun glad og tilfreds. Sover med der samme og virker okay.
Når jeg så har hende er hun sur og ked, slår og sparker og jeg er flere timer om at putte hende.
I dagplejen er hun tydelig mærket af det hele og gør mig rigtig ked af det.
Han ser desuden også en anden som har påvirket vores forhold negativt de sidste år. Jeg bryder mig virkelig ikke om hende. De har ikke lavet noget mens vi var sammen, men ligesom været venner lidt i skjul. Jeg tror dog de ser en del til hinanden efter han er flyttet.
Så synes bare det hele er lorte hårdt og prøver virkelig at gøre det bedste jeg kan kan. Men ih hvor er det dog svært. Jeg ønsker virkelig ikke dette for vores børn og føler mig virkelig taber agtig at stå alene og gravid med et barn som er så påvirket af det hele.
Aner ikke rigtig hvad jeg skal stille op, hvordan jeg kommer videre og hvad der er bedst for vores børn..... Føler ikke det kan blive meget værre nu.

Så mange ting fylder. Skal han have vores datter mere når hun tydeligvis har det bedre ved ham? Skal han med til fødslen? Hvordan skal jeg dog klare begge børn alene. Hvad er bedst for os alle sammen.

Lang smøre. Tak fordi i læste med. Alle råd, historier m.m tages imod med kyshånd. Føler bare det hele sejler

Jeg er ked af at høre om situation :-( Jeg er selv 19 uger henne, og manden gennem 5 år, kunne lige våge på at smutte nu  

Mht din datter/ ville jeg personligt mene hun har bedst af at være et fast sted, primært hos sin mor, i den alder. Når der sker så mange ting og der er en lille på vej og hun bliver rykket rundt 3 gange på en dag, er det meget for så lille en størrelse. Og hun bliver da skrup forvirret :-) Så hellere at din eks henter engang i mellem og tager hjem til dig, hvor hendes vanlige base er. (Hvis det selvfølgelig er i orden for dig) ellers må han nøjes med en weekend. Lige nu har hun brug for så faste rammer som muligt :-) 

Mht fødsel, jeg ville også være gal, men det er stadig din eks barn også, og vil han gerne deltage i den, er man nødt til at tilsidesætte sine egne behov, selvom det er pisse svært og lade ham være der.  Det er kun mit råd 

Anmeld

28. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
melila skriver:

Jeg er ked af at høre om situation :-( Jeg er selv 19 uger henne, og manden gennem 5 år, kunne lige våge på at smutte nu  

Mht din datter/ ville jeg personligt mene hun har bedst af at være et fast sted, primært hos sin mor, i den alder. Når der sker så mange ting og der er en lille på vej og hun bliver rykket rundt 3 gange på en dag, er det meget for så lille en størrelse. Og hun bliver da skrup forvirret :-) Så hellere at din eks henter engang i mellem og tager hjem til dig, hvor hendes vanlige base er. (Hvis det selvfølgelig er i orden for dig) ellers må han nøjes med en weekend. Lige nu har hun brug for så faste rammer som muligt :-) 

Mht fødsel, jeg ville også være gal, men det er stadig din eks barn også, og vil han gerne deltage i den, er man nødt til at tilsidesætte sine egne behov, selvom det er pisse svært og lade ham være der.  Det er kun mit råd 

Blot et lille undrene spørgsmål, hvorfor mener du det er bedst at datteren bor fast hos moderen og dermed ikke faderen?

Anmeld

28. maj 2014

melila

Mom skriver:

Blot et lille undrene spørgsmål, hvorfor mener du det er bedst at datteren bor fast hos moderen og dermed ikke faderen?

Min veninde var i statsamtet med hendes datter, der sagde de at hun var mest mor syg i den alder, så ville være et stort tab for datteren at miste hende hver dag. Det kan godt være det kun var gældende i deres situation, det skal jeg ikke udtale mig om :-) Men nu hvor det er faderen der har valgt at forlade skuden, så kan han vel heller ikke forlange at tage barnet med, uden moderens accept :-)

Anmeld

28. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
melila skriver:

Min veninde var i statsamtet med hendes datter, der sagde de at hun var mest mor syg i den alder, så ville være et stort tab for datteren at miste hende hver dag. Det kan godt være det kun var gældende i deres situation, det skal jeg ikke udtale mig om :-) Men nu hvor det er faderen der har valgt at forlade skuden, så kan han vel heller ikke forlange at tage barnet med, uden moderens accept :-)

Manden har vel forladt konen og ikke børnene, forstået på den måde, at det vel er de voksnes forhold som er gået i stykker, og derfor kan han jo godt være en god far?

TS skriver at datteren er glad ved faderen og ked når hun er hjemme med TS. Så måske er det en god ide, at lade datteren bo ved faderen omend ikke andet, så for en periode, imens moderen måske bearbejder sin hjertesorg. Børn smittes jo af deres forældres humør..

Anmeld

28. maj 2014

Eliza

Jeg har ikke læst de svar der er kommet, så måske er det allerede sagt men...
Børns reaktion, kommer ofte i de omgivelser de er trygge i dvs hos dig og i dp i jeres situation.
Men li umidelbart lyder det som mange skift frem og tilbage.
Det burde i måske finde en løsning på så det kan begrænses.

Anmeld

28. maj 2014

HopinWishin

Puha sikke en omgang.. og en hård situation at stå i!!

Sender dig et medfølende knus!

Anmeld

28. maj 2014

Snoopy77

Sujan skriver:

Overvejer jeg også, hvis det kan gøre det bedre for vores datter. Men elsker mit arbejde og er nogen dage det en god flugt for min psyke så jeg ikke drukner i selvmelidenhed.

Det kender jeg godt og kan godt forstå dig skriv hvis du har brug for det. 

Anmeld

28. maj 2014

Sandratoft

Sujan skriver:

Overvejer jeg også, hvis det kan gøre det bedre for vores datter. Men elsker mit arbejde og er nogen dage det en god flugt for min psyke så jeg ikke drukner i selvmelidenhed.

Som du selv skriver, så er dit arbejde lidt et "helle" for dig, hvor du kan få tankerne væk fra alt det trælse der sker i dit liv. Og tænker at det vil kræve meget af dig hvis du skal til at forholde dig til nyt arbejdssted og kollegaer, så hellere være et sted hvor du er tryg. Bor dig og din eks langt fra hinanden ? Har I overvejet en dp der er tæt på jer begge ? 

Anmeld

28. maj 2014

Sujan

Sandratoft skriver:

Som du selv skriver, så er dit arbejde lidt et "helle" for dig, hvor du kan få tankerne væk fra alt det trælse der sker i dit liv. Og tænker at det vil kræve meget af dig hvis du skal til at forholde dig til nyt arbejdssted og kollegaer, så hellere være et sted hvor du er tryg. Bor dig og din eks langt fra hinanden ? Har I overvejet en dp der er tæt på jer begge ? 

Vi har en DP der ligger tæt på os begge. Men lige nu arbejder vi begge langt væk.
Men vil snakke med jobbet om evt. at arbejde rigtig længe nogle dage og så selv kunne hente andre dage.

Men går så på barsel i juli. så skal bare fungere indtil da.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.