Sujan skriver:
Åhh hvor jeg synes det er hårdt for tiden.
Har en datter på 2 år og er gravid i uge 24. Faren til begge valgte for 1,5 måned siden at flytte. Vi har været sammen i 9 år.
Jeg skal finde en lejlighed til mig og 2 børn. Knokler på jobbet og vores datter på 2 er virkelig påvirket af det hele og trives ikke særlig godt i øjeblikket.
Han bor hos sine forældre og henter vores datter hver dag, jeg henter hende så der og har hende om aftenen og afleverer om morgenen. Vi prøver at samarbejde godt omkring hende. Når hun er hos hendes far er hun glad og tilfreds. Sover med der samme og virker okay.
Når jeg så har hende er hun sur og ked, slår og sparker og jeg er flere timer om at putte hende.
I dagplejen er hun tydelig mærket af det hele og gør mig rigtig ked af det.
Han ser desuden også en anden som har påvirket vores forhold negativt de sidste år. Jeg bryder mig virkelig ikke om hende. De har ikke lavet noget mens vi var sammen, men ligesom været venner lidt i skjul. Jeg tror dog de ser en del til hinanden efter han er flyttet.
Så synes bare det hele er lorte hårdt og prøver virkelig at gøre det bedste jeg kan kan. Men ih hvor er det dog svært. Jeg ønsker virkelig ikke dette for vores børn og føler mig virkelig taber agtig at stå alene og gravid med et barn som er så påvirket af det hele.
Aner ikke rigtig hvad jeg skal stille op, hvordan jeg kommer videre og hvad der er bedst for vores børn..... Føler ikke det kan blive meget værre nu.
Så mange ting fylder. Skal han have vores datter mere når hun tydeligvis har det bedre ved ham? Skal han med til fødslen? Hvordan skal jeg dog klare begge børn alene. Hvad er bedst for os alle sammen.
Lang smøre. Tak fordi i læste med. Alle råd, historier m.m tages imod med kyshånd. Føler bare det hele sejler
Jeg er ked af at høre om situation :-( Jeg er selv 19 uger henne, og manden gennem 5 år, kunne lige våge på at smutte nu
Mht din datter/ ville jeg personligt mene hun har bedst af at være et fast sted, primært hos sin mor, i den alder. Når der sker så mange ting og der er en lille på vej og hun bliver rykket rundt 3 gange på en dag, er det meget for så lille en størrelse. Og hun bliver da skrup forvirret :-) Så hellere at din eks henter engang i mellem og tager hjem til dig, hvor hendes vanlige base er. (Hvis det selvfølgelig er i orden for dig) ellers må han nøjes med en weekend. Lige nu har hun brug for så faste rammer som muligt :-)
Mht fødsel, jeg ville også være gal, men det er stadig din eks barn også, og vil han gerne deltage i den, er man nødt til at tilsidesætte sine egne behov, selvom det er pisse svært og lade ham være der.
Det er kun mit råd 
Anmeld