BabyDrømme23 skriver:
Hej 
som overskriften siger: Hvornår startede i med at give grød?
Og var det på grund af lav vægt, mere sulten, eller bare fordi i havde lyst og barnet virkede intereseret når andre spiste?
Jeg ammer fuldt og havde egentlig tænkt at jeg først ville starte ved 5-6 måneder alderen, så længe min søn tager nok på og virker tilfreds. Og fordi der bliver ambefaldet at man ammer til 6 måneder, men samtidig kan det også ske at barnet mister interessen hvis man starter så sent. Så nu i lørdags startede jeg op, stille o roligt, da var han 4 måneder og 9 dage. Men kun et par skeer endnu
man er så bange for at gøre noget forkert, og jeg tænker så meget på at forebygge allergi og lignende mest muligt, også fordi min kæreste har astma, så min søn er udsat for at kunne få det. Ved godt han kan få det uanset hvad jeg gør, men vil bare gøre hvad jeg kan
overvejer nu lidt om jeg skal stoppe med grøden, men føler mig sådan set parat til at jeg er startet.
Så erfaringer vil blive modtaget med kyshånd
Jeg begyndte da min dreng blev 4. mdr.
Han vågnede 10 gange hver nat, og spiste mere i løbet af natten, end i løbet af dagen. Det hjalp rigtig meget da han begyndte at få fast føde.
I starten spiste han kun et par skeer og så gad han ikke mere, efter ca 14 dage begyndte han at få størr og større portioner, han spiste hele portioner da, han var ca 5 mdr. Da han var 6-6,5 mdr fik han fast grød 2 gange om dagen.
Anmeld