Hvor gamle var jeres børn da i startede på grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2014

BabyDrømme23

Tror jeg har besluttet mig for at stoppe og vente til han bliver 5 måneder, da er det også hurtigere til han kan spise alt. Det er snart han bliver 5 måneder den 16 juni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2014

BabyDrømme23

Tror jeg har besluttet mig for at stoppe og vente til han bliver 5 måneder, da er det også hurtigere til han kan spise alt. Det er snart han bliver 5 måneder den 16 juni

Anmeld

28. maj 2014

Isabella_mor

Vi startede bare op med smagsprøver da V. Var lige omkring de 4 mdr. Og jeg tror vi bare prøvede at lade ham smage de forskellige ting, så hans smagsløg kunne forsøge at venne sig til de nye indtryk, inden han begyndte at spise hele portioner. Der gik ikke længe før han gjorde det, skal det så lige siges. . 

Anmeld

28. maj 2014

anynom

BabyDrømme23 skriver:

Hvis han trives med amningen, hvorfor så forudbestemme hvornår han skal starte op? Hvorfor ikke sige, at I starter efter 6 måneder og så revurdere hvis hans vægt stagnere?  

Anmeld

28. maj 2014

BabyDrømme23

JulieWH skriver:

Hvis han trives med amningen, hvorfor så forudbestemme hvornår han skal starte op? Hvorfor ikke sige, at I starter efter 6 måneder og så revurdere hvis hans vægt stagnere?  

Ja det er så det. Har ikke givet ham i dag. Og stadig ikke helt besluttet hvad jeg gør. Fordele og ulæmper ved begge dele

Anmeld

28. maj 2014

TNBC

BabyDrømme23 skriver:

Jeg ville amme til han er 6måneder og så se derefter. Hans mave kan faktisk ikke klare det, før han er 6måneder(lægens ord)

Anmeld

28. maj 2014

modesty

Hej

som overskriften siger: Hvornår startede i med at give grød?

Og var det på grund af lav vægt, mere sulten, eller bare fordi i havde lyst og barnet virkede intereseret når andre spiste? 

Jeg ammer fuldt og havde egentlig tænkt at jeg først ville starte ved 5-6 måneder alderen, så længe min søn tager nok på og virker tilfreds. Og fordi der bliver ambefaldet at man ammer til 6 måneder, men samtidig kan det også ske at barnet mister interessen hvis man starter så sent. Så nu i lørdags startede jeg op, stille o roligt, da var han 4 måneder og 9 dage. Men kun et par skeer endnu 

man er så bange for at gøre noget forkert, og jeg tænker så meget på at forebygge allergi og lignende mest muligt, også fordi min kæreste har astma, så min søn er udsat for at kunne få det. Ved godt han kan få det uanset hvad jeg gør, men vil bare gøre hvad jeg kan 

overvejer nu lidt om jeg skal stoppe med grøden, men føler mig sådan set parat til at jeg er startet. 

Så erfaringer vil blive modtaget med kyshånd

Jeg ventede til 5,5 mdr. Kunne sikkert godt have ventet til 6 mdr. - det var mest af alt mig der var nysgerrig på at der skulle ske noget nyt.

Jeg ville helt klart have ventet lidt længere hvis jeg var dig. Synes 4 mdr. er meget tidligt. 

Under alle omstændigheder: Hvis du bliver ved, så giv grønsagsmos i stedet. Der er mange flere næringsstoffer i end grød.

Anmeld

28. maj 2014

modesty

BabyDrømme23 skriver:

Min moster fortalte om min kusine, at hun ikke gad spisegrød rigtig før hun var 7 måneder. Hun var startet for sent, kan ik helt huske hvornår hun sagde, tror det var tæt på 6 eller 5 måneder. Og blev ammet.

og blev faktisk ammet til hun var 5 år (hvilket er usædvanligt) men altså hun spiste normalt aligevel.

og hun har pollen alergi, tåler ikke heste, katte og får alergiske reaktioner en gang imellem. Har dog en far med lidt pollen allergi.

så ved jeg ikke, hvad der er bedst. Overvejer som sagt om jeg skal stoppe og starte igen om nogle uger. Eller hvad der er bedst for min søn. 

Hvorfra ved din moster at det var fordi kusinen var startet for sent at hun ikke gad spise grød? Det er ren og skær gisning. Kusinen havde højst sandsynligt haft samme reaktion selvom hun var startet tidligere. Nogle børn gider bare ikke grød, uanset om man starter når de er 4 eller 6 mdr. Desuden kan du ikke generalisere ud fra et enkelt eksempel.

Anmeld

29. maj 2014

TNBC

BabyDrømme23 skriver:

Min moster fortalte om min kusine, at hun ikke gad spisegrød rigtig før hun var 7 måneder. Hun var startet for sent, kan ik helt huske hvornår hun sagde, tror det var tæt på 6 eller 5 måneder. Og blev ammet.

og blev faktisk ammet til hun var 5 år (hvilket er usædvanligt) men altså hun spiste normalt aligevel.

og hun har pollen alergi, tåler ikke heste, katte og får alergiske reaktioner en gang imellem. Har dog en far med lidt pollen allergi.

så ved jeg ikke, hvad der er bedst. Overvejer som sagt om jeg skal stoppe og starte igen om nogle uger. Eller hvad der er bedst for min søn. 

Jeg tror ikke at man kan gøre det for sent.

Og hvis hun først spiste det da hun var 7måneder, jamen så var hun jo bare ikke klar til det før det. Sådan er børn forskellige.

Du er bange for at din søn kan få allergi, hvis du starter for sent, eller hvad?

Jeg er mulitialligiker, og jeg er ret sikker på at det ikke har noget at gøre med hvornår jeg fik grød som barn. (for det meste fik jeg først som voksen)

Slap af og lad vær med at tænk så meget over hvad der kan ske. Det eneste du skal tænke på, er din søns mave, der ikke kan klare andet end mælk, til han er 6måneder. og måske vil han have noget når han er 6måneder, måske vil han ikke. Tag det stille og roligt, og bare tilbud ham det en gang imellem.

Anmeld

29. maj 2014

Maja88

BabyDrømme23 skriver:

Hej

som overskriften siger: Hvornår startede i med at give grød?

Og var det på grund af lav vægt, mere sulten, eller bare fordi i havde lyst og barnet virkede intereseret når andre spiste? 

Jeg ammer fuldt og havde egentlig tænkt at jeg først ville starte ved 5-6 måneder alderen, så længe min søn tager nok på og virker tilfreds. Og fordi der bliver ambefaldet at man ammer til 6 måneder, men samtidig kan det også ske at barnet mister interessen hvis man starter så sent. Så nu i lørdags startede jeg op, stille o roligt, da var han 4 måneder og 9 dage. Men kun et par skeer endnu 

man er så bange for at gøre noget forkert, og jeg tænker så meget på at forebygge allergi og lignende mest muligt, også fordi min kæreste har astma, så min søn er udsat for at kunne få det. Ved godt han kan få det uanset hvad jeg gør, men vil bare gøre hvad jeg kan 

overvejer nu lidt om jeg skal stoppe med grøden, men føler mig sådan set parat til at jeg er startet. 

Så erfaringer vil blive modtaget med kyshånd

Jeg ammede hende fuldt i 7,5 måneder.. blev syg og så røg mælken... så startede på skemad og rugbrød.. hun er 8.5måneder og elskeer det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.