Nu er det nok længe siden jes startede denne tråd. Jeg gav ham et par gange i starten, han kunnu ikke rigtig lide de hjemmelavede grøde jeg lavede. Og der gik dage imellem hvor jeg ikke gav ham grød/mos.
Men nu bliver han 6 måneder i næste uge og jeg er lige startet med at prøve give ham før middag og om aftenen. Han spiser ikke altid op, men han kan finde ud af at spise nu
og jeg præsser ikke på ham.
Men til sidste sp da han stadig kun fik en gang om dagen og nogle dage ikke, sagde hun det var bedst at honde ved den ene måltid om dagen, for at undgå at skulle starte forfra senere. Da vi nu var startede.
Men han havde ikke behov for mere fordi han vejer rigeligt.
Men der er altså et tidspunkt mellem 4-6 måneder hvor de er mest nyskerrige og har lyst til at prøve nye ting, så derfor kan det være en dårlig ide at starte meget efter de 6 måneder. (Jeg er ikke tilhænger af at starte for tidligt på grød, men er de over 4 måneder, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke stille og rolig kan prøve på grød). Men tilgengæld synes jeg ikke godt om de købte grødprodukter. Jeg lavede al grød og mos selv i starten og blandede modermælk i. Men nu hvor han er ældre, så har jeg givet lidt købt, da han bedre kan lide det.
Det om allergi mente jeg at man kan forebygge alergi ved udelukkende give modermælk til de er 4-6 måneder.
Men alle må gøre hvad de synes er bedst og ok for deres barn. Fred være med det
Tror jeg ville have følesen af at det hele gik alt for hurtigt, hvis jeg først efter 6 måneder startede på grød, fordi så skulle de prøve en masse på kortere tid, fordi de spiser allerede familiens mad ved 8-9 måneders alderen. Så heller tage den med ro og ikke præsse på.
Så har jeg ikke mere og sige til denne tråd, tak for jeres svar. Der er sikkert altid ting man vil gøre anderledes ved barn nr 2, da har man flere erfaringer
Anmeld