Hvor gamle var jeres børn da i startede på grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2014

Maja88

modesty skriver:

Hvorfra ved din moster at det var fordi kusinen var startet for sent at hun ikke gad spise grød? Det er ren og skær gisning. Kusinen havde højst sandsynligt haft samme reaktion selvom hun var startet tidligere. Nogle børn gider bare ikke grød, uanset om man starter når de er 4 eller 6 mdr. Desuden kan du ikke generalisere ud fra et enkelt eksempel.

Præcist.. den store startede jeg op ved siden af amningen med 5.5 måneder og ikke om hun gad.. og er stadig som 3 årig ikke den vilde spiser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

BabyDrømme23

Nu er det nok længe siden jes startede denne tråd. Jeg gav ham et par gange i starten, han kunnu ikke rigtig lide de hjemmelavede grøde jeg lavede. Og der gik dage imellem hvor jeg ikke gav ham grød/mos.

Men nu bliver han 6 måneder i næste uge og jeg er lige startet med at prøve give ham før middag og om aftenen. Han spiser ikke altid op, men han kan finde ud af at spise nu og jeg præsser ikke på ham. 

Men til sidste sp da han stadig kun fik en gang om dagen og nogle dage ikke, sagde hun det var bedst at honde ved den ene måltid om dagen, for at undgå at skulle starte forfra senere. Da vi nu var startede. 

Men han havde ikke behov for mere fordi han vejer rigeligt. 

Men der er altså et tidspunkt mellem 4-6 måneder hvor de er mest nyskerrige og har lyst til at prøve nye ting, så derfor kan det være en dårlig ide at starte meget efter de 6 måneder. (Jeg er ikke tilhænger af at starte for tidligt på grød, men er de over 4 måneder, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke stille og rolig kan prøve på grød). Men tilgengæld synes jeg ikke godt om de købte grødprodukter. Jeg lavede al grød og mos selv i starten og blandede modermælk i. Men nu hvor han er ældre, så har jeg givet lidt købt, da han bedre kan lide det.

Det om allergi mente jeg at man kan forebygge alergi ved udelukkende give modermælk til de er 4-6 måneder. 

Men alle må gøre hvad de synes er bedst og ok for deres barn. Fred være med det

Tror jeg ville have følesen af at det hele gik alt for hurtigt, hvis jeg først efter 6 måneder startede på grød, fordi så skulle de prøve en masse på kortere tid, fordi de spiser allerede familiens mad ved 8-9 måneders alderen. Så heller tage den med ro og ikke præsse på. 

Så har jeg ikke mere og sige til denne tråd, tak for jeres svar. Der er sikkert altid ting man vil gøre anderledes ved barn nr 2, da har man flere erfaringer

Anmeld

13. juli 2014

SussieThyssen

BabyDrømme23 skriver:

Hej

som overskriften siger: Hvornår startede i med at give grød?

Og var det på grund af lav vægt, mere sulten, eller bare fordi i havde lyst og barnet virkede intereseret når andre spiste? 

Jeg ammer fuldt og havde egentlig tænkt at jeg først ville starte ved 5-6 måneder alderen, så længe min søn tager nok på og virker tilfreds. Og fordi der bliver ambefaldet at man ammer til 6 måneder, men samtidig kan det også ske at barnet mister interessen hvis man starter så sent. Så nu i lørdags startede jeg op, stille o roligt, da var han 4 måneder og 9 dage. Men kun et par skeer endnu 

man er så bange for at gøre noget forkert, og jeg tænker så meget på at forebygge allergi og lignende mest muligt, også fordi min kæreste har astma, så min søn er udsat for at kunne få det. Ved godt han kan få det uanset hvad jeg gør, men vil bare gøre hvad jeg kan 

overvejer nu lidt om jeg skal stoppe med grøden, men føler mig sådan set parat til at jeg er startet. 

Så erfaringer vil blive modtaget med kyshånd

Mine var omkring 3-4 mdr....men de var også meget store og skrupsultne og ikke til at gøre mætte

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. juli 2014

BabyDrømme23

SussieThyssen skriver:

Mine var omkring 3-4 mdr....men de var også meget store og skrupsultne og ikke til at gøre mætte

Kærligst
Sussie

Hihi ok, min var også mega sulten fra fødslen og vejede 4400g født 2 uger over tid. Nu vejer han 9 kg. Men virker ikke så sulten mere

Anmeld

13. juli 2014

SussieThyssen

BabyDrømme23 skriver:

Hihi ok, min var også mega sulten fra fødslen og vejede 4400g født 2 uger over tid. Nu vejer han 9 kg. Men virker ikke så sulten mere

Hvor gammel er han???

Anmeld

13. juli 2014

2721

JulieWH skriver:

Den ældste fik grød første gang da hun var lidt over 4 måneder. Jeg troede bestemt, at det var hendes behov, men når jeg ser tilbage kan jeg godt se nu, at det var mit. 

Den yngste bliver stadig fuldammet, hun bliver 6 måneder på tirsdag og vi starter op om nogle uger. 

6 1/2 måned

Anmeld

13. juli 2014

Mother-love

Isabella var 3,5mdr. Anbefaling fra sp. Vi havde rigtig mange problemer med at mætte Isabella.
Da hun var 1,5 uge gammel tømte hun mig for mælk. Så det endte med at hun blev flaskebarn da hun var en 3-4 uger. For jeg havde simpelthen ingen mælk til hende og hun skreg 24/7. Hun kom så på flaske og ret hurtigt efter begyndte hun at være mere sulten så hun begyndte på vælling da hun var 2,5 mdr. Dette gik så fint indtil hun var 3 mdr så startede hende sult igen og ingenting kunne mætte hende så sp sagde vi skulle starte på grød. Men da hun fik sindsyg hård mave af det. Om det enten var færdig eller hjemmelavet så fik hun frugtmos og grønsagsmos. Da hun var 4,5 mdr var hun oppe på 2 ske måltider dagligt. Hun tog aldrig en smagsprøve. Første gang hun fik noget spiste hun hele skålen

Da hun var 7,5 mdr nægtede hun flasken. Så derfra var hun på fuld skemad. Dog med mme i glas, så længe vi kunne det. Det kunne vi nemlig ikke ret længe før hun nægtede det også.

Anmeld

13. juli 2014

Dorthe1986

Emil begyndte på grød/mos, da han var 4,5 måned. Det startede som aftensmåltid, og var kun en lille klat efterfulgt af amning. Men det gjorde ham meget mere tilpas om aftenen.

Anmeld

15. juli 2014

BabyDrømme23

SussieThyssen skriver:

Hvor gammel er han???

Han bliver 6 måneder i morgen

Anmeld

15. juli 2014

BabyDrømme23

Mother-love skriver:

Isabella var 3,5mdr. Anbefaling fra sp. Vi havde rigtig mange problemer med at mætte Isabella.
Da hun var 1,5 uge gammel tømte hun mig for mælk. Så det endte med at hun blev flaskebarn da hun var en 3-4 uger. For jeg havde simpelthen ingen mælk til hende og hun skreg 24/7. Hun kom så på flaske og ret hurtigt efter begyndte hun at være mere sulten så hun begyndte på vælling da hun var 2,5 mdr. Dette gik så fint indtil hun var 3 mdr så startede hende sult igen og ingenting kunne mætte hende så sp sagde vi skulle starte på grød. Men da hun fik sindsyg hård mave af det. Om det enten var færdig eller hjemmelavet så fik hun frugtmos og grønsagsmos. Da hun var 4,5 mdr var hun oppe på 2 ske måltider dagligt. Hun tog aldrig en smagsprøve. Første gang hun fik noget spiste hun hele skålen

Da hun var 7,5 mdr nægtede hun flasken. Så derfra var hun på fuld skemad. Dog med mme i glas, så længe vi kunne det. Det kunne vi nemlig ikke ret længe før hun nægtede det også.

Ok det lyder som et udfordrende barn. Thor var også et meget sultent barn, og han sov næsten aldrig. Og nogle aftener syntes jeg han tømte mig for mælk. Jeg købte så mme, men han fik kun nogle få gange. Da det ikke rigtig skete igen. Heldigvis, selv om jeg fik 2 gange brystbetændelse og brugte suttebrik så holdt jeg ved, og det går fint nu bort set fra at han nu igen er for glad for mors bryst, gider ikke så godt spise grød/mos. Men det skal nok gå, ingen hast

men der var jo ingen der sagde at alle børn er nemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.