Hvor gamle var jeres børn da i startede på grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2014

anynom

Den ældste fik grød første gang da hun var lidt over 4 måneder. Jeg troede bestemt, at det var hendes behov, men når jeg ser tilbage kan jeg godt se nu, at det var mit. 

Den yngste bliver stadig fuldammet, hun bliver 6 måneder på tirsdag og vi starter op om nogle uger. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2014

Clisolka

BabyDrømme23 skriver:

Hej

som overskriften siger: Hvornår startede i med at give grød?

Og var det på grund af lav vægt, mere sulten, eller bare fordi i havde lyst og barnet virkede intereseret når andre spiste? 

Jeg ammer fuldt og havde egentlig tænkt at jeg først ville starte ved 5-6 måneder alderen, så længe min søn tager nok på og virker tilfreds. Og fordi der bliver ambefaldet at man ammer til 6 måneder, men samtidig kan det også ske at barnet mister interessen hvis man starter så sent. Så nu i lørdags startede jeg op, stille o roligt, da var han 4 måneder og 9 dage. Men kun et par skeer endnu 

man er så bange for at gøre noget forkert, og jeg tænker så meget på at forebygge allergi og lignende mest muligt, også fordi min kæreste har astma, så min søn er udsat for at kunne få det. Ved godt han kan få det uanset hvad jeg gør, men vil bare gøre hvad jeg kan 

overvejer nu lidt om jeg skal stoppe med grøden, men føler mig sådan set parat til at jeg er startet. 

Så erfaringer vil blive modtaget med kyshånd

Med min ældste startede vi præcis den dag hun var 4 mrd - efter sp var gået  Jeg kunne sagtens have ventet til hun var 6 mrd., men hun spiste det perfekt! Da hun var 8 mrd. spiste hun det samme som os 

Lillebror på 8½ mrd. startede vi også på grød med, da han var 4 mrd. men måtte holde mange pauser. Han gider absolut ikke det grød!  Han er én af de børn som springer grød-stadiet over  Han får stadig 2-3 flasker, men også alm mad som os andre. Han har nidstirret os fra han var omkring 3-4 mrd. gammel - alt maden blev suget op i hans øjne, så vi valgte at begynde da han var 4 mrd. 

Anmeld

27. maj 2014

TNBC

BabyDrømme23 skriver:

Hej

Og var det på grund af lav vægt, mere sulten, eller bare fordi i havde lyst og barnet virkede intereseret når andre spiste? 

Jeg ammer fuldt og havde egentlig tænkt at jeg først ville starte ved 5-6 måneder alderen, så længe min søn tager nok på og virker tilfreds. Og fordi der bliver ambefaldet at man ammer til 6 måneder, men samtidig kan det også ske at barnet mister interessen hvis man starter så sent. Så nu i lørdags startede jeg op, stille o roligt, da var han 4 måneder og 9 dage. Men kun et par skeer endnu 

man er så bange for at gøre noget forkert, og jeg tænker så meget på at forebygge allergi og lignende mest muligt, også fordi min kæreste har astma, så min søn er udsat for at kunne få det. Ved godt han kan få det uanset hvad jeg gør, men vil bare gøre hvad jeg kan 

overvejer nu lidt om jeg skal stoppe med grøden, men føler mig sådan set parat til at jeg er startet. 

Her starter vi når vi rammer seks måneder, udfra hvad lægen siger; at deres maver ikke er klar før de er 6måneder.

Anmeld

27. maj 2014

Hullabullabulla

Vi startede op da min søn var 4,5 måned.. Vi startede op der, da min søn tog al for meget på af mme , og derfor skulle vi prøve noget som mættede mere uden at lave det på mme.. Det gik utroligt godt, og allerede 2 måneder efter gad han ikke grød mere, men kom på almindeligt mad.. Hans vægt begyndte heldigvis også at stagnere ved grøden, så det virkede..

Anmeld

27. maj 2014

Tulle28

Nu er det jo ikke et spørgsmål om, hvorvidt du er klar men om dit barn er. Man anbefaler fuldamning/MME til 6 mdr. pga risiko for allergi. Så hvis det "bare" er fordi andre siger du skal gå i gang (inkl. SP, som tit er de værste), så ville jeg pakke grøden væk og vente lidt endnu.

Det der med, at der er et "vindue" ved 6 mdr. og at man skal være gået igang inden, ellers mister de interessen, det er det værste omgang sludder. Kender du nogen, som ikke er kommet over grød/mos stadiet?

Jeg fuldammede til 6 mdr (den ældste til hun var næsten 7 mdr) og gik lige så stille igang. Hvis du ikke kender BLW, så vil jeg meget anbefale dig at Google det og læse lidt om det. Det går kort fortalt ud på at man springer grød og mos over og går direkte til "rigtig" mad.

Held og lykke

Anmeld

27. maj 2014

HopinWishin

BabyDrømme23 skriver:

Hej

Jeg startede op da min datter var 4,5 mdr jeg ville gerne have ventet, da jeg også ammede fuldt ud.. Men vores SP anbefalede det fordi vores datter vågnede mange gange om natten...

Og det hjalp =) 

Anmeld

27. maj 2014

anynom

Tulle28 skriver:

Nu er det jo ikke et spørgsmål om, hvorvidt du er klar men om dit barn er. Man anbefaler fuldamning/MME til 6 mdr. pga risiko for allergi. Så hvis det "bare" er fordi andre siger du skal gå i gang (inkl. SP, som tit er de værste), så ville jeg pakke grøden væk og vente lidt endnu.

Det der med, at der er et "vindue" ved 6 mdr. og at man skal være gået igang inden, ellers mister de interessen, det er det værste omgang sludder. Kender du nogen, som ikke er kommet over grød/mos stadiet?

Jeg fuldammede til 6 mdr (den ældste til hun var næsten 7 mdr) og gik lige så stille igang. Hvis du ikke kender BLW, så vil jeg meget anbefale dig at Google det og læse lidt om det. Det går kort fortalt ud på at man springer grød og mos over og går direkte til "rigtig" mad.

Held og lykke

Anmeld

27. maj 2014

SHERO

Jeg startede alt for tidligt ved den første efter SP's anbefaling, da han ikke tog nok på, men hans mave gik totalt i kludder, konstant hård mave, fik movicol længe for at maven kunne holde til det, han var knap 4 måneder. Denne gang ventet jeg så lang tid jeg kan, lillesøster er lidt over 4 måneder og har slet ikke travlt. Ved dog ikke om jeg kan vente helt til 6 måneder da far skal på barsel når hun er 7 måneder og absolut ikke vil flaske.. Men nu må vi se, vil i hvert fald anbefale at vente lidt...

Anmeld

28. maj 2014

BabyDrømme23

Tulle28 skriver:

Held og lykke

Min moster fortalte om min kusine, at hun ikke gad spisegrød rigtig før hun var 7 måneder. Hun var startet for sent, kan ik helt huske hvornår hun sagde, tror det var tæt på 6 eller 5 måneder. Og blev ammet.

og blev faktisk ammet til hun var 5 år (hvilket er usædvanligt) men altså hun spiste normalt aligevel.

og hun har pollen alergi, tåler ikke heste, katte og får alergiske reaktioner en gang imellem. Har dog en far med lidt pollen allergi.

så ved jeg ikke, hvad der er bedst. Overvejer som sagt om jeg skal stoppe og starte igen om nogle uger. Eller hvad der er bedst for min søn. 

Anmeld

28. maj 2014

BabyDrømme23

Tak for jeres svar

må indrømme at jeg er endnu mere i tvivl.. 

Synes altså også at det er dejlig nemt med kun at amme. 

Men føler et slags præs. Men har dog ikke talt med min sp om at starte op på grød, jeg er bare selv startet stille og roligt. Han har kun fået 3 gange. Skal mødes med sp igen 10 juni, hvor min søn vil være næsten 5 måneder. Så ellers mødes vi i mødregruppe på fredag og det bliver sammen med en sp. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal spørge om som sådan. Får sikkert bare det samme at vide som bøgerne fortæller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.